تقویم جشن‌ها و همایش‌هایی که در آذربایجان برگزار می‌شود

جاذبه‌های گردشگری آذربایجان
تقویم جشن‌ها و همایش‌هایی که در آذربایجان برگزار می‌شود

مردم خون‌گرم و مهمان‌نواز آذربایجان، در بسیاری چیزها به مردم ما نزدیکند و درباره مسائل فرهنگی نیز، نزدیکی بسیاری بین مردم این کشور و مردم ایران وجود دارد. به همین خاطر است که وقتی ما در این مقاله به معرفی تقویم جشن‌های این کشور می‌پردازیم، خواهید دید که مشترکات زیادی بین ما و آن‌ها وجود دارد. با هم نگاهی به این جشن‌ها بیاندازیم تا برنامه سفر خود با تور باکو را برای یکی از این زمان‌ها در نظر بگیرید.

 


عید قربان


با توجه به جمعیت مسلمانان زیادی که آذربایجان دارد، مردم این کشور مثل دیگر کشورهای مسلمان نشین، عید قربان را با شکوه هر چه تمام‌تر جشن می‌گیرند. جدا از مراسم قربانی کردن، برنامه‌های تفریحی و جشن‌های مختلف نیز در این روز در شهرهای مختلف از جمله باکو برگزار می‌شود.

 

 

 عید قربان

 


عید نوروز


آذربایجان تنها کشور غیر فارسی‌ زبان است، که مهم‌ترین جشن سال آن‌ها، عید نوروز خواهد بود. نوروز در جمهوری آذربایجان به بهترین‌ شکل برگزار شده، کشور برای چند روز به تعطیلات می‌رود و شهرهای مختلف آذربایجان مملو از گردشگر می‌شود. سال‌هاست که ایرانی‌های زیادی نوروز را مهمان جش‌های باکو هستند. جشن‌های مختلفی از چهارشنبه سوری برگزار شده و استیج‌های مختلفی تدارک دیده می‌شود تا کنسرت‌های رایگان در شهرهای بزرگ برگزار شود.

 

 

 عید نوروز

 


روز جهانی زن


۸ مارس روز جهانی زن است و این روز در آذربایجان بسیار محترم شمرده شده و به شکلی وسیع جشن گرفته می‌شود. زن‌ها لباس‌های محلی می‌پوشیدن همه جا صدای آواز می‌آید و مردان آذری برای دختران، مادران و همسرانشان هدیه تهیه می‌کنند.

 

 

 روز جهانی زن

 


روز جمهوری


۹ مِی یک روز ملی برای آذری‌هاست. در این روز شوروی در جنگ جهانی دوم بر آلمان غلبه کرد و مردم آذربایجان از آن رو به بعد، ۹ مِی را به پاس جان فشانی‌های سربازانشان، گرامی می‌دارند. در ۲۸ مِی نیز دوباره جشنی ملی برگزار می‌شود، آن هم برای روزی که دوباره آذربایجان کشوری مستقل شد و شوروی سابق از هم پاشید.

 

 ۱۰ کاری که حتما باید در اولین سفر خود به باکو امتحان کنید

 

 

 روز جمهوری

 


فستیوال بین المللی موسیقی جاز باکو


جاز از جمله سبک‌های موسیقی بسیار محبوب در آذربایجان است و به همین دلیل این فستیوال بزرگ هر ساله در آذربایجان میزبانی می‌شود. جشنی بزرگ برای طرفداران این سبک که هنرمنداندی از سراسر جهان را به سمت خود جلب می‌کند. اگر چه هنوز نمی‌توان آن را جزو بزرگ‌ترین فستیوال‌های دنیا در زمینه موسیقی جاز دانست، اما در منطقه یکی از بهترین‌هاست و طرفداران زیادی دارد که در زمان برگزاری‌اش تعداد زیادی را به سمت خود جذب می‌کند.

 

 ۷ مکان جادویی باکو که در آنها می‌توانید موسیقی زنده بشنوید و ببینید

 

 

موسیقی جاز باکو

 


نمایشگاه‌های سالانه در باکو


نمایشگاه بین‌المللی ماشین آذربایجان


این نمایشگاه بسیار محبوب هر ساله در ماه مِی برگذار شده و هم به ماشین‌های روز و هم به قطعات و صنعت مربوط به آن اختصاص دارد. همایشی که تولیدکنندگانی از چندین کشور مختلف را به باکو کشانده و به واسطه رشد اقتصادی این کشور، هر ساله به این تعداد اضافه می‌شود. تنوع این نمایشگاه به گونه‌ای است که هم ماشین‌های کوچک را شامل شده و هم به سراغ ماشین‌های بزرگ، ماشین‌های سنگین و حتی موتور سیکلت‌ها می‌رود و بخش بسیار بزرگی در باب قطعات این خودروها دارد.

 

 راهنمای حمل و نقل عمومی در شهر باکو 

 

 

نمایشگاه بین‌المللی ماشین آذربایجان

 


نمایشگاه کشاورزی آذربایجان


آذربایجان در زمینه کشاورزی کشوری بسیار فعال است و با توجه به تنوع آب و هوایی عالی که دارد، روز به روز به رونق آن افزون می‌گردد. بخش زیادی از هدف نمایشگاه رشد و توسعه صنعت کشاورزی در خود آذربایجان و همچنین تعامل آن‌ها با کشورهای همسایه است. به همین خاطر چنین نمایشگاهی در آذربایجان برای ایرانی‌هایی که در این صنعت فعالیت دارند بسیار مسمر ثمر خواهد بود. بخش‌های مختلف این نمایشگا عبارتند از ماشین‌آلات، محصولات، تجهیزات کاشت و ... .

 

 

 نمایشگاه کشاورزی آذربایجان

 


نمایشگاه غذای جهانی آذربایجان


این نمایشگاه که نمونه‌هایش در چندین شهر مهم دیگر برگزار می‌شود، در باکو نیز هر ساله برپا می‌شود. نمایشگاهی بین‌المللی که به صنعت غذا اختصاص داشته و در آن از تمامی بخش‌های این صنعت، نمونه‌ای یافت می‌شود. بازار بزرگی که در نمایشگاه غذای جهانی شکل می‌گیرد، دلیلی است که هر ساله تعداد زیادی از خریداران از سراسر دنیا از آن بازدید کرده و مجموع کشورهایی که در آن به ارائه محصولات خود می‌پردازند نیز نسبتا زیاد است.

 

 ۱۰ غذا و نوشیدنی محلی آذری که در سفر به باکو باید امتحان کنید 

 

 

 نمایشگاه غذای جهانی آذربایجان

۲۹ خرداد ۱۳۹۸

نظرات کاربران