۱۰ تجربه گردشگری در سفر به سنت پترزبورگ

جاذبه‌های گردشگری سن پتزربورگ
۱۰ تجربه گردشگری در سفر به سنت پترزبورگ

سنت پترزبورگ یکی از جذاب‌ترین شهرهای دنیا است. فرهنگ، هنر، خرید، معماری و غذاهای فوق‌العاده‌ی روسی، همه و همه کنار هم شهری ایده‌آل ساخته‌اند که برای گردشگران تور سنت پترزبورگ مکانی فوق‌العاده است. با توجه به فعالیت‌های زیادی که می‌توانید در سنت پترزبورگ انجام دهید، ما چند مورد از برترین‌ها را در این نوشته برایتان لیست کرده‌ایم.


۱- بازدید از کلیساهای زیبای سنت پتزربورگ

کلیساهای معروف و زیبایی در سنت پترزبورگ هستند که از جمله مهم‌ترین کلیسای شهر باید به کلیسای "ناجی در خون" اشاره کرد. بر خلاف کلیسای معروف سنت باسیل در مسکو که با توجه به معروفیت به سختی ۱۰۰ سال از عمر آن می‌گذرد، این کلیسا همان جایی است که تزار الکساندر دوم به قتل رسید و از نظر تاریخی نیز جایگاه بسیار مهمی دارد.

 


۲- بازدید از موزه آرمیتاژ

موزه آرمیتاژ سنت پترزبورگ نه تنها یکی از قدیمی‌ترین (اگر قدیمی‌ترین نباشد) موزه‌های دنیاست، بلکه یکی از جذاب‌ترینِ آن‌ها نیز به شمار می‌آید. این موزه در کاخ زمستانه ملکه کاترین واقع شده که خود بنا با نمایی بسیار زیبا و ۱۵۰۰ اتاق، از جمله شاهکارهای معماری در شهر به حساب آمده، آثار هنری بسیار مهمی از داوینچی، ون گوک و ... در کنار وسایل بسیار ارزشمند تاریخی در آن به نمایش گذاشته شده است.

 

  ۷ رستوران حلال که در سفر به سنت پترزبورگ می‌توانید به آنها بروید


۳- کاخ پترهوف

کاخ پترهوف به دستور تزار پیتر ساخته شد و با این که قرار نبود به این عظمت باشد، اما نتیجه‌ی کار یک کاخ با شکوه و یک آب نمای بسیار مجلل شد که در اطرافش باغی سبز و کم‌نظیر وجود دارد. زیبایی‌های همین مجموعه باعث شده تا تعداد بسیار زیادی گردشگر تور روسیه، هر ساله به قصد دیدن این کاخ از سنت پترزبورگ دیدن کنند.

 

۶ مرکزخرید سنت پترزبورگ که بهترین خریدها را می‌توانید از آنها انجام بدهید


۴- قلعه پیتر و پاول

این قلعه را می‌توان پایه‌ی شهر نامید، جایی که تزار پیتر دستور ساخت آن را داد و با برج ۱۲۲.۵ متری‌اش شکوهی خاص به شهر بخشید و هنوز هم به عنوان بلندترین بنای سنت پترزبورگ از آن یاد می‌شود. اما تنها پوسته‌ی بیرونی آن نیست که دیدن دارد، بلکه در داخل نیز شما می‌توانید چیزهای بسیاری برای دیدن پیدا کنید که بازدید از این قلعه‌ را به عنوان یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های شما در سفر به سنت پترزبورگ تبدیل می‌کند.

 


۵- دیدن تئاتر در سالن مارینسکی

همه در دنیا می‌دانند که اوپرا و نمایش باله‌ی روس‌ها تا چه حد سرآمد است. اما تصور کنید در یکی از سالن‌های تئاتر نمادین دنیا یعنی سالن مارینسکی به تماشای یکی از این نمایش‌ها یا گوش دادن به اپرا بپردازید. بنایی که در اولین ورود شما را محو در خود می‌کند و با کنده‌کاری‌ها، گچ‌کاری‌ها و نقاشی‌هایش ورای انتظار شما خواهد بود.

 

مجلل‌ترین رستوران‌های سنت‌پترزبورگ، برای صرف یک شام لاکچری و کم‌نظیر


۶- موزه فابرژه


این موزه در سال ۲۰۱۳ بازگشایی شده است، اما با اینکه تاریخچه‌ای کوتاه دارد و یک موزه‌ی خصوصی به حساب می‌آید، همین حالا هم یکی از بهترین‌ها در دنیا است. تا همین حالا هم ۹ "ایستر اگ" سلطنتی (تخم مرغ‌های سلطنتی روسیه) افسانه‌ای در این مکان به نمایش گذاشته شده و بیش از ۴ هزار اثر تزیینی که دارد و با توجه به درخواست‌های زیاد برای بازدید از آن‌، باید قبل از عزیمت به موزه، بلیط خود را جلوتر تهیه کنید.

 


۷- تور کانال‌های سنت پترزبورگ

از موزه و کاخ‌های زیبای سنت پترزبورگ برای یک بعد از ظهر دل بکنید و به دیدن کانال‌های آبی بسیار جذاب این شهر بروید. این کانال‌ها بیش از ۳۰۰ کیلومتر طول دارند و بالغ بر ۸۰۰ پل بر روی آن‌ها ساخته شده است. تورهای قایق‌سواری بهترین راه برای بازدید از این کانال‌های و دیدنی‌های شهر از زاویه‌ای دیگر خواهد بود.

 

سوغاتی‌های خاص و منحصر به فرد سنت پترزبورگ


۸- کاخ کاترین

این کاخ یکی دیگر از مهم‌ترین چیزهایی است که در سفر به سنت پترزبورگ باید از آن بازدید کنید. این کاخ زیبا جدا از معماری بسیار جذاب و باغ‌های متعددی که در بیرون دارد، در داخل دنیایی از دیدنی‌هاست. البته کاخ اصلی در جنگ جهانی دوم ویران شده بود اما هنرمندان روس آن را درست به همان شکل که در گذشته بود بازسازی کردند.

 


۹- بازار بزرگ Yeliseev

اگر عاشق شکلات و غذاهای خوشمزه هستید، حتما این بازار را در لیست کارهایی که باید انجام دهید بگذارید. این بازار یک جای متفاوت برای خرید است و همچنین کافه‌ای در خود دارد که حال و هوای متفاوتی از دیگر کافه‌های موجود در مراکز خرید و یا بازارها در شما ایجاد می‌کند. جایی که فراموش می‌کنید در قرن ۲۱ در حال خرید هستید.

 

گشت و گذار در بازار سنتی ایزمایلوفسکی مسکو


۱۰- خرید در مراکز خرید لوکس شهر

فارغ از تمام ابنیه تاریخی‌، چندین و چند مرکز خرید مدرن و لوکس در سنت پترزبورگ وجود دارد. مراکز خریدی همچون Galeria که از جمله بهترین‌ها در روسیه بوده و می‌توانید خریدی لوکس را در آن‌ها تجربه کنید.

 

۲۴ مهر ۱۳۹۸

نظرات کاربران