از گالاتا تا قایق سواری در تنگه بسفر استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
از گالاتا تا قایق سواری در تنگه بسفر استانبول

یکی از پرگردشگرترین شهرهای دنیا، استانبول است. شهری که مملو از آثار تاریخی، مناظر زیبا، دریایی مواج و خوراکی‌های خوشمزه است. شهری که در سفرتان با تور استانبول اگر صبح تا شب هم در خیابان‌ها قدم بزنید باز هم جذابیت‌های جدید کشف خواهید کرد. به طور مثال یک روز خود را می‌توانید صرف دیدن برج و پل گالاتا کنید و سپس سوار قایق یا کشتی شوید و تا تنگه بسفر بروید.

 


برج گالاتا


برج زیبای گالاتا یکی از قدیمی‌ترین و تاریخی‌ترین برج‌های استانبول است که با بالا رفتن از آن می‌توانید منظره بسیار زیبایی از شهر را تماشا کنید. اگر حوالی غروب در بالای برج باشید چشم انداز زیبایی از غروب آفتاب را بر روی تنگه بسفر خواهید دید. آن بالا گرفتن عکس یادگاری را بر فراز استانبول فراموش نکنید. همچنین اگر میل به امتحان غذاهای ترکی داشته باشید می‌توانید در برج گالاتا و رستوران‌های اطراف از انواع غذاها بخورید.

 

 

گالاتا

 


برج گالاتا در ابتدا با نام مسیح حدود هفتصد سال پیش در دوران بیزانس، امپراطوری رم شرقی ساخته شد. این برج با ارتفاع ۶۷ متر برای سال‌ها بلندترین برج استانبول شناخته می‌شد. هدف از ساخت برج گالاتای نظارت بر حمل و نقل و شناسایی کشتی‌ها بود. در قرن ۱۸ و ۱۹ میلادی برای دو بار با آتش سوزی بزرگی مواجه شد و بعدها بازسازی و سقفی مخروطی ساخته شد.

 

گردش در گالاتای استانبول؛ محله‌ای با کافه‌‌ها و مغازه‌های جذاب

 

 

گالاتا

 


اگر از سمت میدان تکسیم به خیابان استقلال بروید در اواخر این خیابان طولانی برج گالاتا را خواهید دید. به منظور ورود به این برج باید از چند پله ی سنگی بالا بروید و پس از عبور از در چوبی برج وارد لابی یا همکف آن بشوید. هنگامی که توسط پله‌ها یا آسانسور به بالای آن رسیدید، دریای مرمره، فضای سبز و خانه های قدیمی محله، ایاصوفیه، مسجد آبی، تنگه بسفر، مرمره، گنبد و گلدسته های مساجد در روبروی شما و دیدتان قرار خواهد گرفت تا از فضا و چشم اندازی زیبا لذت ببرید.

 

۸ تفریح گردشگری ناب برای بازدید از خیابان تکسیم استانبول

 

 

گالاتا

 


هزینه بازدید از برج گالاتا برای بزرگسالان ۲۵ لیر و برای کودکان ۱۲ لیر ترکیه است. ساعت بازدید از این جاذبه تاریخی ۹ صبح تا ۸:۳۰ عصر می‌باشد.

آدرس: Bereketzade, Galata Kulesi, Beyoğlu, Turkey

 


پل گالاتا


اگر اهل پیاده روی و قدم زدن هستید می‌توانید پس از پایین آمدن از برج گالاتا به سمت پل رفته و از زیبایی و چشم انداز دریا و صدای آرامش بخشش لذت ببرید. پل گالاتا یک پل دو طبقه است که بر روی خلیج شاخ طلایی کشیده شده است و شمال و جنوب قسمت اروپایی استانبول را به‌ هم وصل می‌کند. طبقه‌ی بالای این پل برای عبور ماشین‌هاست و از طبقه‌ی پایین آن پیاده‌ها گذر می‌کنند. آنجا پر از رستوران است که علاقه‌ای به غذای دریایی دارید، حتما باید انواع خوشمزه آن را امتحان کنید. کشتی‌های ماهیگیران را می‌توانید در این منطقه ببینید و ماهی تازه میل کنید.

 

 

گالاتا

 


سفر دریایی تنگه بسفر


تنگه مشهور بسفر بخش آسیایی و اروپایی استانبول را از هم جدا می‌کند و زیبایی چشم نوازی دارد. یک سفر دریایی با قایق یا کشتی بر روی آب‌های تنگه، سبب می‌شود بجز صدای آرامش بخش دریا، جاذبه‌های تاریخی موجود در بخش‌های مختلف شهر (کاخ دولما باغچه، قلعه‌ تاریخی روملی حصار، برج مایدن و بسیاری از مساجد) را تیز ببنید و خاطره‌ای تکرار نشدنی برای خود و همسفرانتان بسازید.هزینه این کشتی‌ها از ۱۵ لیر شروع می‌شود و بسته به نوع کشتی و امکاناتی که برای گردشگران فراهم می‌کند (مانند وعده‌ّهای غذایی، نوشیدنی و اجرای موسیقی) تا ۶۰۰ لیر نیز می‌رسد.

 

۱۰ کاری که خاطره‌ای ماندگار از سفر به استانبول ودیدن بسفر برایتان خلق می‌کند

 

 

تنگه بسفر

 



این تورها را می‌توانید از اسکله‌های امین اغلو، کاباتاس، و بشیکتاش پیدا کرده و حدود ۱ ساعت و نیم تا ۲ ساعت را بر روی آب گردش کنید.
در صورتی که تور قایق می‌گیرید، هر ۱۵ الی ۲۰ دقیقه یکبار تا ساعت ۱۱ شب حرکت می کنند. انواع مختلفی از تور تنگه بسفر وجود دارد که شامل سفر با قایق تفریحی به تنگه بسفور استانبول همراه با شام و سرگرمی یا سفر خصوصی به بسفور یا تور قایق بادبانی می‌شود.

 

استانبول را پیش از تجربه‌ی تفریح‌های دریایی تنگه‌ی بسفر ترک نکنید

 

 

تنگه بسفر.

 


همچنین تورهای ۵ ساعته‌ای نیز وجود دارد که شما را از در هتلتان سوار کرده و به اسکله می‌برند و با سرو نوشیدنی در داخل کشتی کروز و موسیقی زنده از شما پذیرایی می‌شود.هر کدام را که انتخاب کنید لحظات به یاد ماندنی برایتان به همراه خواهد داشت. پس در سفرتان این تفریح‌ها را در برنامه گردش روزانه خود بگنجانید.

۲۷ خرداد ۱۳۹۸

نظرات کاربران