حال و هوای فصول مختلف در ارمنستان

جاذبه‌های گردشگری ارمنستان
حال و هوای فصول مختلف در ارمنستان

ارمنستان که در مرز اروپا و آسیا قرار گرفته، از کشورهایی است که هر فصل از فصول چهارگارنه‌اش، به شیوه‌ و رنگ و بویی خاص زیباست و در تمام سال دیدن دارد. اگر چه این امکان وجود دارد که خیلی‌ها تنها برای فصل‌های گرم شما را به سفر ارمنستان دعوت کنند، اما پاییز و زمستان این سرزمین نیز آنقدر تماشایی است که روزهای فوق‌العاده‌ای در سفر برایتان بسازد.
بسیاری از کسانی که به صورت مداوم با تور ارمنستان سفر می‌کنند، می‌گویند که فرقی ندارد شما در کدام فصل به این کشور سفر می‌کنید، مهم این است که با دانش کافی، به دیدن زیباترین نقاط کشور رفته و جاذبه‌های ارمنستان در فصول مختلف را ببینید. به همین خاطر امروز مقاله‌ای برایتان آماده کرده‌ایم در باب مناطق دیدنی و شرایط هر فصل در این کشور زیبا.


زمستان در ارمنستان


زمستان در ارمنستان در همان تاریخی سر می‌رسد که در ایران چشم انتظارش هستیم و سرمای آن را نیز در مقیاس مناطق مرکزی ایران، ملایم و نه شدید می‌توان نامید. البته این کشور مناطق کوهستانی دارد که شرایط آن‌ها متفاوت است اما برای جایی همچون ایروان (پایتخت ارمنستان) دمای هوا حدود مثبت ۵ درجه تا منفی ۵ درجه سانتیگراد خواهد بود. برف‌ سنگین در این شهر خیلی نمی‌بارد اما به محض باریدن برف شهر سپیدپوش شده و از اواخر دسامبر همه چیز حال و هوای جذاب و روایی کریسمس را به خود می‌گیرد.
همه جای پایتخت چراغانی می‌شود و مردم با برپا کردن دکورهای کریسمسی و برنامه‌های مختلف خود را برای این جشن بزرگ آماده می‌کنند. با توجه به جدیتی که مردم ارمنستان برای کریسمس دارند، این کشور را به یکی از بهترین مقاصد برای این تعطیلات خاص بدل کرده‌اند.

سفر به ارمنستان به پیشنهاد سایت لونلی‌پلنت

 

 

زمستان در ارمنستان

 

 

در این میان تفریحاتی همچون اسکیت روی یخ نیز جذابیت پیدا کرده و مردم در ایام زمستان به انجام آن می‌پردازند. در ژانویه بارش برف را کمی بیشتر خواهید دید و کوهستان‌ها با پیست‌های اسکی منتظر شما خواهند بود اما زمستان نهایتا در فوریه آرام آرام به پایان می‌سد و هوا شروع به گرم شدن می‌کند تا جایی که شما کاملا احساس می‌کنید که بهار نزدیک شده است. مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری در زمستان‌های ارمنستان زیبایی‌های کوهستان و بودن در پیست‌های برفی است و البته تورهای سال نوی میلادی که شما را می‌برد به یکی از بهترین نقاط دنیا برای جشن گرفتن کریسمس.

 


بهار در ارمنستان


بهار در ارمنستان فصل زیبایی و عشق ورزیدن است. در پایتخت گرمای هوا خیلی زودتر از هر جای دیگری از کشور سر می‌رسد و شما می‌توانید دمای ۱۰ تا ۱۴ درجه سانتیگراد را عموما حس کنید. با این حال کوهستان‌های ارمنستان، کمی دیرتر بهار را به خود می‌بینند. با این حال بارش باران بخشی از طبیعت بهار است و گاه و بی‌گاه نقاط مختلف کشور را خیس می‌کند. اواسط بهار ارمنستان، زمانی است که طبیعت این کشور مملو از انواع گل‌های زیبا شده و دشت‌های سرسبز و معروف این کشور مردم همه‌ی جهان را به خود فرا می‌خواند.

زیباترین شهرهای ارمنستان

 

 

بهار در ارمنستان

 


۸ مارس روز جهانی زن در این کشور بسیار بزرگ جشن گرفته شده و فستیوال‌های خرید خوبی در پایتخت و دیگر شهرها برگزار می‌شود. ۷ آوریل نیز روز ملی مادری در این کشور است که با برنامه‌های مختلف و بزرگ و کنسترت‌های متعدد پاس داشته شده و زمانی بسیار عالی برای سفر به این مشور خواهد بود. بین ماه‌های آوریل تا مِی، یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به ارمنستان است و بسیاری این موقع را به شما پیشنهاد می‌کنند. هوا عالی و جذاب بوده و نه از سرمای زمستان خبری است و نه از گرمای تابستان. طبیعت زیبا و شگفت‌انگیز بوده و از کوهستان آرارات تا پایتخت، همه چیز به بهترین شکل ممکن میزبان شما خواهد بود.

 


تابستان در ارمنستان


تابستان با توجه به آب و هوای بسیار عالی، مهم‌ترین موقع سال برای صنعت گردشگری در ارمنستان است. ماه‌های اول و آخر تابستان دمای هوا در پایتخت چیزی حدود ۲۳ تا ۲۶ درجه است و در اوج گرما در میانه‌ی تابستان به حدود ۲۶ تا ۳۵ درجه هم می‌رسد. شرکت‌های گردشگری مختلف، برنامه‌های متعددی برای شما تدارک می‌بینند. بهترین زمان برای بودن در طبیعت و برنامه‌های پیاده‌روی و کوه‌نوردی که تعداد آن‌ها در ارمنستان بسیار زیاد است. از نقاط ساحلی تا تا نقاط کوهستانی، از پایتخت تا شهرهای کوچک، همه چیز در این میانه برای سفر شما عالی است.

بهترین ماه‌های سال برای سفر به ارمنستان کدامند؟

 

 

 تابستان در ارمنستان

 


از نقاط بسیار محبوب در تابستان‌های ارمنستان می‌توان به دریاچه سوان که آن را مروارید طبیعت این کشور می‌نامند، اقامتگاه طبیعی و بی‌نظیر دلیجان، جرموک و آقوران نام برد. با این حال برنامه‌های هیجان انگیز را نیز نباید از یاد ببرید. از کوه‌نوردی برای حرفه‌ای تا پرواز گلایدر برای آماتورها یا حتی سقوط آزاد، همه چیز برای انجام وجود دارد تنها شما هستید که باید قبل از سفر برنامه‌‌ریزی درستی کنید و تورهای مناسب تفریحی در خود ارمنستان را انتخاب نمایید. در این صورت به هیچ وجه از بودن در این سرزمین زیبا و در چنین ایامی پشیمان نخواهید شد.

 


پاییز درارمنستان


برای آن‌هایی که عاشق رنگ‌های زیبای قرمز و نارنجی در طبیعت پاییز هستند، ارمنستان همچون تصویری رویایی از دل کتاب‌های عکاسی می‌ماند. طبیعت در شروع این فصل آرام آغاز به تغییر می‌کند و شما می‌توانید در آب و هوایی بسیار ایده‌آل به دیدن این مناظر جذاب و عالی بروید. دمای هوا در این زمان به حدود ۲۳ تا ۲۷ درجه‌ی سانتیگراد در پایتخت و کمی سردتر در مناطق کوهستانی خواهد رسید. در تمام طول سال شما انواع میوه‌های خوشمزه را در بازار خواهید دید، اما پاییز یکی از بهترین زمان‌ها برای گشت زدن در بازارهای محلی این کشور است.

طبیعت‌گردی در دل صومعه‌های ارمنستان

 

 

 پاییز درارمنستان

 


فستیوال‌های مختلفی در پاییز ارمنستان برگزار می‌شود که از معروف‌ترین آن‌ها مربوط به مزارع انگور آرنی در ۲ و ۳ اکتبر می‌شود. فستیوالی که با فضای شاد و استثنایی‌اش، شهرت جهانی دارد. از اواسط اکتبر هوا آرام آرام سردتر شده و به زیر ۲۰ درجه سانتیگراد می‌رسد تا اینکه در اواخر این فصل هوا وارد فصل سرما می‌شود. فستیوال‌های آشپزی نیز در اواسط پاییز میزبان مسافران خواهد بود و ۱۱ اکتبر نیز فستیوال برداشت در ارمنستان برگزار می‌شود که می‌توانید آن را در پایتخت نیز جشن بگیرید. در پایان نیز فراموش نکنید که دومین یکشنبه از ماه اکتبر، روز شهر در ایروان برگزار می‌شود که ازمهم‌ترین و شادترین جشن‌های این شهر محسوب می‌شود.

۱۸ فروردین ۱۳۹۸

نظرات کاربران