حقایقی که شما را مشتاق سفر به سنت پترزبورگ می‌کنند

جاذبه‌های گردشگری سن پتزربورگ
حقایقی که شما را مشتاق سفر به سنت پترزبورگ می‌کنند

سنت پتزبورگ یکی از جذاب‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهرهای جهان است که در نخستین اولویت‌های بیشتر گردشگران جهان قرار دارد. شهری که شب‌های سپید را تجربه می‌کند و به جاذبه‌های تاریخی بی‌شمارش شناخته می‌شود. شهری که سرد است اما گرمای کافه‌ها و رستوران‌هایش بودن در آن را لذت‌بخش می‌کنند. شهری که بهترین امکانات رفاهی و اقامتی را در خود دارد و با بهترین‌هایش از مهمانانش پذیرایی می‌کند. شهری پر از کاخ‌ها و بناهای مجلل که ناخودآگاه برای کشف آن باید چشم‌ها را از زمین برگرفت و به آسمان دوخت. اگر آشنایی چندانی با این شهر ندارید و می‌خواهید بیشتر و بهتر آن را بشناسید همراه ما باشید تا ۸ حقیقت شگفت‌انگیز درباره این شهر را خدمتتان بازگو کنیم. حقایقی که شما را مشتاق سفر به این شهر می‌کنند.

 


۱- قدمت شهر سنت پترزبورگ بیش از ۳۰۰ سال است


سنت پترزبورگ در سال ۱۷۰۳ میلادی ساخته شده است و یکی از شهرهای نسبتا کهن جهان به حساب می‌آید. شهری که به دستور پتر کبیر و با نظارت مستقیم او ساخته شده است. او که در آن سال‌ها اطراف دریای بالتیک را تصرف کرده بود تصمیم گرفت یک شهر هیجان‌انگیز تاسیس کند که در طول تاریخ ۳۰۰ ساله‌اش به عنوان یکی از تاثیرگذارترین و زیباترین شهرهای جهان به حساب آید. شهری که در طول تاریخ به یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای جهان تبدیل شده است.

 

شب‌های سفید را در سنت پترزبورگ خوش بگذرانید

 

 

سنت پترزبورگ

 


۲- این شهر به نام پتر کبیر نیست!


خیلی‌ها با شنیدن اسم سنت پترزبورگ و دانستن این نکته که این شهر توسط پتر کبیر تاسیس شده است فکر می‌کنند نام این شهر همان نام پتر کبیر است اما چنین نیست. نام این شهر را سنت پیتر گذاشته‌اند که یکی از حواریون حضرت عیسی بوده است. شهری که در طول تاریخش چندین بار نام عوض کرده است. شاید برایتان جالب باشد بدانید نام این شهر بعد از جنگ جهانی دوم پتروگراد شد و بعد از انقلاب شوروی لنین گراد نام داشت تا دوباره بعد از فروپاشی اتحادیه جماهیر شوروی به نام اصلی خودش رجعت کند.

 

گشت‌وگذاری ناب در کوچه‌پس‌کوچه‌های لنین‌گراد، پایتخت فرهنگ و هنر روسیه

 

 

سنت پترزبورگ

 


۳- سنت پترزبورگ سال‌ها پایتخت روسیه بوده است


در میان سال‌ها ۱۷۱۲ تا ۱۹۱۶ میلادی این شهر پایتخت روسیه بوده است و از همین روست که امروزه پر از جاذبه‌های تاریخی و کاخ‌های مجلل است. شهری که به همین علت موزه‌های شگفت‌انگیزی را در خود جای داده است و یکی از شهرهای پر از ثروت جهان به حساب می‌آید. چرا که خانه‌ی موزه‌ها و اشیای باارزش است.

 

 

سنت پترزبورگ

 


۴- سن پترزبروگ شهر پل‌هاست


در جهان چه سازه‌ای زیباتر از پل‌ها می‌تواند وجود داشته باشد که اتصال دو نقطه‌ی جدا افتاده از یکدیگر هستند. پل‌هایی که بزرگ و کوچک بودن‌شان تفاوتی ندارد، همین که محل وصل هستند کافی‌ست تا جذاب باشد اما شاید برایتان جالب باشد بدانید این شهر در خود ۶۰۰ پل دارد. پل‌هایی که ۲۲ تای آنها به صورت متحرک می‌باشند. عکاسی از پل‌های این کشور یکی از سوژه‌های جذاب در میان عکاسان به حساب می‌آید.

 

گشت و گذاری هنرمندانه در سنت‌پترزبورگ شهر موزه‌ها و گالری‌ها و کافه‌ها

 

 

سنت پترزبورگ

 


۵- سنت پترزبورگ ونیز است


شهر سنت پترزبورگ در شمال غرب کشور روسیه قرار دارد و قطعا برایتان جالب خواهد بود اگر بدانید این شهر ۴۰ رودخانه را در خود جای داده است. رودخانه‌هایی جذاب که پاتوق‌های عاشقانه‌ی این شهر به حساب می‌آیند. این شهر همچنین خانه‌ی ۴۲ جزیره‌ی کوچک است و همین امر باعث شده است ظاهری به مانند شهر ونیز ایتالیا پیدا کند و به نوعی ونیز خوانده شود.

 

 

سنت پترزبورگ

 


۶- سن پترزبورگ یکی از شهرهای سپید و برفی دنیا به حساب می‌آید


اگر عاشق سرما و تفریحات سرمایی هستید باید بدانید این شهر یکی از بهترین نقاط دنیا برای سپری کردن روزهای سرد سال به حساب می‌آید. شهری که در ۱۵۰ روز سال برفی است و در کافه‌های گرمش می‌توان به نظاره‌ی جمع شدن دانه‌های برف روی سر شهر نشست. شهری که میانگین دمایش در روزهای سرد سال به منفی ۱۳ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

 

راهنمای وضعیت آب و هوای سنت پترزبورگ در تمام طول سال

 

 

سنت پترزبورگ

 


۷- یکی از بزرگترین و قدیمی‎ترین موزه‌های جهان در سن پترزبورگ قرار دارد


در ۱۷۶۴ میلادی ملکه کاترین کبیر دستور ساخت موزه‌ای را در شهر سن پترزبورگ داد که تا به امروز یکی از بزرگترین و مجلل‌ترین موزه‌های جهان به حساب می‌آید. موزه‌ای به نام هرمیتاژ که در حدود ۳ میلیون شی باارزش در آن نگهداری می‌شود و اگر بخواهید برای دیدن هرکدام از اشیای آن یک دقیقه زمان صرف کنید، بیش از ۵ سال زمان احتیاج است تا بتوانید تمامی اشیای داخل آن را ببینید.

 

۸ ایستگاه متروی دیدنی‌ و زیبای سنت پترزبورگ

 

 

سنت پترزبورگ

 


۸- خیابان نوسکی و ۲ میلیون رفت و آمد کننده


شاید برایتان جالب باشد بدانید یکی از خیابان‌های معروف این شهر که ۵ کیلومتر طول دارد مطابق با آمار روزانه ۲ میلیون نفر از شهروندان و گردشگران سنت پترزبورگ در آن رفت و آمد می‌کنند و به همین دلیل یکی از خیابان‌های پر رفت و آمد جهان به حساب می‌آید.

۰۷ خرداد ۱۳۹۸

نظرات کاربران