معرفی مجموعه هنری و موزه خلیج فارس کیش

جاذبه‌های گردشگری کیش
معرفی مجموعه هنری و موزه خلیج فارس کیش

یکی از زیباترین و پرگردشگرترین جزیره‌های ایران، جزیره شگفت‌آور کیش است. پر از امکانات تفریحی، رفاهی، هتل‌ها و رستوران‌های مختلف. حال به هنگام سفر با تور کیش، پس از انجام تفریحات آبی مختلف، ماشین گردی و پیاده روی در ساحل زیبای خلیج فارس، شاید بخواهید از مجموعه هنری خلیج فارس هم بازدید کنید.

 

بهترین زمان برای گذران تعطیلات در کیش


در صورتی که اهل گردش و تفریحات هیجانی هستید فرقی نمی‌کند در چه فصلی به کیش سفر کنید. در همه فصول هوای دل‌انگیزی دارد. در زمستان کمی خنک‌تر و در تابستان گرمای زیبای آفتاب را خواهید داشت. اما اگر جزو آن دسته از مسافرانی هستید که دوست دارید هوای معتدل را تجربه کنید و با آرامش در کنار ساحل قدم بزنید، دوچرخه‌سواری کنید و خرید کنید، بهتر است در اوایل فصل بهار و یا پاییز و زمستان بروید.

 

 

کیش

 


در روزهای تابستانی، با هوای بسیار شرجی روبرو خواهید شد که بهترین تفریح، تفریحات آبی است. آفتاب گرفتن در سواحل زیبا و تمیز خلیج فارس ویتامین‌های بدن و رنگ پوستتان را تغییر خواهد داد. امتحان کردن غذاهای لذیذ در رستوران‌های شیک و رو به دریا شما را برای سفر به این جزیره ترغیب می‌کند.
این جزیره جاذبه‌های طبیعی و تفریحی فراوانی دارد، از دریای نیلگون خلیج فارس گرفته تا آثار تاریخی و فرهنگی بسیار. اگر علاقه‌مند به آثار هنری هستید، مجموعه هنری خلیج فارس با معماری فوق‌العاده زیبا یکی از جاذبه‌هایی است که بهتر است در سفر خود به کیش از آن دیدن کنید.


مجموعه خلیج فارس کیش


افتتاح مجموعه هنری خلیج فارس، جزیره کیش را به قطب نمایشگاهی و فروش آثار هنرهای تجسمی و صنایع دستی تبدیل کرده است. این مجموعه با معماری بسیار زیبا قصد دارد تا با برگزاری نمایشگاه ها در رشته های مختلف هنری، جزیره کیش به عنوان قطب مهم عرضه آثار هنری ارزشمند و برگزاری حراج‌های بزرگ آثار هنری داخلی وخارجی، در سطح ملی و بین المللی مطرح شود.

 

گشت و گذار در مجموعه آوای خلیج فارس کیش

 

کیش

 


مجموعه هنری و موزه خلیج فارس کیش یک مجموعه فرهنگی، تفریحی و سیاحتی است که در بخش ساحل جنوب غربی جزیره به مساحت ۳۶۲۰ متر مربع واقع شده است. این سازه بتنی با ارتفاع ۵۲ متر و قطر متوسط ۱۰ متر برداشتی آزادانه از فرم طبیعی صدفی است که به وفور در سواحل خلیج فارس یافت می‌شود و مرواریدی در میان آن قرار گرفته است. این مجموعه دارای فضاهایی شامل گالری‌ها، سالن آمفی تئاتر برای سخنرانی‌های تخصصی، مجهز به اپلیکشن‌های مدرن و فضاهای پشتیبانی، بخش‌های اداری و مدیریتی، کافی شاپ و تاسیسات است. موزه اصلی این مجموعه در بخش زیرین سازه قرار دارد و تنها سقف مواج آن بر روی زمین قابل مشاهده است. موزه خلیج فارس دارای ۵ گالری است که یک گالری به اسناد و مدارک تاریخی مربوط به خلیج فارس و چهار گالری دیگر با وسعت ۳۵۰۰ متر مربع به ارائه آثار هنرمندان و برگزاری کارگاه‌های هنری اختصاص یافته است.

 

۷ سوغاتی معروف جزیره‌ی کیش

 

کیش

 


در محوطه دور این مجموعه، پیست دوچرخه سواری به عرض ۴ متر و به طول ۳ کیلومتر و بخشی به عنوان شاتل به عرض ۶ متر و طول ۲۷۵۰ متر وجود دارد.
در جهان امروز نقش هنر در پرورش خلاقیت و ارتقای سلامت روانی بسیار پر رنگ است و رفتار انسان‌ها درهمه جای جهان به شدت تحت تاثیر هنر است. به همین دلیل برگزاری نمایشگاه و فروش آثار ھنرمندان، کارگاه ھای آموزشی، مسابقات نقاشی و عکاسی در دو سطح ھمگانی و حرفه‌ای از جمله برنامه‌ھایی است که برای موزه خلیج فارس در نظر گرفته شده است.

 


بازدید از مجموعه هنری کیش


برای دیدن معماری این مجموعه که از صدف‌های زیبای حلیج فارس الهام گرفته شده و بازدید از داخل موزه نیاز به پرداخت مبلغ ورودی نیست و ورود برای تمامی افراد در حال حاضر رایگان است.
آدرس : جزیره زیبای کیش، جاده جهان، روبروی کشتی یونانی، مجموعه هنری و موزه خلیج فارس کیش

 

معرفی ورزش‌های آبی هیجان‌انگیزی که در کیش می‌توانید انجام دهید

 

کیش

 

در سفرتان با تور کیش می‌توانید از دیگر دیدنی‌های این جزیره همچون اسکله تفریحات دریایی کیش، پارک دلفین‌های کیش، باغ پرندگان و پارس سافاری کیش نیز دیدن کنید. همچنین هتل‌های بسیار عالی در این جزیره ساخته شده است که بسته به بودجه و سلیقه‌تان می‌توانید در هر یک از آنها اقامت کنید.

 

۰۶ شهریور ۱۳۹۸

نظرات کاربران