۵ نقطه بسیار عالی برا غواصی در دنیای زیر آب مالزی

جاذبه‌های گردشگری مالزی
۵ نقطه بسیار عالی برا غواصی در دنیای زیر آب مالزی

مالزی سرزمینی استثنایی است که در آن می‌توانید فعالیت‌های بسیار متنوعی را به انجام برسانید یا اینکه از دیدنی‌های متفاوتی بازدید کنید. از آسمان‌خراش‌های سر به فلک کشیده گرفته تا سواحل دیدنی و جزایر بی‌نظیر، همگی از مالزی مقصدی ایده‌آل ساخته‌اند. در میان تمام فعالیت‌هایی که درسفر با تور مالزی انتظار شما را می‌کشند، غواصی متفاوت‌تر، ماجراجویانه‌تر و احتمالا خاص‌ترین کار سفر شما خواهد بود. به همین دلیل ما برترین نقاط مالزی برای غواصی را در این پست به شما معرفی خواهیم کرد.

 


در مجموع آیا مالزی برای غواصی انتخابی مناسب است؟


آنقدر تعداد مناطقی که در مالزی می‌توانید غواصی کنید زیاد است، که هر کس در هر سطحی می‌تواند از آن لذت ببرد. از نقاط خاص و استثنایی گرفته تا مراکز معمول، مالزی دنیای زیر آب بزرگی برای عرضه دارد. حتی اگر تازه بخواهید برای اولین بار این فعالیت را تجربه کنید، به راحتی می‌توانید در آب‌های ۳ تا ۵ متری با دیدنی‌های شگفت‌انگیز و به کمک تورهایی با مربیان مجرب غواصی کرده و تجربه‌ای متفاوت برای خود رقم بزنید. یکی از خوبی‌های این نقاط دسترسی راحت به وسیله‌ی پروازهای متنوع و تورهای گردشی از کوالالامپور است، پس اصلا نگران رفت و آمد به این نقاط نباشید.

 

معرفی جزیره تیومان، زیبایی بی‌پایان در مالزی

 

 

غواصی در مالزی

 


بهترین نقاط برای غواصی در مالزی


۱- جزیره سیپادان


جزیره‌ی زیبای سیپادان یکی از زیباترین نقاط مالزی است که از قضا برای غواصی نیز جایی ایده‌آل به شمار می‌رود. تنوع زیستی در آب‌های این جزیره شگفت‌انگیز است و نقاطی بسیار عالی برای غواصی دارد. هر کدام از این نقاط برای دیدن بخشی از جاذبه‌های زیر آب سیپادان است، مثل "باغ مرجانی" که مملو از مرجان‌های رنگارنگ و گوناگون است یا نقطه باراکودا که در آن می‌توانید ماهیان رنگارنگ زیادی ببینید. از مبتدی تا حرفه‌ای، هر کس می‌تواند بخشی از این جزیره را برای غواصی پیدا کرده از کوسه تا ماهیان کوچک و رنگارنگ را به تماشا بنشیند.

 

طبیعت‌گردی در دل پارک‌های ملی مالزی

 

 

 غواصی در مالزی

 


۲- جزیره مابول و جزیره کاپالای


وقتی به این دو جزیره نزدیک به هم می‌رسید، امکان ماندن در هتل‌های لوکس ۵ ستاره را داشته یا در اماکن ارزان قیمت بمانید تا خود را آماده حضور در زیر آب کنید. برای حرفه‌ای‌های غواصی، چند نقطه استثنایی وجود دارد که می‌توانید در آن‌ها برخی گونه‌های بسیار کم‌یاب را مشاهده کنید. اما مبتدی‌ها نیز نیز به بهشتی برای عکاسی در اعماق نه چندان زیاد آب آمده‌اند، جایی که می‌توانند چیزهای زیادی دیده و تصاویرش را با خود به خانه ببرند. نکته آخر برای حرفه‌ای‌ها این است که اگر اهل غواصی در شب هستید، حتما کاپالای را به عنوان مقصد خود انتخاب کنید.

 

 

 غواصی در مالزی

 


۳- جزیره لانکایان


با بیش از ۳۰ سایت مختلف برای غواصی، لانکایان احتمالا بعد از سیپادان، یکی از بهترین نقاط مالزی برای هر کس در هر سطحی برای غواصی است. مناطق زیادی برای غواصان تازه‌کار وجود دارند که می‌توانند در عمق‌های کم، مرجان‌های بسیار زیبا را تماشا کرده و ماهیان رنگارنگ را به تماشا بنشینند. یکی از نکات خوب، وجود مدارس و تورهای گردشی بسیار زیاد برای غواصی و همچنین غواصی از اسکله است که در آن نیازی نیست شما با قایق به نقاط مختلف از جزیره برده شوید.

 

۸ جزیره‌ی زیبای مالزی که حتما باید از آن‌ها دیدن کنید

 

 

 غواصی در مالزی

 


۴- جزیره لایانگ لایانگ


در این جزیره بیش از ۱۰ سایت مختلف غواصی وجود دارد که همه‌ی آن‌ها با قایق‌ تنها ۵ تا ۱۵ دقیقه از ساحل دورند. مسیرهای کوتاه به همراه دیدنی‌های بسیار زیاد در زیر آب که ماهی پلاژیک و کوسه وال و ماهیان رنگارنگ بسیار زیاد از جمله‌ی آن‌ها هستند، باعث می‌شود تا لایانگ-لایانگ یکی از بهترین گزینه‌ها برای غواصی در مالزی محسوب شوند. بهتر است ماه‌های آوریل تا مِی را برای غواصی در این نقطه در نظر بگیرید و به سفر مالزی بروید، چون در این موقع است که می‌توانید کوسه‌های کله چکشی که از گونه‌های بسیار جذاب دنیا هستند را از نزدیک ببینید.

 

 

 غواصی در مالزی

 


۵- جزیره ردانگ


دراز کشیدن بر سواحل زیبای خلیج شبه جزیره مالزی یکی از لذت‌بخش‌ترین کارها در سفر به مالزی محسوب می‌شود، اما ردانگ از آن دست جزایری در این کشور است که چیزهای بسیار بیشتری برای عرضه دارد. پارک دریایی ترینگانو در کنار سواحل و طبیعت بسیار زیبایش، دریایی تقریبا همیشه آرام داشته و زیبایی‌های خیره‌کننده‌ای در زیر آبش پنهان کرده است. نقاط زیادی برای غواصی در این جزیره وجود ندارد، اما همان‌هایی که هستند، ماجراجویی حیرت‌آوری را برایتان رقم می‌زنند.

 

۸ حقیقت شگفت‌انگیز که شما را علاقه‌مند سفر به مالزی می‌کند

 

 

غواصی در مالزی

۰۱ خرداد ۱۳۹۸

نظرات کاربران