بازدید از ۵ جاذبه بی‌نظیر جزیره رویایی بالی

جاذبه‌های گردشگری بالی
بازدید از ۵ جاذبه بی‌نظیر جزیره رویایی بالی

یکی از زیبایی‌های زمین در جزیره‌ای از جزایر اندونزی در نزدیکی اقیانوس هند قرار گرفته است. اگر با تور بالی قصد سفر به این بهشت زیبا را دارید باید بدانید جاذبه‌های دیدنی این جزیره تمامی ندارد. این جزیره دو اقیانوس آرام واقیانوس هند را به هم پیوند داده است و به جزیره خدایان شهرت دارد.بالی مساحتی حدود ۵۶۲۰ کیلومتر مربع و جمعیتی حدود سه میلیون نفر دارد که اندونزیایی هستند. خاک حاصلخیزی برای کشاورزی دارد و زمین‌های بسیاری برای کاشت برنج استفاده می‌شود. بالی مشهورترین جزیره اندونزی است که در جنوب خط استوا، بین جاوه در غرب و لومبوک در شرق قرار گرفته است.


بالی طبیعت زیبا، پوشش گیاهی متنوع و دنیای منحصر به فرد زیر آب، شالیزارها و آبشارهای بی‌نظیری دارد. سنت‌ها و رسم و رسوم آن یکی از ویژگی‌های بخصوصی است که منحصر به خود است و می‌توانید با برقراری ارتباط با مردمش، فرهنگ غنی آن را بیشتر بشناسید. در هر فصل از سال که به بالی سفر کرده باشید، خورشید هر روز حوالی ۶ بامداد در این جزیره طلوع می کند و می‌توانید جاذبه‌های زیبایی را که خدمتتان معرفی می‌کنیم ببینید.

 


معبد pura alor elevator temple


در جنوبی‌ترین قسمت بالی و در شبه جزیره بوکیت معبد بورالهوراولواتو قرار دارد که یکی از معابد بزرگ مذهب هندو است. این معبد زیبا بر روزی صخره‌ای بلند، سیاه و مرجانی قرار گرفته و معماری منحصر به فرد و نمادینی دارد که همیشه در عکس‌های تبلیغاتی این جزیره نمایان است. از داخل معبد نمایی بسیار چشم‌نواز از اقیانوس هند را خواهید دید. هر روز در هنگام غروب آفتاب در این مکان رقص معروف کچک انجام می شود. در اطراف و درون معبد نیز میمون‌های بسیاری زندگی می کنند.

 

۱۰ نقطه‌ی فوق‌العاده بالی برای انواع گردش‌ها و پیاده‌روی‌ها

 

pura alor elevator temple

 


لمبونگان Nusa Lembongan


غواصی یکی از هیجان‌انگیز و شادی‌بخش‌ترین تفریحات آبی است که به هنگام سفر به جزیره‌ها باید آن را تجربه کنید. در بخش غواصی ساحل لمبونگان می‌توانید از نزدیک خورشید ماهی اقیانوس یا مولامولا را ببیند و لمس کنید. دیدن ماهی‌های متفاوت و رنگارنگ در آب‌های زلال دریایی حس آرام‌بخش و خاصی را برایتان به همراه خواهد داشت.

 

۶ نقطه‌ی بالی که هیجان‌انگیزترین ورزش‌های آبی را در آنها می‌توانید انجام دهید

 

Nusa Lembongan

 


مزرعه‌ی قهوه در Pulina


اگر عاشق نوشیدن و بوی قهوه هستید، از مزارع پولینا بازدید کنید و به هنگام برداشت قهوه در این منطقه، خواهید توانست یک فنجان قهوه عالی در یک مزرعه زیبا بنوشید.

 

معرفی ۱۰ جزیره زیبا و رویایی اندونزی

 

Pulina

 


منطقه ابود Ubud


منطقه Ubud به نوعی قلب بالی است که تنوع فرهنگی، طبیعت، معابد، موزه ها، برنج و باغ های زیادی دارد. منطقه‌ای که می‌توان با دوچرخه آنجا را بگردید و یا با اجاره یک قایق در اطراف آن به ماجراجویی بپردازید. Ubud شهر فرهنگ بالی به حساب می‌آید. یک موزه بزرگ به نام هنر نکا (Neka Art Museum Ubud Bali) دارد که مجموعه بزرگی از نقاشی‌های سنتی است. اگر علاقه‌مند هنر هستید، موزه‌های دیگری نیز وجود دارد که مجسمه‌های تراش خورده زیبایی را در آنها خواهید یافت. دور تا دور این منطقه را شالیزارها احاطه کرده‌اند. همچنین Ubud مهد انواع رقص و موسیقی در بالی است و روزانه نمایش‌های مختلفی اجرا می‌شود که می‌توانید پس از گشت و گذارتان به تماشای آنها بایستید. مغازه‌های هنری و کتاب فروشی و صنایع دستی برای خرید سوغاتی‌های بالیایی نیز وجود دارد. در این منطقه می‌توانید از جنگل میمون‌ها، دریاچه براتان، معبد آبی اولون دانو و غار فیل‌ها نیز دیدن کنید.

 

 

 منطقه ابود Ubud

 


معبد پورا تامان ساراسواتی


بالی پر از معابد گوناگون و متفاوت است. این معبد با سبک معماری معمول بالی، در میان برکه‌ای مملو از گل‌های زیبای نیلوفر آبی قرار گرفته است و چشم‌اندازی تکرارنشدنی و بی‌نظیر دارد. معبد پورا تامان ساراسواتی در نزدیکی کافه لوتوس قرار دارد که می‌توانید پس از بازدید سری به کافه هم بزنید و نوشیدنی میل کنید.

 

۷ کافه بی‌نظیر بالی برای تماشای غروب خورشید

 

معبد پورا تامان ساراسواتی

 

 

مسیر پرواز تهران به بالی

 

زمان سفر شما از تهران به بالی شاید حدود ۱۵ ساعت با احتساب کمی توقف در فرودگاه دبی به طول بیانجامد. در واقع دو ساعت از تهران تا فرودگاه دوحه و پس از ساعاتی توقف، پرواز شما به شهر کوالالامپور مالزی حدود ۸ ساعت خواهد بود و سپس به بالی می‌روید و پرواز مستقیم به این جزیره از ایران وجود ندارد.

۱۵ مرداد ۱۳۹۸

نظرات کاربران