تور گشت و گذار با اسکوترهای سگوی در استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
تور گشت و گذار با اسکوترهای سگوی در استانبول

استانبول یکی از زیباترین شهرهای جهان است که باید به آن سفر کرد و خوش گذراند. شهری که پاسدار جلوه‌های بی‌نظیری از تاریخ است و امکان تفریحات مدرن بسیاری را در خود فراهم آورده است. شهری که به کافه‌های دنجش شناخته می‌شود. مکان‌هایی که برای انواع دورهمی‌ها مناسب هستند و پاتوق پیر و جوان این شهر به حساب می‌آیند. شهری که برترین هتل‌های ترکیه را در خود دارد و کنار امکانات لوکس، امکانات ارزان و در عین حال تمیز بسیاری را نیز در خود برای ارائه دارد. در سفرتان با تور استانبول اگر به دنبال یک تفریح خاص و ویژه هستید همراهم ما باشید تا تور گشت و گذار با اسکوترهای سگو را در این شهر خدمتتان معرفی کنیم.


اسکوترهای سگوی


احتمالا در فروشگاه‌ها و فرودگاه‌ها و گاهی در خیابان‌های شهرتان دیده‌اید که بعضی‌ها روی یک دوچرخه برقی حرکت می‌کنند و بدون آنکه خسته شوند دائم به این طرف و آن طرف می‌روند. این دوچرخه‌هایی که دیده‌اید به اسکوترهای سگوی معروف هستند. اسکوترهایی که برخی‌هاشان فرمان دارند و برخی‌های دیگرشان تنها دو چرخ دارند. اسکوترهایی که بنا به باطری‌هایش که لیتیومی باشد یا خشک قادرند در یک بار شارژ کامل ۳۰ تا ۴۰ کیلومتر شما را جابه‌جا کنند. اسکوترهایی که بیشینه‌ی سرعت آنها ۱۸ تا ۲۰ کیلومتر است و در ابعاد مختلفی تولید می‌شوند. در سفرتان به استانبول اگر دوست دارید در شهر با این اسکوترها گشت و گذار کنید و برخی جاذبه‌های دیدنی‌اش را ببینید به شما توصیه می‌کنیم در توری که در ادامه خدمتتان معرفی خواهد شد شرکت کنید.

 

راهنمای استفاده از کارت گردشگری استانبول

 

 استانبول

 


تور سگوی استانبول


این تور در ساعات مختلفی از روز برگزار می‌شود اما معروف‌ترین آن تور شبگردی است که ساعت ۸ شب آغاز می‌شود و ۳ ساعت به درازا می‌کشد. ۳ ساعتی که آنقدر خوش می‌گذرد گذر زمان را در آن متوجه نمی‌شوید. ۳ ساعتی که جلوه‌های جذاب استانبول در معرض دید شما قرار می‌گیرد. ۳ ساعتی که در آن به دیدن نقاط و محله‌های زیر می‌روید.

 

 

 استانبول

 


نقطه شروع:


این نقطه در فتحیه استانبول، علی کاداسی، شماره ۴۰ واقع شده است که با جمع شدن در این مکان، اسکوترهایتان را تحویل می‌گیرید و در کمتر از دو دقیقه می‌آموزید که چگونه با آنها رانندگی کنید. همچنین تجهیزات ایمنی مانند کلاه، و تجهیزات تفریحی مانند هدستی که آن را به گوش می‌گذارید و از طریق آی پاد یا تلفن همراهتان به آن متصل می‌شوید تا آهنگ‌های مورد علاقه‌تان را در حال گشت و گذار گوش کنید در این نقطه از آغاز پرسه‌زنی تحویل می‌گیرید. همچنین اگر هوا به اندازه‌ی ملایم بارانی باشد در اختیارتان یک پانچو نیز قرار داده می‌شود.

 

گردش در محله فاتح استانبول

 

 استانبول

 

 

  • ایستگاه اول: ایستگاه اول این گشت و گذار محله سلطان احمد استانبول است که طی آن برای ۵ دقیقه در مرکز این محله توقف می‌کنید تا عکس بیندازید و این بخش قدیمی استانبول را ملاحظه کنید.
  • ایستگاه دوم: ایستگاه دوم این تور محله چمبرلی تاش و بازدید از ستون کنستانتین است. این ستون دقیقا در وسط میدان چمبرلی تاش واقع شده است و یادگار حضور پر رنگ رومی‌ها در این منطقه پس از فتح قسطنطنیه است. قدمت این ستون دقیقا به زمان حکومت و فرمانروایی کنستانتین بزرگ و افسانه ای باز می گردد. بر اساس نوشته هایی که در کتب و اسناد تاریخی موجود است، در سال ۳۳۰ بعد از میلاد حضرت مسیح بود که پادشاه کنساتنتین دستور داد که این ستون در قسطنتنیه ساخته شود و به مناسبت حضور بیزانسی ها، یادگاری بر این شهر بماند.
  • ایستگاه سوم: ایستگاه سوم مسجد بایزید است. این مسجد یکی از قدیمی‌تریم مساجد استانبول به حساب می‌آید که در زمان امپراتوری عثمانی و به فرمان بایزدید دوم میان سال‌های ۱۵۰۱ تا ۱۵۰۶ میلادی ساخته شده است. مسجدی از گرانیت و مرمر که دو گنبد بلند بالا در کنار مناره آن ساخته شده است.
  • ایستگاه چهارم: مسجد شاهزاده محمت ایستگاه چهارم است. مسجد شاهزاده محمت به دستور سلطان سلیمان اول به یاد فرزندش محمت که در ٢٢ سالگی در سال ١۵۴٣ در گذشته بود توسط معمار سینان ساخته شده است. مسجدی که ساختش ۴ سال به درازا کشیده شده است.
  • ایستگاه پنجم: پارک گلخانه استانبول ایستگاه پنجم این تور است. پارک گلخانه زمانی قسمتی از باغ کاخ توپکاپی بوده است و در سال ۱۹۱۲ توسط شهرداری به عنوان پارک در نظر گرفته شده و اولین مجسمه آتاتورک در سال ۱۹۲۶ در این پارک قرار داده شد.

 

 

 استانبول

 

 

این تور در مجموع ۱۲ ایستگاه دارد که تقریبا در هرکدام از آنها به اندازه ۵ دقیقه توقف می‌شود و گاهی اوقات نیز با توجه به وضعیت آب و هوا، حوصله بازدیدکنندگان و زمان در اختیار، در برخی ایستگاه‌ها توقف بیشتر و در برخی دیگر توقف کمتری داده می‌شود. شرکت در این تور برای تمامی افراد آزاد است و محدودیت شرکت برای هیچکس وجود ندارد.

۱۲ شهریور ۱۳۹۸

نظرات کاربران