مهم‌ترین دلایلی که باید به ارمنستان سفر کنید

جاذبه‌های گردشگری ارمنستان
مهم‌ترین دلایلی که باید به ارمنستان سفر کنید

ارمنستان غالبا از سوی گردشگران دنیا برای سفر نادیده گرفته می‌شود. اما ارمنستان با توجه به میراث غنی تاریخی و فرهنگی مقصدی عالی برای سفر محسوب می‌شود. به علاوه مناظر زیبا و غذاهای خوشمزه نیز در این کشور شما را سوپرایز خواهند کرد. طبیعت‌گردی، کمپینگ، خرابه‌های تاریخی و خیلی چیزهای دیگر در این کشور وجود دارد که شما را جذب خودش می‌کند. ما در اینجا مهم‌ترین دلایلی که چرا باید با تور ارمنستان از این کشور دیدن کنید را بررسی می‌کنیم.

 

اولین کشور مسیحی دنیا را کاوش کنید

کم‌تر کسی می‌داند که ارمنستان اولین کشوری بود که مسیحیت را به طور رسمی دین خود اعلام کرد. این اتفاق در سال ۳۰۱ میلادی به همت گرگوری مبلغ و پادشاه تردات سوم اتفاق افتاد. بلافاصله بعد از آن خراب کردن معابد بت پرستی و ساخت و ساز کلیساهای مسیحی آغاز شد. اولین کلیسای جامع این کشور یعنی Echmiadzin اولین کلیسای جامع دنیا شناخته می‌شود. شما می‌توانید از این کلیسای باشکوه در شهر Echmiadzin دیدن کنید. معماری‌های قرون وسطایی در مقابل مناظر زیبا و دیدنی ارمنستان جاذبه‌های بی‌تکراری ایجاد کرده‌اند که به گردشگران توصیه می‌شود از آن‌ها بازدید کنند. توصیه می‌کنیم حتما از صومعه تاریخی گغارد که در دل کوه حک شده و بیش از ۸۰۰ سال قدمت دارد دیدن کنید. صومعه تاریخی تاتو در دره‌ای عمیق و یا زندان گرگوری مقدس هم از دیگر دیدنی‌های مذهبی هستند که ارزش کاوش دارند.

 

۵ صومعه‌ی تاریخی ارمنستان

 

ارمنستان

 

 

از تماشای منظره کوه آرارات لذت ببرید

بازدید از پایتخت ارمنستان، ایروان بدون دیدن مناظر زیبای کوه آرارات هرگز کامل نخواهد بود. این کوه باشکوه را هر زمان از سال که ببینید زیباست. برای مردم ارمنستان نیز آرارات از اهمیت خاصی برخوردار بوده و نمادی از سرزمین مادری‌ست که در طی سال‌های طولانی به همان شکل باقی مانده است. به علاوه این کوه را به عنوان کوه کتاب مقدس هم می‌شناسند. کوهی که در داستان سیل بزرگ نوح به آن اشاره شده ست. در واقع پس از فرو رفتن سیل کشتی نوح روی کوه آرارات به گل نشست و آنان همانجا اقامت گزیدند. آرارات از همه جای ایروان قابل مشاهده است اما برای دیدن بهترین نمای آن به بالای آبشار و یا پارک پیروزی بروید.

 

۸ مکان‌ فوق‌العاده که در سفر به ایروان باید از آن‌ها دیدن کنید

 

ارمنستان

 

 

سوار بلندترین تله کابین دنیا شوید

شما می‌توانید در ارمنستان سوار بلندترین تله کابین دنیا شوید و با پیمودن  ۵،۷۵۲ متر از مناظر زیبا و یکی از با شکوه‌ترین معماری‌های قرون وسطایی این کشور یعنی صومعه تاتو دیدن کنید. اگر از افرادی نیستید که ترس از ارتفاع دارند، می‌توانید از مسیر بالای رودخانه ورُتان عبور کرده و مناظری زیبا را تماشا کنید. پیمودن این مسیر که در ارتفاع ۳۲۰ متری قرار دارد ۱۲ دقیقه طول می‌کشد و باشکوه‌ترین مناظر ممکن را در تیررس شما قرار می‌دهد. در پایان شما به صومعه‌ای بی‌نظیر مربوط به سده‌های ۹ تا ۱۳ میلادی خواهید رسید.

 

۱۰ هاستل برتر ایروان برای اقامتی ارزان اما باکیفیت

 

ارمنستان

 

 

 قدیمی‌ترین غذاهای قفقاز جنوبی را بچشید

غذاهای ارمنی از قدیمی‌ترین غذاهای قفقاز جنوبی و اروپایی هستند. غذاهای ارمنی به لطف استفاده زیاد از ادویجات و گیاهان معطر بسیار خوشمزه و خوش‌بو هستند. در ارمنستان و به خصوص در ایروان رستوران‌های سنتی بسیاری وجود دارد که انتخاب خوبی از غذاهای محلی را ارائه می‌دهند. برای شروع می‌توانید اسپا، سوپ خامه‌ای و کم کالری را امتحان کنید که از ماست ارمنی تخمیر شده (ماتسون) تهیه می‌شود. سپس کوفته و دلمه را امتحان کنید. به علاوه نان لواش نیز به وفور در این کشور یافت می‌شود. ارمنستان نان لواش را به اسم خود در فهرست میراث فرهنگی یونسکو به ثبت رسانده است. برای دسر هم گاتا نوعی شیرینی ارمنی را امتحان کنید.

 

حال و هوای فصول مختلف در ارمنستان

 

ارمنستان

 

 

گواراترین آب دنیا را بنوشید

آیا می‌دانستید ارمنستان دارای گواراترین آب دنیاست؟ در واقع این آب از دل منابع طبیعی این کشور بیرون می‌آید و از تمیزترین و سبک‌ترین آب‌های دنیاست. یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد ایروان این است که تقریباً در هر گوشه می‌توانید چشمه‌های کوچکی با آب آشامیدنی پیدا کنید. شما می‌توانید از چشمه‌های آب سرد معنی در هر کجای این شهر به رایگان نوش جان کنید.

 

آشنایی با اپراتورهای تلفن همراه و سیم کارت در سفر به ارمنستان

 

ارمنستان

 

 

آدرنالین واقعی را تجربه کنید

با توجه به زمین‌های کوهستانی و آب و هوای مطلوب، ارمنستان مکانی عالی برای ورزش‌های هیجان‌انگیز است. در سال‌های اخیر و با اهمیت پیدا کردن صنعت گردشگری در سراسر دنیا ورزش‌های پرهیجان مخصوصا پاراگلایدر رواج زیادی پیدا کرده است. اگر اهل ماجراجویی و تجربه آدرنالین‌ هستید با پاراگلایدر بر فراز ارتفاعات این کشور رویایی‌ترین مناظر را نظاره‌گر باشید. تابستان‌ها نیز شما فرصت پیاده‌وی و صعود در طبیعت بکر و منحصر به فرد آن را خواهید داشت. گردشگران عموما تمایل دارند از کوه آراگاتس بلندترین کوه ارمنستان دیدن و صعود کنند. به علاوه طرفداران اسنوبرد و اسکی نیز می‌توانند در شرایطی عالی به ورزش محبوب خود بپردازند. پرطرفدارترین پیست اسکی Tsaghkadzor دارای چهار پیست سرعت مختلف و مجهز به فناوری مدرن و ایمن و بیش از ده‌ها شیب است.

 

گشت و گذار در میدان جمهوری ارمنستان؛ جاذبه‌ی تاریخی و شهری ایروان

 

ارمنستان

۲۰ شهریور ۱۳۹۸

نظرات کاربران