۵ ماجراجویی متفاوت و جذاب در اندونزی

جاذبه‌های گردشگری بالی
۵ ماجراجویی متفاوت و جذاب در اندونزی

سرزمینی که در پهنای صدها جزیره آتش‌فشانی واقع شده، یکی از جذاب‌ترین نقاط دنیا برای سفر است. اندونزی کشوری متفاوت و بسیار زیباست که شهرهای مدرنش در کنار معابد باستانی واقع شده‌اند و یک هارمونی متفاوت اما معرکه‌ای را ساخته‌اند. مهم‌ترین مقصد گردشگری در اندونزی بالی است و بخش‌ زیادی از گردشگران این کشور مستقیم به سراغ این جزیره‌ی باورنکردنی می‌روند. حالا سوال اینجاست که اگر در سفرتان با تور بالی از یوگا و آرامش در اسپا خسته شدید و خواستید محیط هتل را برای فعالیتی ماجراجویانه ترک کنید، باید دقیقا به فکر چه باشید؟ ۵ پیشنهاد ما را در این رابطه ببینید شاید شما هم مشتاق بودید.


غواصی در راجا آمپات

قبل از هر چیز باید بگوییم که اگر مسافر بالی هستید، در همان جزیره نیز سایت‌های متنوع و بسیار جذابی برای غواصی هستند که بسیاری کشورها آرزوی داشتنشان را دارند. اندونزی در مجموع ۲۵ درصد تپه‌های دریایی دنیا را دارد و مسلما مناطق مختلفی برای غواصی در آن پیدا خواهید کرد.
با این حال راجا آمپات مکانی متفاوت است و بسیاری از کسانی که از این جزیره دیدن کرده‌اند آن را "زیباترین نقطه‌ی دنیا" تعریف می‌کنند. مهم‌ترین فعالیتی که شما در راجا آمپات باید به دنبالش باشید، غواصی است و ماندن در کنار ساحل. ۳۷۴ گونه‌ی مختلف آبزیان در نزدیکی سواحل این جزیره زندگی می‌کنند و نقاط دیدنی خاص و فوق‌العاده دیدنی نیز زیر آب وجود دارد که بعضی از آن‌ها بی‌مثالند. تورهای غواصی بسیار زیادی به این مقصد برگزار می‌شود که البته ارزان نبوده و به واسطه دوری از بالی و جاکارتا رفتن به آن‌ها سخت است.

 

۵ ساحل شگفت‌انگیز در نزدیکی اوبود بالی

 

راجا آمپات

 


در پارک ملی کومودو، دستی به شانه‌ی اژدها بزنید


اندونزی خانه‌ی بزرگ‌ترین سوسمار دنیا یعنی اژدهای کمودو است. این موجودات زیبا و تسناک تا ۲.۶ متر و ۹۱ کیلوگرم می‌توانند رشد کنند. نیاز نیست خیلی از بالی دور شوید تا بتوانید از نزدیک این موجودات را ببینید، پارک ملی کومودو در ۴۵ دقیقه‌ای این جزیره بوده و از خود بالی تورهای گردشی بسیار خوبی به مقصد ان انجام می‌شود. این موجودات عموما هیچ آزاری ندارند و به صورت ثابت یک گوشه نشسته‌اند، اما شما سعی کنید با یک راهنما به پارک ملی رفته و همراه تور باشید تا به راحتی بتوانید به آن‌هایی که باید نزدیک شده و عکس‌ بگیرید.

 

۵ فعالیت خانوادگی هیجان‌انگیز در سفر به بالی

 

 پارک ملی کومودو

 


معبد بوروبودور، همچون فیلم‌های هالیوودی


بزرگ‌ترین معبد بودایی در جهان و یکی از مهم‌ترین میراث جهانی یونسکو یکی از بهترین نقاط اندونزی است که می‌توانید از آن دیدن کنید. این مکان در قرن‌های ۸ و ۹ میلادی ساخته و به محض ورود به آن خود را در فیلم‌های هالیوودی همچون تامب رایدر خواهید دید. جالب اینکه این مکان باشکوه که ۳۰۰ سال قبل از آنگکور وات در کامبوج ساخته شده، برای قرن‌ها در دل جنگل و زیر خاکستر آتش‌فشان‌ها پنهان شده بود تا اینکه در قرن ۱۹ کشف و جهانیان معرفی شد. بالی در سمتی از اندونزی و جاکارتا در نقطه مقابل آن قرار گرفته و این معبد درست در وسط آن‌هاست و حدود نیم روز از هر کدام فاصله دارد که البته با بعضی مسیرهای هوایی خیلی سریع‌تر می‌توانید به این مکان برسید.

 

 

معبد بوروبودور

 


با میمون‌های جنگل مقدس دوست شوید


اگر به سفر بالی رفته‌اید، حتما سری به این جنگل و پناهگاه حیوانات بزنید چون ۷۵۰ گونه‌ی خاکستریِ دم دراز میمون‌ها در منطقه اوبود این جزیره زندگی کرده و ویرانه‌های یک معبد باستانی را نیز به تسخیر خود در آورده‌اند. جدا از زیبایی‌های بصری فوق‌العاده این منطقه، می‌توانید موز خریده و به آن‌ها بدهید، نگران نباشید این میمون‌ها به هیچ وجه خجالتی نبوده و سریعا با شما دوست می‌شوند! این مکان به هیچ وجه از منطقه شهری دور نبوده و به همین خاطر امکانات بسیار زیادی از جمله چند کافه و رستوران در نزدیکی‌اش وجود دارد و در لیست ما راحت‌ترین جا برای رفتن است.

 

پربازدیدترین معابد بالی که دیدن آن‌ها نباید را از دست بدهید

 

میمون‌های جنگل مقدس

 


پیاده‌روی در مسیر کوه‌ آتش‌فشانی فعال


یکی دیگر از فعالیت‌های ماجراجویانه که تمام زندگی‌تان می‌توانید خاطره‌اش را تعریف کنید، قدم زدن در مسیر کوه آتش فشانی است و خوشبختانه برای انجام این کار نیز نیاز نیست که از بالی دور شوید، چون این جزیره یک آتش فشان بسیار فعال دارد! کوه باتور مسیری زیبا و جذاب دارد اما چون در طول روز هوای این منطقه با آفتاب سوزانش بسیار گرم است، بهتر است صبح زود مسیر را شروع کنید. این مسیر حدود ۲ ساعت به طول می‌انجامد و شما می‌توانید منظره‌ای بسیار زیبا را از آن بالا تماشا کنید.

 

 

مسیر کوه‌ آتش‌فشانی فعال

۲۲ تیر ۱۳۹۸

نظرات کاربران