رستوران های منطقه کاراکوی استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
رستوران های منطقه کاراکوی استانبول

منطقه کاراکوی واقع در قلب استانبول، فضای پر جنب و جوش و شلوغ است که در سال‌های اخیر، به بهشت شکم گردی بدل شده است. رستوران‌های منطقه کاراکوی استانبول با منوهایی غنی، از غذاهای سنتی ترکی گرفته تا غذاهای ترکیبی مدرن، گزینه‌های متنوع بسیاری را برای هر سلیقه و ذائقه ای در چنته دارند. در این غذاکده‌ها می‌توانید طعم‌های بی نظیر بومی، بین‌المللی، مدیترانه‌ای، استیک، غذاهای دریایی، کباب‌ها، صبحانه‌های مفصل، برانچ و گزینه‌های گیاهی و وگان را کشف کنید.

 

آشنایی با برخی از رستوران های منطقه کاراکوی استانبول

کاراکوی، یکی از تاریخی‌ترین و غنی‌ترین محله‌های استانبول به شمار می‌آید. امروزه این شهر از یک منطقه بندری و مرکز تجاری، به یکی از پرطرفدارترین مقاصد آشپزی شهر بدل شده است. کاراکوی که بین شاخ طلایی و بسفر قرار دارد، صحنه‌های شکم گردی رنگارنگی را به مسافران تور ترکیه هدیه می‌دهد.

کاراکوی لوکانتاسی

Karaköy Lokantası، یکی از محبوب‌ترین رستوران های منطقه کاراکوی استانبول است که بیشتر به خاطر سرو غذاهای خوشمزه ترکی، ۸۰ مزه و فضای دنجش شهرت دارد. منو شامل طیف وسیعی از غذاهای سنتی، مانند خورش بره،، دلمه اختاپوس کبابی، باس دریایی ترشی شده و میگو سوخاری بوده و همچنین برخی از تغییرات مدرن را در دستور پخت‌های کلاسیک شاهد خواهید بود.

این محیط جذاب با پرسنلی خوش برخورد که به زبان انگلیسی مسلط هستند و خدماتی عالی ارائه می‌دهند، به استقبال مشتریانش می‌آید. بعلاوه طراحی داخلی شیک و معاصر با کاشی کاری‌های رنگارنگ، قیمت‌های منصفانه، میز و صندلی‌های فضای باز، تلویزیون، پارکینگ و وای فای رایگان از دیگر جذابیت‌های این غذاکده به شمار می‌آیند.

آدرس: Şişhane, Kemankeş Cd. No:57, Istanbul, İstanbul, Turkey

عکس: istanbultourstudio.com

 

کاراکوی گومروک

Karaköy Gümrük، یک رستوران گران‌ قیمت است و در یک ساختمان تاریخی قرار دارد که قبلا اداره گمرک بوده است. پس از گشت و گذار در حوالی مسجد زیرزمینی یرالتی کامی، وقت آن است که برای استراحت و شکم گردی سری بزنید به این غذاکده که از برترین رستوران های منطقه کاراکوی استانبول بوده و غذاهای مدیترانه‌ای، ترکی و دریایی خوشمزه ای را سرو می‌کند.

از برانزینوهای لذیذ گرفته تا سالادهای کینوآ و هوموس را می‌توانید در منوی غنی این رستوران پیدا کنید. بعلاوه خوردن شیرینی‌های شکلاتی، دوندورما و کیک میوه‌ای در کنار یک فنجان اسپرسوی عالی یا چای نیز قویا توصیه می‌شود.

بعلاوه این رستوران آرام با دکوراسیون زیبا، از موقعیت مکانی عالی نیز برخوردار بوده و دسترسی به آن حتی در ساعات شلوغی به راحتی امکان‌پذیر است. از طرفی قیمت‌ها بسیار مناسبند و در عین حال وای فای رایگان، پارکینگ، تلویزیون و میز و صندلی‌های فضای باز نیز، به لذت این خورد و خوراک می‌افزایند.

آدرس: Gümrük Sk. no: 4, Istanbul, İstanbul, Turkey

 

بهترین رستوران‌های خانوادگی استانبول

عکس: meyhankoli.com

 

کاراکوی براسری

Karaköy Brasserie، رستورانی شیک با منوی غذاهای فرانسوی و ترکی است و در شمار محبوب‌ترین رستوران های منطقه کاراکوی استانبول محسوب می‌شود. این رستوران، به خاطر گزینه‌های صبحانه خوشمزه و کوکتل‌های خلاقانه‌اش شهرت دارد. البته قیمت‌ها کمی بالا هستند، اما ارزشش را دارد تا در سفر با تور استانبول برای یکبار هم که شده سری به این غذاکده جذاب و محبوب بزنید و از خدمات حرفه‌ای و خوراکی‌های لذیذش نهایت استفاده را ببرید.

خصوصا صبحانه‌ یکشنبه‌ها بسیار پرطرفدار بوده و این مکان، در این روزها بسیار شلوغ می شود. از طرفی منوی برانچ انواع مختلفی از غذاها از جمله غذاهای کلاسیک صبحانه فرانسوی، غذاهای دریایی، سالادها و شیرینی‌ها را ارائه می‌دهد. علاوه بر این، اگر از طرفداران پنیر هستید، بشقاب پنیر را از دست ندهید که مجموعه‌ای خوشمزه از پنیرهای فرانسوی را شامل می‌شود و مطمئنا هوس تمام عاشقان پنیر را برآورده می‌کند. گفتنی است این رستوران، در نزدیکی مسجد قلیچ علی پاشا واقع شده و از فضای داخلی و بیرونی بسیار زیبایی برخوردار است.

آدرس: Rıhtım Cd., Yuva Sk. No:6, Istanbul, İstanbul, Turkey

عکس: heytripster.com

 

های ور

Hayvore، یک رستوران سنتی ترکی است که در سرو غذاهای دریای سیاه تخصص دارد و در لیست رستوران های منطقه کاراکوی استانبول به زیبایی می‌درخشد. منو شامل طیف وسیعی از غذاهای دریایی و گوشتی و همچنین برخی از گزینه‌های گیاهی است. خصوصا اینکه آشپزها تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا آنچوی خوش طعم، سارما و خورش مرغ را به بهترین نحو برای مهمانان تهیه کنند. بعلاوه دسرهایی نظیر هالو هالو و پودینگ در کنار چای خوشمزه بسیار می‌چسبند.

قیمت‌ها نسبت به خدماتی که دریافت می‌کنید مناسبند و خدمات سریع، فضای دنج و راحت، میز و صندلی‌های فضای باز، تلویزیون، وای فای و خدمات دلیوری، کامل کننده‌هایی عالی برای این شکم گردی به شمار می‌آیند.

آدرس: İstiklal caddesi Turnacıbaşı sok, no4, 34421 Beyoğlu/İstanbul, Türkiye

 

بهترین کافه‌ها و رستوران‌های استقلال و بی‌اغلو در استانبول

عکس: likealocalguide.com

 

کاراکوی گولواغلو

Karaköy Güllüoğlu، کافه رستورانی است که بیشتر به خاطر سرو باقلواهایش شهرت دارد و البته جزو بهترین رستوران های منطقه کاراکوی استانبول به شمار می‌آید. دسرهای امضایی این مکان که از بهترین و باکیفیت‌ترین مواد تهیه می‌شوند، در عین حال بهترین سوغاتی استانبول برای عزیزانتان هستند. از طرفی اگر گرسنه هستید می‌توانید روی غذاهای ترکی این رستوران نیز حساب کنید و از گزینه‌هایی همچون بورک، بوقلمون و زیما برخوردار شوید. هرچند توصیه می‌کنیم از بستنی وانیلی، دوندورما، چای یخی، فراپه شکلاتی و لیموناد عالی این غذاکده نیز غافل نشوید.

این کافه رستوران نیز در نزدیکی مسجد قلیچ علی پاشا واقع شده و خدمات حرفه‌ای، از دیگر نقاط قوت این مکان به شمار می‌آید. قیمت‌ها نیز مناسب بوده و دکوراسیون مدرن و فضای جذاب داخلی و بیرونی، وای فای رایگان، خدمات دلیوری و پارکینگ به لذت این شکم گردی می‌افزایند.

آدرس: Kemankeş Cd. No:67, Istanbul, İstanbul, Turkey

عکس: tryaladdin.com

 

ناملی گورمه

Namlı Gurme، یک اغذیه فروشی و از پرطرفدارترین رستوران های منطقه کاراکوی استانبول محسوب می‌شود. اینجا طیف وسیعی از خوراکی‌های لذیذ ترکی مانند پنیر، زیتون و غذاهای گوشتی خوش پخت، پاستیرما، زیما، ساندویچ‌ها، سالاد کبابی، باقلوای خوش طعم، سیمیت، هالو هالو، چای، قهوه و آبمیوه سرو را می‌کند.

بورک دست ساز این غذاکده را با که مواد خوشمزه مانند پنیر، اسفناج و گوشت پر می‌شود، حتما باید امتحان کنید. بعلاوه اگر به دنبال یک سوغاتی  منحصر به‌ فرد هستید، می‌توانید برخی از ادویه‌های باکیفیت، میوه‌های خشک یا قهوه ترک را از اینجا خریداری نمایید. در ضمن بهتر است در ساعات شلوغی و ناهار به اینجا نیایید، زیرا معمولا میزها به سرعت پر می‌شوند.

گفتنی است این رستوران نزدیک یک جاذبه محلی، یعنی کلیسای ایا نیکول واقع شده که بخشی از فرهنگ اصیل شهر را به رخ می‌کشد. بعلاوه می‌توانید از فضای داخلی زیبا یا فضای بیرونی رستوران، برای صرف خوراکی‌هایتان استفاده کنید. در عین حال وای فای رایگان، پارکینگ، تلویزیون و خدمات دلیوری نیز برای مشتریان فراهمند.

آدرس: Mumhane Cd. No:6, Istanbul, İstanbul, Turkey

 

بهترین رستوران‌های محله کادیکوی استانبول

عکس: youtube.com

 

پریواتو

از دیگر رستوران های منطقه کاراکوی استانبول می‌توان به Privato  اشاره کرد که به خاطر سرو غذاهای مدیترانه‌ای و ترکی‌اش شهرت دارد که با استفاده از مواد اولیه تازه و خانگی تهیه می‌شوند. منوی غنی این غذاکده شامل انواع مزه، غذاهای دریایی، غذاهای گوشتی و گزینه‌های گیاهی است. سینی گریل مخلوط، بیش از سایر غذاها محبوبیت دارد و این بشقاب شامل بره، سیخ مرغ، کباب آدانا و کوفته ترکی است که با برنج و سبزیجات کبابی سرو می‌شود. این بشقاب سخاوتمندانه و بزرگ، برای اشتراک گذاری با همراهان نیز عالی است. همچنین از سوپ عدس خوش پخت، منمن و هالومی و دسرهایی نظیر پنکیک، باقلوا و پارفه در کنار نوشیدنی‌هایی همچون اسپرسو عالی، لیموناد و آب میوه‌های تازه نیز غافل نشوید.

از طرفی فضای گرم و دلپذیر این مکان، برای یک شام رمانتیک یا دورهمی با دوستان عالی بوده و موقعیت مرکزی آن باعث شده که به راحتی با وسایل حمل و نقل عمومی قابل دسترسی باشد. با این حال قبل از مراجعه حتما میز رزرو کنید، زیرا رستوران در ساعات ناهار و شام بسیار شلوغ می‌شود. بعلاوه وای فای رایگان، میز و صندلی‌های چیده شده در فضای باز برای استنشاق هوای تازه و تلویزیون نیز گزینه‌های قابل توجهی در این غذاکده به شمار می‌آیند.

آدرس: Tımarcı Sk. No:3, Istanbul, İstanbul, Turkey

عکس: travelingmitch.com

 

گالاتا فریدا

کافه رستوران Galata Frida، یک فضای شیک و از برترین رستوران های منطقه کاراکوی استانبول است و ترکیبی از غذاهای بین المللی و ترکی را سرو می‌کند. این کافه، در یک ساختمان تاریخی قرار دارد که بازسازی شده تا عناصر سنتی و مدرن را در هم آمیخته و فضایی منحصر به فرد ارائه دهد.

منو شامل صبحانه، سالاد، ساندویچ و شیرینی و همچنین کوکتل‌های خاص، چای و قهوه عالی و باکیفیت است. پیشنهاد می‌کنیم حتما میزی کنار پنجره را انتخاب کنید، زیرا این مکان محبوب دارای پنجره‌های بزرگی است که منظره خیره کننده‌ای از تنگه بسفر و اطراف آن را به نمایش می‌گذارند. هر چند که می‌توانید از میز و صندلی‌های فضای باز رستوران نیز برای تماشای این زیبایی‌ها و استنشاق هوای تازه در حین خورد و خوراک بهره مند شوید. در عین حال وای فای رایگان، پارکینگ و خدمات دلیوری برای علاقمندان در دسترسند. قیمت‌ها در حد متوسط بوده و فضای دنج، پرسنل حرفه‌ای و خدمات عالی، از دیگر مزایای این مکان مفرح به شمار می‌آیند.

آدرس: İlk Belediye Cd. NO:6/B, Istanbul, İstanbul, Turkey

 

۱۲ رستوران با چشم انداز عالی در استانبول

عکس: nomadicniko.com

 

نئولوکال

و در پایان گشت و گذار در میان بهترین رستوران های منطقه کاراکوی استانبول، سری هم می‌زنیم به Neolokal. اینجا یکی از رستوران‌های ستاره‌دار میشلین در استانبول بوده که در قلب کاراکوی واقع شده و روایتی جذاب از گذشته و آینده فرهنگ غذایی استانبول را حکایت می‌کند.

در این رستوران، می‌توانید شاهد ترکیب سنت و مدرنیته در طراحی فضا و طبخ غذاهای ترکی باشید. از جمله کاپ کیک اختراعی این رستوران که یک غذای خوش ادویه تهیه شده از بلغور، همراه با مرغ خوش طعم است و در یک بافت خامه‌ای غلیظ همراه با چیپس سیب ‌زمینی ترد سرو می‌شود.

بعلاوه این مکان جذاب و شیک، دارای پنجره‌های بزرگ و تراس فوق‌العاده‌ای است که چشم اندازی پانوراما از مناظر شهر استانبول، شاخ طلایی و مسجد سلیمانیه را بعنوان پس ‌زمینه‌ای چشمگیر در این تجربه شکم گردی به مخاطبان هدیه می‌دهند.  البته قیمت‌ها کمی بالا هستند، اما کیفیت بالای غذاها و خدمات، وای فای رایگان، خدمات دلیوری و میز و صندلی‌های فضای باز، این قضیه را جبران می‌کنند.

آدرس: Mahı, Bankalar Cd. No:11, 34420, Istanbul, İstanbul, Turkey

عکس: istanbultourstudio.com

 

۱۶ شهریور ۱۳۹۸ (به‌روز رسانی شده در: 16 اسفند 1402)

نظرات کاربران