تصاویری که زیبایی‌های هند را به رخ می‌کشد

جاذبه‌های گردشگری هند
تصاویری که زیبایی‌های هند را به رخ می‌کشد

هند کشور پهناوری است که از نظر تنوع زیستی و شهرها، یکی از بهترین‌ها در جهان محسوب می‌شود. فارغ از شلوغی شهرهایی همچون بمبئی، این کشور مناطق ساحلی فوق‌العاده‌ای همچون گوا، صحراها و مناظر دیدنی در جیپور و راجستان یا آسمان پر ستاره‌ای در لاداک دارد و این‌ها تنها ذره‌ای از زیبایی‌های این کشور استثنایی است. در پست امروزمان چند تصویر زیبا از جلوه‌های طبیعت و شهرهای هند نشان می دهیم تا مشتاقتان کند تعطیلات بعدی را برای سفر با تور هند به این کشور برنامه ریزی کنید.

 


صحرای لاداک


این مکان را با اسم "صحرای بزرگ هند" نیز می‌شناسند، یکی از زیباترین مناطق هند که عکس‌های بی‌شماری از جاذبه‌هایش در دنیا مخابره شده و تورهای گردشی متفاوتی به مقصد آن برگزار می‌شود. این صحرای بزرگ به مرز هند و پاکستان می‌رسد و یکی از فعالیت‌های بسیار محبوب در آن، شتر سواری در صحرای شنی است.

 

زیباترین مقاصدی که برای سفر به هند می توانید انتخاب کنید

 

 

 صحرای لاداک

 


پارک ملی کوربت


عکسی که از این پارک ملی می‌بینید، شکوه تنها یک گونه از بیش از هزاران گونه حیوانی و گیاهی است که این مکان را تشکیل می‌دهند. این مکان در میان گردشگران و به واسطه تورهای سافاری بسیار محبوب است و سالانه گردشگران بسیار زیادی را به خود می‌بیند.

 

 

  پارک ملی کوربت

 


آسمان پر ستاره‌ی لاداک


برای بسیاری از ما که در شهرهای شلوغ و آلوده زندگی می‌کنیم، دیدن آسمان پرستاره شاید یک به یک رویا شبیه باشد. حتی برای آن‌هایی که هر شب آسمانی مملو از ستاره می‌بینند نیز این منظره‌ رویایی برایشان غیر واقعی می‌نماید. کمپ زدن در زیر آسمان پر ستاره‌ی لاداک یکی از تفریحات محبوب گردشگران است، جایی که می‌توانند آسمانی بی‌نهایت زیبا را به تماشا بنشینند.

 

برای گذراندن شبی در زیر آسمان پرستاره هند، کدام مقصد را انتخاب کنیم؟

 

 

  آسمان پر ستاره‌ی لاداک

 


گانگتوک


هیمالیا مناطق دیدنی متعددی دارد، اما این شهر که در ۱۷۰۰ متری قرار گرفته و در جنگلی سرسبز و زیبا غرق شده، یکی از زیباترین نقاط هند محسوب می‌شود و به همین دلیل است که گردشگران زیادی به خود می‌بیند.

 

 

  گانگتوک

 


دره‌ی نوبرا


همانطور که در عکس می‌بینید، این دره آنقدر زیباست که باید سومین مکان از لاداک را باز در لیستمان می‌آوردیم. در این محل نیز تورهای شتر سواری برگزار می‌شود و گردشگران برای دیدن محل‌های مختلف این دره برده می‌شوند.

 

 بهترین حیات وحش و کلبه‌های جنگلی در هند

 

 

 دره‌ی نوبرا

 


موج‌های آبی، ساحل جوهو در بمبئی


تصور موج‌های درخشانی که به ساحل می‌آیند خود می‌تواند جذابیت داشته باشد و همینطور که در عکس می‌بنید کاملا واقعی است. این پدیده طبیعی باعث می‌شود وقتی در ساحل قدم بزنید، جای پایتان درخشان باشد، وقتی آب را با دست پس می‌زنید آب درخشش پیدا کند و وقتی شب‌ها روی آب موج سواری می‌کنید، خط عبورتان همچون بازی‌های کامپیوتری با رنگ جذاب آبی مشخص باشد.

 

 بهترین گردش‌های یک روزه در طبیعت زیبای اطراف بمبئی

 

 

ساحل جوهو در بمبئی

 


کرانه‌ی رود گنگ


مراکز زیادی در کرانه‌ی رود گنگ هستند که هر کدامشان ویژگی‌های خاص خود را دارند. میلیون‌ها هندو هر ساله به این رودخانه که آن را مقدس می‌دانند آمده تا تن خود را در ان به آب زنند. شهرهای رنگارنگ، رود زیبا و جذابیت دیدن رسومات هندوها از جمله مهم‌ترین دلایلی است که گردشگران به واسطه آن‌ها هر ساله از واراناسی و مناطق اطراف رود گنگ دیدن می‌کنند.

 

 

 کرانه‌ی رود گنگ

 


Sinthan Top، کشمیر


این مکان که در فاصله ۱۲ هزار پایی از سطح دریا قرار دارد، شاید برای گردشگران معمولی آنچنان جذابیتی نداشته باشید، اما برای کسانی که عاشق ورزش‌های پر هیجان همچون کوه نوردی، صخره نوردی یا اسکی هستند، جایی ایده آل است.

 

معرفی ۵ باغ زیبای کشور پهناور هند برای گردشگران زیبادوست

 

 

Sinthan Top

 


چهار منار، حیدر آباد


یکی از ابنیه بسیار مهم تاریخی هند که در قلب شهر واقع شده و قدمت آن ب ۱۵۹۱ میلادی بر می‌گردد. هستند بناهای دیگری به این شکل در هند که دورنمای زیبایی دارند، اما چهار منارِ حیدرآباد به واسطه جزییات جذابش، از نزدیک هم زیباست و شلوغی و جنب و جوشی که در اطرافش جریان دارد، به جاذبه‌های آن می‌افزاید.

 

 

 چهار منار

 


دره‌ی کولو


یکی دیگر از نقاط بسیار زیبای هند که شاهد گردشگران بسیار زیادی در طول سال است که در تورهای گردشی به این منطقه می‌آید. این دره را که به نام "دره‌ی خدایان" نیز می‌شناسند با داشتن زیبایی‌های طبیعی کم‌نظیر، حتی فیلم‌سازان بزرگ دنیا را نیز مجاب کرده‌اند که چند مورد از فیلم‌هایشان را نیز در این محل بسازند.

 

 

 دره‌ی کولو

 


فستیوال رنگ‌ها


فستیوال رنگ‌ها  یا هولی در بخش زیادی از هند برگزار می‌شود و به این کشور جوی رنگارنگ و زیبا می‌بخشد. در گذشته این فستیوال یک آیین ملی بود، اما حالا به یک برنامه‌ی تفریحی بسیار بزرگ بدل شده که مردم تمام جهان در آن شرکت می‌کنند و عکس‌هایی از این مراسم که مردم به سمت هم رنگ پرتاب می‌کنند را در خبرگزاری‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند.

 

معرفی کارناوال گوا یکی از بزرگترین فستیوال‌های هند

 

 

 فستیوال رنگ‌ها

۲۳ خرداد ۱۳۹۸

نظرات کاربران

ستایش

سلام من هند رو خیلی دوست دارم و هند خیلی جاهای زیبایی داره ولی لطفا عکس از شهر بمبئی و از خیابان های زیباش هم بزارید . ممنون