گذراندن تعطیلاتی خاطره‌انگیز در پاتایا

جاذبه‌های گردشگری پاتایا
گذراندن تعطیلاتی خاطره‌انگیز در پاتایا

پاتایا یکی از پر گردشگرترین شهرهای تایلند است که سالانه ایرانیان زیادی در سفر خود با تور تایلند به این شهر می‌روند تا ورزش‌های آبی، ماجراجویی، تفریحات هیجان‌انگیز و زندگی شبانه مشهورش را تجربه کنند. از سواحل و دریای زیبا و بی‌نظیرش لذت ببرند و از برنامه‌های فرهنگی و تورهای شهری استفاده کنند. در مجموع فرقی نمی‌کند مجردی بروید یا با خانواده، در هر دو صورت تفریح‌های مناسب برای خود خواهید داشت.

 

راه‌های دسترسی به پاتایا


بهترین حالت سفر به پاتایا به صورت تورهای ترکیبی است. معمولا گردشگران در سفرشان به تایلند، ابتدا با هواپیما به بانکوک و سپس زمینی به پاتایا می‌روند. فرودگاه سوارنابومی در نزدیکی بانکوک قرار گرفته است که بهترین دسترسی را به بانکوک و پاتایا دارد. البته فرودگاه دیگری به نام یوتاپائو نیز در ۳۰ کیلومتری پاتایا وجود دارد که دسترسی آن به دیگر شهرها محدود است. به همین دلیل بهترین گزینه فرودگاه سوارنابومی است که در حدود ۱۲۱ کیلومتری پاتایا قرار گرفته که می‌توان توسط تاکسی یا اتوبوس به شهر رسید. همچنین فاصله شهر بانکوک و پاتایا نیز حدود ۱۴۸ کیلومتر است که حدود ۲ ساعت و نیم فاصله دارد.
ماه‌های نوامبر و اپریل زمان مناسبی برای سفر به تایلند است و باران زیادی نمی‌بارد.

 

پاتایا را در لوکس‌ترین هتل‌های ساحلی تجربه کنید

 

 پاتایا

 

 

تفریحات دریایی


بهترین و انرژی‌بخش‌ترین تفریح آبی که تجربه لذت‌بخشی برایتان به همراه خواهد داشت، غواصی و اسنورکلینگ در جزیره مرجانی کوه لارن است. همینطور می‌توانید با سوار شدن به قایق‌هایی که کف شیشه‌ای دارند مرجان ها و کف دریای آبی رنگ و ماهی‌ها را تماشا کنید. در آب‌ زلال دریا شنا کنید و از امکانات و تفریحاتی چون موج‌سواری، پاراسل، قایق موتوری و جت اسکی استفاده نمایید. در آخر نیز به رستوران‌های ساحلی رفته و از نوشیدنی‌های خنک و خوراکی‌های خوشمزه لذت ببرید. اگر خیلی اهل خوابیدن در سفر نیستید تقریبا از ساعت ۷ صبح می‌توانید تفریحات خود را شروع کنید.

 

 تجربه‌ی هیجان در این ۵ پارک آبی پاتایا را از دست ندهید 

 

 پاتایا

 

 

توپ راکت


اگر اهل هیجان هستنید یکی از کارهایی که می‌توانید در شب‌های زنده پاتایا انجام دهید، سوار شدن بر توپ راکت است. این توپ شما را از کف زمین تا ارتفاع زیادی بالا می‌برد و می‌چرخاند و بین زمین و آسمان حرکت می‌کند. لازم است افراد برای سوار شدن بر این وسیله از نظر جسمانی و ذهنی آمادگی کافی داشته باشند. می‌توانید از این بازی هیجان‌انگیز از ساعت ۵ عصر تا ۴ صبح استفاده کنید.

 

گردش در واکینگ استریت پاتایا؛ شهر سفرهای دسته جمعی تایلند

 

 پاتایا

 

 

بازدید از موزه‌ها و اماکن مذهبی پاتایا


جزو افرادی هستید که به هر شهر و کشوری که سفر می‌کنند به دنبال تاریخچه و میراث آن می‌گردند و به فرهنگ مردمش اهمیت می‌دهند؟ پاتایا دارای مقاصد مذهبی و موزه‌های بسیاری است که گرددشگران زیادی را به خود می‌بیند. هنر در بهشت یکی از جذاب‌ترین مناطقی است که می‌باست در پاتایا بازدید کنید. هنر در بهشت یک گالری هنری معمولی نیست و نقاشی‌های چند بعدی زیبایی دارد. تفریحات دیگری در این منطقه وجود دارد از جمله قطار ارواح، قطار سرخ، آکواریوم. ساعت کار گالری هنر در بهشت از ۹ صبح تا ۹ شب می‌باشد.

 

جذاب‌ترین و دیدنی ترین جزایر نزدیک به پاتایا

 

پاتایا

 


تپه بزرگ و محراب حقیقت نیز جزو اماکن مذهبی جالب برای جذب گردشگر در پاتایاست. در تپه بزرگ مجسمه عظیمی قرار دارد که به شهر پاتایا نگاه می کند و در محراب حقیقت، ساختمان مذهبی بسیار باشکوهی قرار دارد که بیانگر تاریخچه و میراث پاتایا است. برای بازدید تپه بزرگ می‌توانید از ساعت ۶ و نیم صبح تا ۵ بعد از ظهر به این مکان بروید و ساعت کار محراب حقیقت از ۸ صبح تا ۶ بعد از ظهر است.

 

 

گردش در باغ‌


در صورتی که علاقه‌مند به طبیعت هستید و با دیدن گیاهان و حیوانات مختلف روحتان تازه می‌شود و لبخند به لبتان می‌آید، پاتایا باغ‌های گیاه شناسی و وحشی دارد که می‌توانید از آنها به همراه کودکانتان بازدید کنید و فیل‌ها، ببرها، کروکودیل‌ها و انواع حیوانات و گونه‌های مختلف گیاهی را ببینید. ساعت کار باغ گیاه شناسی نونگ نووچ، باغ وحش باز کائو کئو و باغ وحش ببرهای سیراچا از ۸ صبح تا ۶ بعد از ظهر می‌باشد. برای بازدید از روستای فیل‌ها می‌توانید از ساعت ۸ و نیم صبح تا ۶ بعد از ظهر به آنجا بروید و پارک زیر دریایی ورلد مارین از ۹ صبح تا ۶ بعد از ظهر باز است.

 

 

پاتایا

 


خرید


در نهایت اگر اهل خریدن یادگاری و سوغاتی از هر شهر هستید، پاتایا یکی از بهترین شهرها برای خرید است. دیدن مراکز خرید پاتایا که یکی از جاذبه‌های توریستی تایلند است برایتان جالب خواهد بود. همینطور بازارهای شبانه‌ی پاتایا می‌تواند مورد توجه شما قرار گیرد.

۳۱ مرداد ۱۳۹۸

نظرات کاربران