۲ پارک عالی ایروان برای پیکنیک خانوادگی لذت‌بخش

جاذبه‌های گردشگری ایروان
۲ پارک عالی ایروان برای پیکنیک خانوادگی لذت‌بخش

ایروان یکی از جذاب‌ترین و بهترین شهرهای ارزان جهان است که با سفر به آن می‌شود رفت به دل تاریخ و ادیان. شهری که رنج زیاد به خودش دیده اما از دل ناکامی‌ها سربرآورده و تبدیل به یک نقطه‌ی هیجان‌انگیز و خاطره‌ساز در جهان شده است. شهری که بهترین هتل‌ها، کافه‌ها و رستوران‌ها را برای میزبانی از مهمانانش در خود دارد. شهری که به کلیساها و کنیسه‌هایش شناخته می‌شود. در سفرتان با تور ارمنستان به ایروان اگر به دنبال مکان‌هایی برای آرامش و آسایش هستید همراه ما باشید تا ۲ پارک این شهر برای گشت و گذار را یک به یک خدمتتان معرفی کنیم.


۱- پارک لاورز ایروان


پارک لاورز یا عشاق یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین پارک‌های ارمنستان به حساب می‌آید که رفتن به آن نه تنها حال و هوای آدم را عوض می‌کند، بلکه چهره‌ی جدیدی از ایروان را نیز به بازدیدکنندگانش ارائه می‌دهد. چهره‌ای شاعرانه و عاشقانه که آن را تبدیل به میعادگاه عشاق کرده است. این پارک در منطقه‌ی کنترون خیابان باقرامیان واقع شده است و قدمتش بازمی‌گردد به قرن هجدهم میلادی. زمانیکه در این باغ یک کلیسای قرون وسطایی و قبرستان مسحیان قرار داشته است. این پارک در زمان اتحاد جماهیر شوروی بازسازی می‌شود و نامش با احترام الکساندر پوشکین؛ شاعر نامدار روسی به پوشکین تغییر پیدا می‌کند اما بعد از فروپاشی اتحاد در سال ۱۹۹۵، مطابق با نظر شورای شهر ایروان نام این پارک عشاق می‌شود. این پارک در زمان بازسازی اول خود پر از چرخ و فلک و گوشه‌های دنج شده می‌شود تا فرصت خلسه‌های عاشقانه برای بازدیدکنندگانش فراهم آورد.

 

۸ مکان‌ فوق‌العاده که در سفر به ایروان باید از آن‌ها دیدن کنید

 

 

 پارک لاورز ایروان

 


این پارک در سال ۲۰۰۵ مجددا مورد بازسازی قرار گرفته و این بار چون معماران و طراحان اروپایی برای دگرگونی آن دست به اقدامات لازم می‌زدند، ظاهری اروپایی به خود می‌گیرد. ظاهری که در آن هیچ پله‌ای وجود ندارد تا معلولان نیز بتوانند به تمامی بخش‌های آن دسترسی داشته باشند. این پارک اکنون دو و نیم هکتار مساحت دارد و سه سال برای بازسازی آن زمان صرف شده است. پارکی که از سنت‌های ژاپنی نیز در طراحی مجدد آن بهره گرفته شده است. مهمترین امکانات تفریحی این پارک به شرح زیر می‌باشند:

 

راهنمای سفر ۲ روزه به ایروان؛ شهر بناهای تاریخی و صورتی

 

 

 پارک لاورز ایروان

 


۱-دریاچه مصنوعی: یک دریاچه‌ی مصنوعی کوچک زینت‌بخش این پارک است و نسیم ملایمی که بر آن می‌وزد هوای مطبوع برای پارک تولید می‌کند.
۲- سالن آمفی تئاتر: در کنار دریاچه‌ی مصنوعی پارک، یک سالن آمفی تئاتر وجود دارد که ظرفیت آن ۲۱۵ نفر است. این سالن بیشتر روزهای سال میزبان نمایش‌ها، کنسرت‌ها و پرفورمنس‌های گوناگون است.
۳- کافه‌ها و بوفه‌ها: در دل این پارک که قدم بزنید کافه‌ها و بوفه‌های مختلف را می‌توانید بیابید که با رفتن به آنها می‌توانید بهترین قهوه‌ها را سفارش داده و نوش جان کنید. همچنین اگر به همراه خانواده و فرزندان‌تان به این پارک‎ تشریف می‌برید نیازی نیست نگران غر زدن فرزندان‌تان برای گرسنگی باشید. چرا که در بوفه‌های این پار انواع تنقلات به فروش می‌رسند.

 

 

 پارک لاورز ایروان

 


شاید برایتان جالب باشد بدانید این پارک میزبان فستیوال‌های محلی و دورهمی‌های آیینی مردمان ایروان است. بنابراین اگر در پارک بودید و با جشنواره‌های مختلف روبه‌رو شدید تعجب نکنید و برای خوش گذرانی به مردم محلی بپیوندید.

 


۲- پارک پیروزی ایروان


این پارک نماد پیروزی ملت ارمنستان در جنگ جهانی دوم به حساب می‌آید. پارکی که در ارتفاعات سبز نورکس ایروان واقع شده است و یکی از محل‌های تفریح خانوادگی ایروانی‌ها به حساب می‌آید. پارکی که مجسمه‌ی مادر در آن قرار دارد و یادبود شهدای گمنام ارمنستان. مجسمه‌ی مادر زنی است به ارتفاع ۵/۴۳ متر که شمشیر به دست گرفته تا از جای‌جای مختلف شهر قابل دیدن باشد. در روبروی این مجسمه بر روی یک سکوی گرانیتی، به یاد قربانیان جنگ جهانی دوم شعله‌ای ابدی روشن است. شعله‌ای که تا ابد می‌سوزد و چراغ حقیقت را روشن نگه می‎دارد. در دور مجسمه‌ی مادر نیز نمونه‌هایی از وسایل نظامی دیده می‌شوند که یادبود وسایل سربازانی هستند که در راه مبارزه با فاشیسم جان خود را فدا کرده‌اند. مهمترین امکانات تفریحی این پارک به شرح زیر است.

 

گشت و گذار شبانه در ایروان؛ شهر پرشور و حال ارمنستان

 

 

پارک پیروزی ایروان

 


۱- زمین بازی: در این پارک امکاناتی برای تفریح خانواده‌ها و فرزندان‌شان فراهم آمده است. برهمین اساس زمین بازی این پارک جایی است برای خاطره ساختن و خوش گذراندن. از مهمترین وسایل بازی این زمین بازی می‌توان به چرخ و فلک آن اشاره کرد که قادر است شما را به بالاترین نقطه‌ی ایروان ببرد.
۲- استخر: این پارک در خود یک استخر جذاب دارد که اگر در روزهای تابستانی سال به ایروان مراجعه می‌کنید به شما توصیه می‌کنیم به این استخر تشریف ببرید و خوش بگذرانید.
۳- کافه: کافه‌های کوچک این پارک از بهترین مکان‌های آن برای نشستن و استراحت کردن به حساب می‌آیند که به شما توصیه می‌کنیم حتما یک قهوه‌ی درجه یک در آنها نوش جان کنید.

۰۲ تیر ۱۳۹۸

نظرات کاربران