۱۰ دلیل برای گشت وگذار و دیدن زیبایی‌های هند از دریچه قطارهای لوکس ماهاراجا اکسپرس

جاذبه‌های گردشگری هند
۱۰ دلیل برای گشت وگذار و دیدن زیبایی‌های هند از دریچه قطارهای لوکس ماهاراجا اکسپرس

سفرهای لاکچری زیادی در دنیا هستند که می‌توانید یک به یک آن‌ها را امتحان کنید، اما سفرهای ریلی از آن چیزهایی است که تنها چند نمونه از آن‌ها معروف هستند. سفرهایی فوق‌العاده در مسیرهایی همچون سیبری، دور اروپا و آفریقا. اما قصه‌ی سفر با قطارهای لوکس ماهاراجا اکسپرس متفاوت است. در این سفر شما می‌توانید در هتلی ۵ ستاره اما متحرک، به دیدن زیباترین و مهم‌ترین نقاط هند رفته و در همه حال از بهترین امکانات و سرویس‌دهی بهره ببرید.اگر با خود فکر می‌کنید که در سفر با تور هند این‌بار با قطار به دور هند بروید، این مطلب حتما برای شما جالب است.


۱- بهترین قطار لاکچری دنیا


این تنها یک تعریف الکی نیست، جایزه بهترین قطار لوکس دنیا ۶ سال متوالی از طرفی "جایزه جهانی سفر" به این قطارها داده شده است. ماهاراجا اکسپرس اواخر سال ۲۰۱۰ شروع به کار کرد، اما خدمات اصلی خود را در سال ۲۰۱۲ به عموم مردم که اغلب گردشگر بودند آغاز کرد. کوپه‌های این قطار با امکانات استثنایی که به شیوه‌ای مجلل آذین شده‌اند، آنقدر در نظر متولیان، مردم و خبرگزاری‌ها زیبا و لوکس آمد که مقالات زیادی در همان اول کار برایش نوشته شد و جوایز مهمی را نیز کسب کرد.

 

 در ۵ هتل‌ لاکچری هند به انتخاب سایت TripAdvisor اقامت کنید

 

 

 ماهاراجا اکسپرس

 


۲- انتخاب میان ۷ سفر متفاوت


هند پهناور و پر از دیدنی‌های مختلف است. از طرفی مدتی که هر کس به تور هند می‌رود، شرایط آب و هوایی در فصول مختلف و فرصت دیدن از زیبایی‌های این کشور برای هر شخص متفاوت خواهد بود. به همین خاطر این شرکت، سفرهای مختلفی تدارک دیده تا بتواندهر کس با سلایق مختلف و محدودیت‌های زمانی متفاوت را به دیدن جاذبه‌های گردشگری شبه قاره ببرد. سفرهای این شرکت به این شکل هستند:

  1. پانورامای هند/ ۸ روز/ از اکتبر تا آوریل/ مسیر حرکت: دهلی، جیپور، رانتامبور، فاتح‌پور سیکری، آگرا، گالیور، خاجوراهو، واراناسی، لوکنو، دهلی
  2. پانورامای هند/ ۸ روز/ از اکتبر تا آوریل/ مسیر حرکت: دهلی، جیپور، رانتامبور، فاتح‌پور سیکری، آگرا، گالیور، خاجوراهو، واراناسی، لوکنو، دهلی
  3. شکوه هند/ ۸ روز/ از اکتبر تا آوریل/ مسیر حرکت: دهلی، آگرا ، رانتامبور، جیپور، بیکانر، جودپور، اودایپور، بالاسینور، بمبئی
  4. تاریخ هند/ ۸ روز/ از اکتبر تا آوریل/ مسیر حرکت: بمبئی، آجانتا، اودایپور، جودپور، بیکانر، جیپور، رانتامبور، آگرا، دهلی
  5. گنجینه هند/ ۴ روز/ از اکتبر تا آوریل/ مسیر حرکت: دهلی، آگرا، رانتامبور، جیپور، دهلی
  6. سفر جنوبی/ ۸ روز/ اوایل سپتامبر/ مسیر حرکت: بمبئی، راتناگیری، گوا، هامپی، میسور، ارناکولام، کوماراکوم، تریواندروم
  7. جواهر جنوبی/ ۸ روز/ اوایل سپتامبر/ مسیر حرکت: تریواندروم ، چتیناد، ماهابالیپورام، میسور، هامپی، گوا، رانتاگیری، بمبئی

 

 

ماهاراجا اکسپرس

 

 

  برای گذراندن شبی در زیر آسمان پرستاره هند، کدام مقصد را انتخاب کنیم؟

 

 

در این بین سفرهای خاص کوتاه مدت بیشتری هم برگزار می‌شود که باید از آن‌ها باخبر شد.

 


۳- گردش‌های متنوع در دل سفر


بسته به سفری که انتخاب می‌کنید، دست اندرکاران قطار گردش‌های متنوعی درخور سفر لوکستان در نظر می‌گیرند. از گردش‌های آبی در رودخانه و برکه و دریا، تا گردش با لیدرهای مجرب، ماشین‌های خوب و امکانات عالی در تاج محل. البته باید در نظر گرفت که بعضی از این گردش‌ها با دریافت هزینه‌های اضافی انجام می‌شود و بخش زیادی از آن‌ها بخشی از سفر به حساب می‌آیند.

 

 

ماهاراجا اکسپرس

 


۴- هتل پنج‌ستاره‌ای متحرک


بهترین تعریفی که می‌تون از این قطار داشت اینست که شما سوار بر قصری شده‌اید که از این شهر به آن شهر می‌رود! ۲۳ کوپه بسیار لوکس برای هر قطار در نظر گرفته شده و از نکات بسیار جذابش می‌توان به خاص بودن ترکیب درون قطار، برگرفته از طراحی‌های هندی و استفاده از المان‌های مدرن اشاره کرد. یعنی شما تنها با یک قطار بسیار مدرن طرف نیستید، با قطاری سفر می‌کنید که لوکس، مملو از امکانات عالی و با طراحی بسیار خوب همچون قصرهای هندی است.

 

 

ماهاراجا اکسپرس

 


۵- چهار مدل کابین مختلف برای انتخاب


این هتل متحرک دارای ۴۳ اتاق در چهار شکل مختلف است که باعث می‌شود تا حد امکان هر کس با سلایق مختلف، آن چیزی که مد نظر دارد را انتخاب نماید. همه‌ی اتاق‌ها دارای حمام و سرویس بهداشتی بسیار عالی، سشورا، حوله و صندل‌های اهدایی، تلویزیون ماهواره‌ای، تعداد بسیر زیادی فیلم‌های رایگان، کولر، کمد، گاو صندوق الکترونیکی میز و ... است. بخش مهمی از تفاوت اتاق‌ها مربوط به اندازه آن‌هاست و البته طراحی و رنگ‌های استفاده شده.

 

 جذاب‌ترین ماجراجویی‌های ریلی در هند 

 

 

 ماهاراجا اکسپرس

 


۶- سرویس دهی بی‌نظیر به صورت ۲۴ ساعته


یکی از چیزهایی که تقریبا تمامی مهمانان قطارهای ماهاراجا اکسپرس ازآن تعریف می‌کنند، رفتار بسیار گرم و عالی و خدمات بی‌وقفه آنان است. هر کابین چند خدمه کاملا مجزا از دیگر کابین‌ها دارد که به صورت شیفتی کار کرده و باعث می‌شوند در طول سفر به صورت ۲۴ ساعه امکانات به بهترین شکل در اختیار شما فرفر گیرد.

 

 

ماهاراجا اکسپرس

 


۷- خوش آمدگویی جذاب در هر ایستگاه


یکی از کارهای بسیار جالبی که در طول سفرتان انجام می‌شود، خوش‌ آمدگویی خاص در هر ایستگاهی است که به آن می‌رسید. در هر ایستگاه شما بر روی یک فرش قرمز از قطار پیاده می‌شوید، گردن بندهای گل به گردنتان آویخته می‌شود و به یک مهمانی خصوصی با موسیقی زنده برده می‌شوید. هدایای کوچک زیادی در طول سفر به شما داده می‌شود، تا حدی که بسیاری به شوخی می‌گویند بعد از این سفر نیازی نبود تا دیگر برای کسی سوعات تهیه کنند!

 

 

 ماهاراجا اکسپرس

 


۸- همچون شاهان غذا بخورید


هر کدام از این قطارها دو رستوران بسیار عالی دارد که هر کدامشان تا ۴۲ مهمان در لحظه را می‌توان میزبانی کنند. هر دوی این رستوران‌ها با سرو غذایی استثنایی همچون بهترین رستوران‌ها عمل می‌کنند و تجربه‌ای عالی از غذا خوردن بر روی ریل را برایتان رقم می‌زنند. از صبحانه تا شام، منوی متنوع و عالی این رستوران‌ها شما را شگفت‌زده می‌کنند.

 

 

 ماهاراجا اکسپرس

 


۹- بهترین رستوران‌ها در شهرهای مختلف


برای جریان داشتن سفر لوکس شما، در هر شهری که شما را به دیدن زیبایی‌های آن‌جا می‌برند، می‌توانید در یکی از بهترین رستوران‌ها به صرف غذا مشغول شوید. اگر چه رستوران خود قطار بسیار عالی است، اما در سفرهای هشت روزه، بد نیست برای تنوع در این رستوران‌های فوق‌العاده نیز غذایی میل کنید.

 

 

 ماهاراجا اکسپرس

 


۱۰- سفری بی‌دغدغه و طبق برنامه


شما می‌توانید از طرق مختلفی در هند بگردید، اما سفر ریلی به خاطر ماهیتی که دارد، یک مزیت بسیار عالی دارد و آن هم طبق برنامه بودن همه چیز است. تمام طول سفر از قبل برنامه‌ریزی شده است و به همین واسطه به بهترین شکل ممکن همه چیز در سر جای خود انجام می‌شود.

۰۷ مهر ۱۳۹۷ (به‌روز رسانی شده در: 21 تیر 1400)

نظرات کاربران