تور بانکوک ، از کشف هنر تایلند تا بازارگردی

جاذبه‌های گردشگری بانکوک
تور بانکوک ، از کشف هنر تایلند تا بازارگردی

یکی از دلایل محبوبیت بانکوک برای مسافران تور تایلند، این است که علاوه بر بازدید از بناهای مذهبی پرزرق و برق و خوش‌گذرانی در سواحل دل‌ربا، می‌توانند هزینه‌های خود را به خوبی مدیریت کنند. شما هم با مطالعه تجربه سفر دیگران به این سرزمین رنگین کمانی، می‌توانید تا حد زیادی هزینه‌های سفر خود به تایلند را کاهش دهید.

در ادامه این مطلب با پنج ماجراجویی در شهر بانکوک، پایتخت زیبای تایلند آشنا خواهیم شد که برای رسیدن به آن‌ها نیازی نیست هزینه‌های گزافی بپردازید. برای پی بردن به فرهنگ مردمی، می‌توانید در بازار آخر هفته چاتوچاک قدم بزنید، برای درک فرهنگ و هنر معاصر تایلند، به مرکز فرهنگی و هنری بانکوک سر بزنید، برای درک زیبای شهر از پارک لومفینی بازدید کنید، در معبد اراوان کمی آرامش کسب کنید و در پایان هم برای سفر به گذشته تایلند به موزه بانکوکی‌ها سر بزنید.

 

خودتان را در بازار آخر هفته چاتوچاک سرگرم کنید

اگر اهل قدم زدن و تماشا کردن فروشگاه‌های رنگارنگ و مردمی هستید که با اشتیاق خرید می‌کنند، این بازار آخر هفته، جایی است که حسابی می‌توانید در آن حسابی خوش‌گذرانی کنید. خوب است بدانید که در این ماجراجویی تنها نخواهید بود چراکه به طور معمول در هر هفته خدود دویست هزار نفر از این بازار پر هیاهو دیدار می‌کنند.

بازار آخر هفته چاتوچاک (Chatuchak Weekend Market)، در زمین وسیعی به اندازه سیصد و پنجاه هزار متر مربع ساخته شده و حدود هشت هزار فروشگاه دارد. بیشتر اجناس این بازار با قیمت‌های حراجی به فروش می‌رسند. در این بازار همه چیز می‌توانید ببینید؛ از سوغاتی و محصولات چرمی تا حیوانات خانگی کوچکی که به طور غیرقانونی خرید و فروش می‌شوند.

 

 بازارهای شبانه‌ی آخر هفته‌ای در بانکوک که کم‌تر شناخته‌ شده‌اند

 

بازار آخر هفته چاتوچاک

 

 

حتی اگر قصد خرید ندارید، بازدید از این بازار یک تفریح بدون هزینه اما هیجان انگیز است چراکه هم شانس این را دارید که مردمی با فرهنگ تایلندی را ببینید و هم گردشگرانی از سراسر جهان که درست مانند شما با هیجان به گوشه و کنار بازار نگاه می‌کنند و سعی می‌کنند با چانه‌زنی یادگاری از این بازار با خود به خانه ببرند.

 

 

هنرهای معاصر را در مرکز فرهنگ و هنر بانکوک تحسین کنید

اگر دوست دارید در یک محیط خنک و خوش آب و هوا، هنر معاصر تایلندی را ببینید، سری به مرکز فرهنگ و هنر بانکوک (Bangkok Art and Culture Centre) بزنید. این مرکز فرهنگی، یک ساختمان مدرن با گالری‌ها و نمایشگاه‌هایی است که آثار هنرمندان تایلندی و البته هنرمندان مشهور خارجی را در زمینه‌ کارهای هنری معاصر، طراحی، موسیقی، تئاتر و فیلم به نمایش گذاشته‌اند.

 

 بازدید از گالری‌های هنری شهر هزار رنگ بانکوک 

 

مرکز فرهنگ و هنر بانکوک

 

 

برای رسیدن به این مرکز فرهنگی، کافی است خودتان را به ایستگاه استادیوم ملی قطار هوایی بانکوک برسانید و پس از چند دقیقه پیاده روی به ورودی مرکز فرهنگ و هنر بانکوک بزنید. ورود به این مرکز کاملا رایگان است و اگر هم کمی خوش شانس باشید ممکن است بتوانید در برنامه‌های اجرای موسیقی زنده، برنامه‌های هنری و یا تئاتر و نمایش فیلم‌هایی که در این مرکز به صورت موردی برگزار می‌شود، حضور داشته باشید.

علاوه بر این برای استراحت و کمی نفس گرفتن، می‌توانید کمی ولخرجی کنید و به بوتیک‌ها، گالری‌های خصوصی و یا کافی شاپ‌های طبقه پایین مرکز فرهنگ و هنر بانکوک سری بزنید.

 

 

از آرامش معنوی معبد اراوان در مرکز بانکوک لذت ببرید

برای یک ماجراجویی جدید، به جمعیتی که عود روشن می‌کنند و در معبد اراوان نیایش می‌کنند، بپیوندید. معبد اراوان بانکوک (Bangkok Erawan Shrine) که به نام معبد تائوماها نیز مشهور است، یکی از جذاب‌ترین معبدهایی است که می‌توانید در سفر خود به تایلند به آن سری بزنید.

 

  این ۸ معبد شگفت‌انگیز و مهم بانکوک را حتما ببینید

 

 معبد اراوان در مرکز بانکوک

 

 

این معبد در نزدیکی منطقه خرید اصلی شهر بانکوک و هتل گرند حیات اراوان واقع شده است. این یعنی برای رسیدن به معبد اراوان، باید خودتان را به ایستگاه ترن هوایی چیت لام برسانید. پس از بازدید از معبد اراوان، اگر احساس کردید تجربه دلچسبی داشته‌اید، می‌توانید به سراغ پنج معبد دیگری بروید که درست در نزدیکی آن واقع شده‌اند: معابد فرا خانت، فرا این، فرا لاکسمی، فرا نارای سانگ سوبان، فرا تریمورتی.

 

 

مدتی را در طبیعت در پارک لومفینی بگذرانید

پارک لومفینی (Lumphini Park) تایلند با چمنزارهای مجلل، محوطه‌سازی‌های سرسبز و دریاچه مصنوعی پر از قایق‌های قو در مرکز شهر بانکوک واقع شده است. فضای سبز گسترده و پر از نیمکت و سایه دل‌انگیز درختان مکان مناسبی برای استراحت یا پیک نیک است.

 

 گشت و گذاری خاص در سافاری ورلد، هیجان‌انگیزترین پارک و باغ‌وحش تایلند

 

پارک لومفینی

 

 

اگر در سفر از برنامه ورزشی خود عقب افتاده‌اید و قصد ندار ید برای این کار هزینه کنید هم می‌توانید از سالن‌های ورزشی رایگان این پارک استفاده کنید. البته برای باشگاه پیشرفته تناسب اندام باید هزینه ورودی پرداخت کنید اما اطمینان داشته باشید که برای یک ورزش روزمره، سالن رایگان کارتان را راه خواهد انداخت.

علاوه بر این می‌توانید از باغ گیاه‌شناسی بازدید کنید، در اطراف دریاچه قدم بزنید و به تماشای حیات وحش حیرت انگیزی بیاندازید که درست در مرکز شهر، مانند جنگل‌های طبیعی و بکر به حیات خود ادامه می‌دهند.

 

 

در بازدید از موزه بانکوکی‌ها، تایلند قدیمی را کشف کنید

 با بازدید از موزه بانکوکی‌ها (Bangkokian Museum) می‌توانید به دنیای تایلند در حوالی سال ۱۹۴۰ میلادی سفر کنید. این موزه، مجموعه‌ای از سه ساختمان بسیار کلاسیک و قدیمی تایلندی است که در حال و هوای پیش از مدرنیته، حفظ شده‌اند. ساختمان یا همان خانه اصلی، مبلمان و دکوراسیونی از زندگی یک طبقه متوسط تایلندی در اواسط قرن بیستم میلادی را به شما نشان می‌دهد.

 

 ۱۰ رستوران عالی برای سفارش غذای حلال در بانکوک 

 

موزه بانکوکی‌ها

 

 

فضای محیطی این سه ساختمان، با یک فضای سبز ساده اما منحصربه فرد احاطه شده است. هنگام ماجراجویی در این سه خانه، شانس این را خواهید داشت که از کلکسیون‌های قدیمی گوناگونی که در این مجموعه نگهداری می‌شوند، بازدید کنید.

 

۰۶ شهریور ۱۳۹۸

نظرات کاربران