۱۰ نکته‌ی بهداشتی و دارویی که در سفر به گوا بهتر است آنها را رعایت کنید

جاذبه‌های گردشگری گوا
۱۰ نکته‌ی بهداشتی و دارویی که در سفر به گوا بهتر است آنها را رعایت کنید

گوا یکی از زیباترین نقاط جنوب آسیا به حساب می‌آید که به عنوان پایتخت جزیره‌های رمانتیک جهان شناخته می‌شود. جزیره‌ای جادویی و رویایی که طبیعت بکر و شگفت‌انگیزی دارد و همه چیز در آن در حالت آرام و جذاب در جریان هستند. جزیره‎ای خارق‌العاده از مجموع شگفتی‌ها. در سفرتان با تور هند به این جزیره از آنجا که سطح بهداشت به دلیل بکر بودن طبیعی اندکی پایین است بهتر است نکاتی را برای حفظ سلامتی‌تان بیشتر رعایت کنید. اگر می‌خواهید مهمترین توصیه‌های مربوط به سلامتی و بهداشت را در سفر به گوا بدانید همراه ما باشید تا ۱۰ نکته‌ی ضروری در این موضوع را خدمتتان بازگو کنیم.

 


۱- اگر داروهای ضد افسردگی، بارداری و فشار خون مصرف می‌کنید در سفر به گوا خیلی حواستان به آنها باشد. چرا که این داروها در این جزیره کمیاب هستند و احتمال سرقت آنها وجود دارد.
۲- اگر داروهای خاص مصرف می‌کنید به هیچ عنوان داروهای خود را از جعبه‌اش خارج نکنید و تا جاییکه امکان دارد تلاش کنید نسخه‌ی پژشک خود را به همراه داشته باشد. همچنین اگر داروهایی دارید که برای مصرف‌شان نیاز به سرنگ دارید حواستان به سرنگ‌هایتان باشد که یک وقت آنها را گم نکنید و یا آنها نشکنند. تهیه‌ی سرنگ در این جزیره اندکی مشکل است و ممکن است شما را به دردسر بیندازد.

 

سواحل بکر و کاوش نشده‌ی گوا

 

 

سفر به گوا

 


۳- ۴ تا ۸ هفته قبل از سفر خود به پزشک مراجعه کنید و از سلامت بدن‌تان مطمئن شوید. همچنین در این مدت واکسن‌های لازم برای مقابله با بیماری‌های مختلف در این سفر را تزریق کنید. مهمترین واکسن‌هایی که برای سفر به گوا می‌توانید تزریق کنید مواردی مانند دیفتری و کزاز، هپاتیت‌ها، هاری و سل هستند.

 

 

سفر به گوا

 


۴- اگر قصد دارید مدتی بیش از یک ماه را در گوا بمانید و تا کنون مبتلا به آبله مرغان نشده‌اید حتما به پزشک مراجعه کنید و واکسن هرپس بزنید. چرا که اگر در گوا به این ویروس مبتلا شوید کارتان درآمده و بخش زیادی از سفرتان تباه شده است.

 

۶ دلیل برای رفتن به گوا در تعطیلات نوروز 98

 

 

سفر به گوا

 


۵- اگر جزو کوله‌گردان هستید و زیر ۲۵ سال سن دارید به شما توصیه اکید می‌کنیم در سفر به گوا حتما واکسن مننژیت بزنید. واکسنی که شما را از بیماری‌های عفونی دور می‌کند و باعث می‌شود خدایی ناکرده سفر به کام شما با مبتلا شدن به بیماری تلخ نشود.

 

 

سفر به گوا

 


۶- در گوا اگر بیماری شدید و یا احساس ضعف ناشی از بیماری کردید حتما به رسپشن محل اقامت خود مراجعه کنید و از او بخواهید برایتان پزشک خبر کند. برای این کار نگران هزینه هم نباشید. چرا که در گوا هزینه‌ی خدمات درمانی و داروهای عمومی پایین است و به همین دلیل به هیچ عنوان هنگام مریضی در این شهر نباید خودتان را از داشتن پزشک محروم کنید.

 

۶ تفریح رایگانی که در گوا می‌توانید انجام بدهید

 

 

سفر به گوا

 


۷- در سفر به گوا تا می‌توانید دوش بگیرید. چرا که این کار شما را از مبتلا شدن به بیماری‌های قارچی و پوستی دور می‌کند. همچنین اگر پوست خشکی دارید به شما توصیه می‌کنیم از کرم‌هایی مانند کلوتریمازول یا لامیزیل استفاده کنید. چرا که این کرم‌ها هم ضد قارچ هستند و هم پوست شما را مرطوب نگه می‌دارند.

 

 

سفر به گوا

 


۸- در گوا تا می‌توانید آب بخورید. البته آب بهداشتی و قابل آشامیدن. این جزیره رطوبت و گرمای زیادی دارد و ممکن است به هنگام گشت و گذار در آن دچار گرمازدگی بشوید. بنابراین برای فرار از این مشکل حتما تا می‌توانید مواد خنکی و آب نوش جان کنید. در ضمن از کرم ضد آفتاب نیز حتما استفاده کنید و اگر دمای بدن‌تان از ۴۱ درجه بیشتر شد حتما به دنبال ارتباط با پزشک باشید. ضعف، سردرد، حالت تهوع، تعرق زیاد و ضعف عضلانی از علائم گرمازدگی هستند که در صورت بروز حتما باید آنها را جدی بگیرید.

 

۵ محله‌ی دیدنی در گوا؛ شهر ساحلی سبز در هند

 

 

سفر به گوا

 


۹- آفتاب گرفتن در سواحل درجه یک این جزیره از تفریحات مورد علاقه‌ی گردشگران به حساب می‌آید اما باید توجه داشته باشید در این آفتاب گرفتن دچار آفتاب سوختگی نشوید. بنابراین حتما از کرم‌های ضدآفتاب خوب استفاده کنید و تا جاییکه ممکن است میان ساعت ۱۰ صبح تا ۲ بعد از ظهر در این جزیره آفتاب نگیرید.

 

 

سفر به گوا

 


۱۰- در سفر به گوا مراقب نیش حشرات باشید. اگرچه غالبا نیش حشرات گوا ناقل بیماری نیستند اما می‌توانند با گزشی که روی پوست شما ایجاد می‌کنند شما را به دردسر بیندازند.

۱۲ فروردین ۱۳۹۸

نظرات کاربران