۱۰ نقطه‌ی پنهان زیبا و استثنایی در پکن

جاذبه‌های گردشگری پکن
۱۰ نقطه‌ی پنهان زیبا و استثنایی در پکن

آسمان‌خراش‌ها و مراکز لوکس پکن، تغییرات شگرفی در پایتخت چین ایجاد کرده‌اند تا حدی که کم‌تر از آن شهر رویایی و باستانی نشانی باقی مانده است. با این حال ستون‌های مهم گردشگری همچون شهر ممنوعه پکن و دیوار چین باقی مانده‌اند تا بتوان در سفر با تور چین از آن‌ها بازدید کرد. اما خارج از محدوده مهم‌ترین مراکز گردشگری پکن، مکان‌های بسیار مهمی هم هستند که از نگاه گردشگران پنهان مانده است و سایت لونلی پلنت، ۱۰ مورد از این مکان‌های خاص را لیست کرده که ما در این مقاله آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

 


دیوارهای شهر کوبلای خان


زمانی که کوبلای خان در پکن کنونی سکونت گزید، سال ۱۲۷۴ دستور داد تا دیواری بزرگ به دور شهر دادو بکشند. بدیهی است که فتوحات مغول‌ها در چین، بر پایه پکن استوار بود و آن‌ها می‌خواستند از این شهر به بهترین شکل دفاع کنند. دیوارهایی که در سلسله مینگ ساخته شده بود در سال‌های ۱۹۶۰ به خاطر ساخت و سازهای مختلف از بین رفتند اما از دیوارهای کوبلای خان هنوز چیزهای زیادی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید.

 

راهنمای سفر مقرون به صرفه به پکن

 

 

  شهر کوبلای خان

 


پاگودای ابر سفید


این پاگودای زیبا و سفید رنگ به دست یک معمار نپالی در قرن ۱۳ بنا شده است و قدیمی‌ترین سازه‌ی بودایی‌های تبتی در پکن محسوب می‌شود که به دوره‌ی مغول‌ها بر می‌گردد. در حال حاضر خارج از زیبایی‌های بصری این بنا، در آن چندین و چند اثر از بودایی‌های تبتی از دوره‌های مختلف به همراه چندین کار هنری به نمایش گذاشته شده است.

 

 

  پاگودای ابر سفید

 


زمین‌های نفرین شده پکن


در سایه‌ی"برج روباه" (Dongbianmen) و در بخشی از پکن که زمانی منزلگاه خارجی‌های کم درآمد این شهر بود، هنوز می‌توانید سایه‌ای از زندگی سطح پایین مردمش در سال‌های ۱۹۲۰ تا ۱۹۳۰ را تماشا کنید. جایی که داستان "نیمه شبی در پکینگ" به قلم پائول فرانس در آن جریان دارد و توانست فروش بالایی را به خود اختصاص دهد. تورهایی در راستای بازدید از لوکیشن‌هایی که این کتاب در آن‌ها اتفاق افتاده بر پا می‌شود که دوست داران کتاب و همچنین کسانی که می‌خواهند روی دیگر پکن را ببینند در آن شرکت می‌کنند.

 

بهترین کارهای غیرمعمولی که می‌توانید در پکن انجام دهید

 

 

Dongbianmen

 


بنای جنگ سالار


وقتی آخرین امپراطور چین بیش از ۱۰۰ سال پیش از شهر ممنوعه بیرون فرستاده شده، جنگ سالاری به نام دوان کیروی در حقیقت زمام امور را به دست گرفت. این بنای بسیار زیبا و مجلل با معماری کلاسیک و خاصی که داشت، قرار بود همراه با یک برج ساعت به عنوان مقر فرماندهی او در نظر گرفته شود اما بعدها مقری برای نیروهای ناسیونالیست چیانگ کای شک شد. اگر چه نمی‌توان از داخل آن بازدید کرد اما دیدن نمای بیرونی آن نیز جای شکر دارد. همچنین شما می‌توانید در کافه Peanut نیز حضور به هم رسانید و وقتی نوشیدنی میل می‌کنید نمای این عمارت را مشاهده کنید.

 

 

 بنای جنگ سالار

 


شهر زیرزمینی مائو


در سال‌های ۱۹۷۰ میلادی که جهان غرق در جنگ سرد بود، رهبر معنوی چینِ کمونیست، مائو بر پایه پارانویایی که داشت دستور داده بود تا شهری زیرزمینی زیر پکن ساخته شود تا در صورت بمباران مردم به آن پناه ببرند. تا سال ۲۰۰۷ هم هنوز می‌شد بعضی مراکز یا حتی سالن تئاتری که ساخته شده بود را دید، اما حالا چند وقتی هست که ورودی‌ها به آن را ممنون کرده‌اند. با این حال هنوز هم اگر بپرسید، مراکزی هستند که دسترسی به این ورودی‌ها دارند و می‌توانند شما را به داخل این مجموعه‌ی نه چندان بزرگ ببرند.

 

مکان‌هایی با معماری خاص در پکن که به هیچ وجه شبیه به این شهر نیستند

 

 

  شهر زیرزمینی مائو

 


بهترین موزه پکن


موزه هنر Poly با نمایش آثار باستانی و هنری از دوره‌های بسیار قدیم و آثار مدرن توانسته مجموعه‌ای بی‌نظیر را در معرض نمایش بگذارد. بسیاری از آثار این موزه باز خرید شده و از شهرهای مختلف جهان به چین بازگردانده شده است و در مجموع بیش از ۶۰۰ اثر مختلف را شامل می‌شود. با توجه به نزدیکی این موزه به قصر تابستانه، پیشنهاد می‌کنیم حتما از این موزه نیز بازدید کنید که مکانی بی‌نظیر است.

 

۱۰ گالری هنرهای معاصر پکن ؛ با هنر شرق آسیا آشنا شوید

 

 

  موزه پکن

 


شهر ممنوعه کوچک


قبل از اینکه مائو به این مکان لقب قصر فرهنگی کارگران را بدهد، شهر ممنوعه کوچک معبدی برای بزرگان امپراطوری بود و از مهم‌ترین مراکز شهر به حساب می‌آمد، جایی که پسر خورشید برای اجدادش قربانی می‌کرد. مسیرهای سنگی بسیار زیبا در این مکان شما را به دروازه‌ای زرد می‌برد تا از طریق پل‌هایی سنگی شما را به مرکز مکان هدایت کنند. یکی از چیزهای ارزشمندی که در این مکا وجود دارد درختی است که گفته شده خود ژو دی سومین امپراطور سلسله مینگ کاشته است.

 

 

 شهر ممنوعه کوچک

 


قدم زدن در میان کارخانه‌جات محله 798


مرکز هنری ۷۹۸ که حالا مهم‌ترین مرکز هنری پکن محسوب می‌شود، زمانی جایگاه مهم‌ترین کارخانه‌ها مدرن شهر بود که به دست مهندسان آلمان شرقی ساخته شده بود. گاهی بهتر است به جای نشستن در کافه‌های هنری این مرکز، کمی دورتر شوید تا به این کارخانه‌ها برسید و برج‌های آهنی، کوره‌های غول پیکر و ... را ببینید. درست در این زمان است که خود را در یک مکان خیالی همچون فیلم‌های آخرالزمانی خواهید دید که وارد یک دنیای استیم پانک کمونیستی شده‌ید.

 

لیستی از فعالیت‌هایی که تنها درسفر به پکن می‌توانید تجربه کنید

 

 

  کارخانه‌جات محله 798

 


دیدار از سالن اوپرا پکینگ


سالن اوپرا پکینگ یکی از قدیمی‌ترین سالن‌های تئاتر در چین و یکی از سازه‌های ارزشمند این کشور است که در اصل سال ۱۶۸۸ به عنوان یک معبد بودایی ساخته شده بود و حالا کم‌تر از ۱۰۰ نفر در هر اجرا را میان دو سالن خود میزبانی می‌کند. ساختار چوبی آن باعث شده تا هنوز هم کاملا همچون یک سازه‌ی باستانی به نظر برسد، جایی که هشتادمین تولد امپراطور کینلونگ در آن گرفته شده و مراسمات مهم و ارزشمندی در آن برگزار گشت. هنوز هم تئاترهای باستانی خاصی در این تئاتر اجرا می‌شود که البته برای دیدن آن‌ها باید هزینه‌ی هنگفتی پرداخت کنید.

 

آشنایی با اپرای کلاسیک پکن

 

 

سالن اوپرا پکینگ 

 


اژدهای آبی برکه هوهای


برکه شیچاهای از زمانی بسیار قدیم به وسیله کانال بزرگ شهر، به بندر متصل بود و از این جهت مکانی پر رونق محسوب می‌شود. وقتی از این محل دیدن می‌کنید، به دیواره‌های کنار پلِ این برکه نگاه کنید تا تندیس‌های اژدهای آب را ببینید که در چند بخش تراشیده شده‌اند و قدمت آن‌ها به سال‌های ۱۲۰۰ میلادی بر می‌گردد. این منطقه دارای یک معبد و یک موزه نیز هست که در زمان بازدید از برکه می‌توانید به این مکان‌ها نیز رفته و از آن‌ها دیدن کنید.

 

 

اژدهای آبی

۱۹ خرداد ۱۳۹۸

نظرات کاربران