پل هزاره، یک شاهکار معماری در قلب شهر کازان روسیه

جاذبه‌های گردشگری کازان (تاتارستان)
پل هزاره، یک شاهکار معماری در قلب شهر کازان روسیه

کازان یکی از زیباترین شهرهای روسیه است که در آن دو رودخانه قازانکا و ولگا به هم می‌رسند. این شهر، یکی از مناطق پر جمعیت روسیه است و به عنوان شهری که مسلمانان و مسیحیان روسیه در آن با یکدیگر به صورت دوستانه و مسالمت‌آمیز زندگی می‌کنند، شناخته می‌شود.

کازان یک شهر قدیمی است که ۸۲۰ کیلومتر از پایتخت روسیه یعنی شهر مسکو فاصله دارد. شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید این شهر قدیمی، اکنون به عنوان پایتخت تاتارستان شناخته می‌شود. تاتارستان، یک جمهوری کاملا سکولار است و ادیان زیادی در آن به رسمیت شناخته می‌شوند.

پل هزاره کازان، یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری این شهر است. با قدم زدن بر روی پل هزاره می‌توانید یک دید عالی پاناروما از شهر داشته باشید. علاوه بر این، اگر پایتان به این پل بی‌نظیر رسید، فراموش نکنید که از فراز نرده‌های فلزی که مانند حصاری دو سوی پل را در بر گرفته‌اند، به تماشای حرکت آرام و با ابهت رودخانه زیر پل بایستید تا بیشتر محو شکوه و عظمت این پل شوید.

 

معماری شگفت‌انگیز پل هزاره

پل هزاره بلندترین نقطه‌ای است که از فراز آن می‌توانید این شهر زیبای تاریخی را تماشا کنید. ساخت این پل در سال ۲۰۰۴ آغاز شد. نخستین قسمت این پارک به طور رسمی در سال ۲۰۰۵ و بخش دوم آن در سال ۲۰۰۷ افتتاح شد.این پل با هزینه‌ای معادل حدود ۹۴ میلیون یورو ساخته شده است. پل هزاره دقیقا بر روی تقاطع رودخانه کازانکا ساخته شده است. جالب است بدانید که ساخت برنامه ریزی شده بخش اولیه این پل، تنها هشت ماه طول کشید که این یک رکورد برای ساخت پلی به این عظمت است.

 

جاذبه‌های برجسته کازان که باید در اولین سفر از آن‌ها دیدن کنید

 

پل هزاره کازان

 

 

طول کلی این پل، ۸۳۵ متر است. پل به دو قسمت تقسیم می شود: پل کابلی ۳۱۵ متر و پل داربست ۵۱۶ متر طول دارد. این پل از مجموعه شش مسیر ترافیکی برای عبور ماشین‌ها تشکیل شده است که هر سه مسیر به سوی یک جهت حرکت می‌کنند. علاوه بر این یک پیاده روی بسیار دلباز به عرض سه و نیم متر در امتداد دو سوی این پل ساخته شده است.

پل هزاره، به خاطر یک ستون بسیار بزرگ M مانند در میان معماران و مهندسان معماری جهان شناخته می‌شود. ستونی که بیشتر از ۶۰۰ تن وزن دارد.

 

پاک گورکی در یک سوی هزاره

اگر پیاده روی خود را به سوی دیگر پل ادامه دهید، به پارک گورکی کازان خواهید رسید. پارک گورکی در واقع یک مرکز فرهنگی و تفریحی است که نام خود را از ماکسیم گورکی مشهور گرفته است. این پارک، یکی از محبوب‌ترین مکان‌های استراحت و آرامش در کازان است که در آن می‌توانید روی یک نیمکت بنشینید و از فضای زیبای اطراف خود لذت ببرید.

علاوه بر این در پارک گورکی می‌توانید دوچرخه سواری کنید و یا یک بعدازظهر زیبا را به پیک نیک کردن در فضای مخصوص این پارک بگذرانید. برای کسانی که بیشتر فعال هستند، یک زمین ورزشی در پارک جدید ساخته شده است که در آن می‌توانید از فضاهای ورزشی سرپوشیده و فضای باز لذت ببرید.

 

دیدن این جاذبه‌های کازان را از دست ندهید

 

پل هزاره کازان

 

 

مجموعه مسکونی هزاره یک همسایه‌ سربلند برای پل کازان

در یک سوی پل هزاره، مجتمع مسکونی به همین نام ساخته شده است که درست در کنار رودخانه کازان واقع شده اند.

جالب است بدانید که ساختار اولیه این پل، جز کوچکی از حلقه کازان برای کاهش ترافیک بود. این پل اکنون جریان ترافیک شهر را تا حد زیادی کاهش داده است و اکنون بر اساس آمارهای رسمی ارائه شده از سوی شهرداری کازان، روزانه به طور متوسط ۱۰ تا ۱۵ هزار خودرو از پل هزاره عبور می کنند.

 

 

پل هزاره کازان

 

 

بهترین زمان برای بازدید از پل هزاره

شهر کازان زمستان‌های بسیار سرد و خشکی دارد. پس بهتر است اگر قصد سفر با تور کازان را دارید، تورهای بهاری و تورهای تابستانی را انتخاب کنید.

برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری که در فضای باز هستند و یا نیاز به مسیرهای پیاده روی طولانی دارند، بهترین زمان برای بازدید ماه‌های تیر، مرداد و شهریور است. این سه ماه، کازان دارای آب و هوایی بسیار دلپذیر و معتدل است.

پس اگر برای بازدید از این شهر تاریخی زیبا برنامه‌ریزی می‌کنید، به خاطر داشته باشید که بهترین زمان برای سفر با تور تاتارستان و بازدید از این شهر و پل هزاره، سه ماه تابستان است. گرم‌ترین ماه کازان، مرداد ماه و سردترین ماه آن بهمن است. گرم‌ترین ماه سال کازان، یک آب و هوای مطلوب برای کسانی است که در اقلیم‌هایی مانند ایران زندگی می‌کنند.

 

زیباترین مقاصد روسیه برای سفر به این کشور کدام مناطق هستند؟

 

پل هزاره کازان

 

 

بایدها و نبایدها برای بازدید از پل هزاره کازان

  1. تابستان‌های کازان آب و هوای بسیار معتدل و مطلوبی دارد اما بهتر است هنگامی که خود را برای پیاده روی بر روی پل هزاره آماده می‌کنید، یک بطری آب خنک یا یک نوشیدنی سبک به همراه داشته باشید.
  2. پوشیدن کفش مناسب یکی از ضروریت‌های بازدید از پل هزاره است. تا زمانی که از راحتی و سبکی کفش‌های خود اطمینان پیدا نکرده‌اید، به سراغ پیاده روی بر روی این پل طولانی نروید.
  3. تفاوتی نمی‌کند که کدام ماه برای بازدید از این پل به کازان سفر کرده باشید، به خاطر شرایط آب و هوایی این منطقه، بهتر است از ضد آفتاب و کلاه مناسب استفاده کنید تا در معرض بازتاب مستقیم اشعه آفتاب قرار نگیرید.

 

 

پل هزاره کازان

 

 

مکان‌های گردشگری نزدیک به پل هزاره کازان

کازان هم یکی از آن شهرهایی است که بهتر است پیش از سفر به آن، برای بازدید از مکان‌های تاریخی و جاذبه‌های گردشگری آن برنامه ریزی مشخصی داشته باشید تا بتوانید از زمان خود به شکل خوبی استفاده کنید و شانس این را داشته باشید که دیدنی‌های بیشتری از این شهر را ببینید.

 

شب‌های کازان را در این ۶ کافه‌ی پرشور به صبح برسانید

 

پل هزاره کازان

 

 

کاخ کرملین کازان، موزه هرمیتاژ، ، کلیسای پیترو و پائول، پارک میلینیوم، پارک گورکی، مسجد قل شریف، معبد همه ادیان، برج سویوم بایک، دانشگاه کازان، دانشگاه اسلامی روسیه، خیابان بائومان، بازار مرکزی کازان و محله قدیمی تاتارها از مشهورترین اماکن شهر کازان هستند که بهتر است پیش از سفر با تور روسیه درباره آن ها مطالعه کنید و برای بازدید از این دیدنی‌های شگفت‌انگیز برنامه‌ریزی داشته باشید.

 

 

۲۶ تیر ۱۳۹۸

نظرات کاربران