۱۱ توصیه کاربردی در سفر به سنت پترزبورگ (بخش دوم)

جاذبه‌های گردشگری سن پتزربورگ
۱۱ توصیه کاربردی در سفر به سنت پترزبورگ (بخش دوم)

سنت پترزبورگ بدون شک یکی از جذاب‌ترین شهرهای جهان برای بازدید است. شهری مجلل که بهترین هتل‌های شیک جهان را در خود جای داده است و بافت شهری‌اش شما را به هیجان و حیرت وامی‌دارد. شهری که برترین رستوران‌های روسیه را در خود دارد و در کافه‌هایش گرمترین قهوه‌ها را در سردترین شب‌های سال سرو می‌کند. شهری که به موزه‌های پرشمارش می‌نازد و به خیابان‌هایش که قدم زدن در آنها حال و هوای آدمی را عوض می‌کند. شهری که در بعضی روزهای سال شب‌های سپید را برای مهمانانش به ارمغان می‌آورد. اگر عازم سفر با تور روسیه به این شهر هستید و می‌خواهید نکاتی را بدانید که بتوانید راحت‌تر در این شهر گشت و گذار کنید همراه ما باشید تا ۱۱ توصیه ضروری به هنگام بازدید ازسنت پترزبورگ را یک به یک خدمتتان بازگو کنیم.


۶- برای نوش جان کردن قهوه به کافه‌های محلی بروید

سنت پترزبورگ برای نوش جان کردن قهوه چندین استارباکس در خود دارد اما توصیه ما به شما این است که برای نوش جان کردن قهوه به کافه‌های محلی این شهر بروید. چرا که در درجه اول قهوه‌های استارباکس این شهر بسیار گران هستند و هزینه‌ی سفر شما را بالا می‌برند و در درجه بعدی چندان رنگ و بویی از فضای بومی این شهر ندارند. با رفتن به کافه‌های محلی درحالیکه می‌توانید شب‌های خنک یا سرد این شهر را گرم پشت سر بگذارید می‌توانید قهوه‌های با کیفیت را ارزان سفارش بدهید و نوش جان کنید.

 

سن پترزبورگ


۷- در بازارها چانه بزنید

یکی از بهترین مکان‌هایی که برای خرید سوغاتی‌های خاص سنت پترزبورگ می‌توانید به آنها تشریف ببرید بازارهای آن هستند. در بازارهای این شهر شما می‌توانید اجناس زیادی را ببینید و نسبتا با قیمت‌های مناسب خریداری کنید. البته اگر خجالت را کنار بگذارید و چانه بزنید. یادتان باشد تعداد کمی از مردمان این شهر زبان انگلیسی بلد هستند و شما برای آنکه بخواهید با آنها ارتباط برقرار کنید باید این کار را بیشتر با زبان ایما و اشاره انجام بدهید. در بازدیدتان از بازارهای این شهر به شما توصیه می‌کنیم از زبان ایما و اشاره استفاده کنید و تا جاییکه می‌توانید تخفیف بگیرید. در ضمن یادتان باشد فروشندگان این بازار اگر متوجه علاقه‌مندی شما به اجناس‌شان شوند تا جاییکه بتوانند سعی می‌کنند از شما سود دریافت کنند.

 

۶ مرکزخرید سنت پترزبورگ که بهترین خریدها را می‌توانید از آنها انجام بدهید

سن پترزبورگ


۸- ثبت‌نام در تور پیشنهاد بدی نیست البته اگر...

در گشت و گذارهایتان در سنت پترزبورگ ثبت‌نام در تور پیشنهاد بدی نیست البته اگر با بودجه‌ی کم به این شهر سفر نکرده‌اید. در این شهر همه روزه تورهای معتبر زیادی برگزار می‌شوند که با ثبت‌نام در آنها می‌توانید به دیدن دیدنی‌های شهر بدون اینکه معطل شوید بروید و در عین حال با ثبت‌نام در این تورها می‌توانید بیشترین میزان آگاهی‌ و اطلاعات را از مکان‌هایی که به دیدن آنها می‌روید نیز کسب کنید. در این شهر غیر از تورهای رسمی، در مکان‌های گردشگری افرادی نیز هستند که خودشان را به عنوان راهنمای تور معرفی می‌کنند و می‌خواهند به شما در بازدیدهایتان در این شهر کمک کنند. پیشنهاد ما به شما این است چندان به این افراد اعتماد نکنید و اگر قصد بازدیدهای با کیفیت از شهر را دارید در تورهای معتبر ثبت‌نام کنید.

 

سن پترزبورگ


۹- پل کاخ و جدایی مسیر

پل کاخ یکی از زیباترین جاذبه‌های شهر به حساب می‌آید که ارتباط میان کاخ و جزیره واسیلیوسکی را فراهم می‌آورد. تماشای این پل به هنگام غروب آفتاب یکی از زیباترین تصاویر سن پترزبورگ را به شما ارائه می‌دهد. پلی که بر روی رودخانه نوا قرار دارد و شب‌ها برای آنکه اجازه عبور کشتی‌های بزرگ را بدهد دو تکه می‎شود. اما مساله‌ای که خیلی از گردشران به هنگام بازدید از این پل فراموش می‌کنند اتفاقی است که بعد از بلند شدن پل می‌افتد. بعد از بلند شدن پل اتوبان بسته می‌شود و نکته‌ای که نباید آن را فراموش کنید آن است که مقصد شما کدام سمت پل است. چرا که اگر در قسمت اشتباه باشید باید برای برگشت به مقصد هزینه گزافی خرج کنید. زیرا تاکسی‌ها باید کل شهر را دور بزنند تا شما را برسانند.

 

 پل کاخ


۱۰- از دست فروش‌ها تا جاییکه امکان دارد خرید نکنید

دست فروش‌های این شهر در مسیرهای گردشگری زیاد بساط می‌کنند. چرا که می‌توانند اجناس خود را با قیمت‌های گران به فروش برسانند. در سفرتان به این شهر به شما توصیه می‌کنیم تا حدامکان از دست‌فروش‌های این شهر حتی آب هم خریداری نکنید.

 

سن پترزبورگ


۱۱- مراقب جیب‌تان باشید

سن پترزبورگ شهر بسیار امنی است اما جیب‌برها در همه‌جای جهان حضور دارند. به شما توصیه می‌کنیم در سفر به این شهر همواره حواستان به جیب‌تان باشد.

۰۶ مهر ۱۳۹۸

نظرات کاربران