غذاهای خیابانی دهلی که محلی‌ها عاشقش هستند

جاذبه‌های گردشگری دهلی
غذاهای خیابانی دهلی که محلی‌ها عاشقش هستند

در سفر به دهلی یکی از بهترین تجاربی که می‌توانید به دست بیاورید امتحان کردن غذاهای خوشمزه خیابانی پرطرفدار است. یا می‌توانید در حین قدم زدن با قهوه‌ای فوق‌العاده به ادامه خریدتان بشتابید. شما می‌توانید همچنان که شهر را می‌گردید جایی متوقف شوید و غذایی خوشمزه و مقرون به صرفه برای شام بخورید و بیشتر با فرهنگ مردم و سلیقه غذایی آنها آشنا شوید. خوشبختانه دهلی از آن دسته شهرهایی‌ست که گزینه‌های بی‌شماری برای گرسنگان گردشگر ارائه می‌دهد. ما در اینجا به برخی از مواردی که حتما باید درسفر با تور هند به دهلی امتحان کنید می‌پردازیم.

 

 

چات در مرکز خرید پرنس پان کرنر

پرنس پان یک آشپزخانه کوچک در گوشه مرکز خرید شلوغ GK است که بیشتر غذاهای محبوب خیابانی دهلی را آماده و عرضه می‌کند. این ویژگی باعث شده تا همیشه جمعیت زیادی به سمتش جذب شوند. شما می‌توانید غذاهایی همچون پاپتی چات، تیتیکس (نوعی شامی) تند، آلو چات، پائو بهاجی، گل گاپاس و موارد دیگری را در اینجا پیدا کنید. شما می‌توانید از غذاهای این مغازه بخرید و داغ داغ از خوردن‌شان لذت ببرید.

 

۵ رستوران فوق‌العاده دهلی که بهترین پیتزاهای این شهر را می‌توانید در آنها نوش جان کنید

 

 

چات

 

 

آدرس: Prince Paan Corner, M-block market, Greater Kailash 1, Delhi 110048

 

 

سمبوسه در مونی لال هالوای

سمبوسه‌های داغ معمولا در روزهای سرد زمستانی بیشتر می‌چسبند. کافی‌ست فقط یکبار سمبوسه‌های Munni Lal Halwai را که در بازار گُله واقع شده است را بخورید تا دیگر سمبوسه‌های جای دیگر را قبول نداشته باشید. اساسا این مغازه یک سمبوسه فروشی حرفه‌ای است اما با این وجود در کنار آن‌ها یکی دو مورد دیگر مثل چُله و چوتنی سبز تند را هم عرضه می‌کند. بعد از خوردن سمبوسه می‌توانید در همان حوالی یک نوشیدنی دلخواه بخرید و احساس سرزندگی و سیری خوشایندی را تجربه کنید.

 

 

سمبوسه

 

 

آدرس: Munni Lal Halwai, Gole Market, Delhi

 

 

قهوه سرد در Depaul's

این مغازه همیشه پر از مردم متقاضی بوده و به نوعی شلوغ و پر هرج و مرج به نظر می‌رسد. دپالس در خیابان خرید  Janpath' واقع شده و در تمام روز مشتری‌های خودش را دارد. نوشیدنی‌ها متنوع و مناسب با هر سلیقه‌ای هستند با این همه محبوب‌ترین نوشیدنی این فروشگاه قهوه موکای سرد شیری است که در بطری‌های شیشه‌ای همراه با نی سرو می‌شوند. پیشنهاد می‌کنیم این قهوه سرد را با ساندویچ پنیر بخورید و از مزه فوق‌العاده آن‌ها لذت ببرید.

 

۱۰ رستوران با کیفیت در دهلی که می‌توانید غذاهای ارزان قیمت در آن نوش جان کنید

 

 

قهوه سرد

 

 

آدرس:  22, Janpath Bhavan, Janpath, Connaught Lane, 110001, Delhi

 

 

کاری ماهی و برنج در ما ترا

ماری ماهی بنگالی همراه با برنج در ما ترا یکی از خوشمزه‌های پنهانی شهر است که در پارک چیتارانجان واقع شده است. این غذاخوری بیشتر توسط بنگالی‌های مهاجر شناخته می‌شود تا مردم بومی و یا گردشگران. شما در این آشپزخانه هیچ جایی برای نشستن ندارید به همین دلیل کسی نمی‌تواند غذا را روی میز برایتان سرو کند. پس چه کنید؟ جلو بروید و شماره بگیرد. برای غیربنگالی‌ها ممکن است منو کمی گنک و نامفهوم باشد زیرا تمامی غذاها بنگالی درج شده‌اند. بهترین راه برای فهم بهتر غذاها گرفتن کمک از آخرین نفر صف است. اگر با غذاها بیگانه هستید ما به شما توصیه می‌کنیم که از rehu kalia، aloo poshto و raita را برای سفارش مد نظر داشته باشید. رفتن به این مغازه شاید با چنین ذهنیتی کمی دلهره‌آور باشد اما شک نداشته باشید که در نوع خودش تجربه‌ای جدید خواهد بود.

 

 

کاری ماهی و برنج

 

 

آدرس: D 768, Chittaranjan Park, Market 2, New Delhi – 110019

 

 

ساندویچ مرغ در Kent's

ساندویچ‌های فست فود کنتز در بازاری مستعمره‌ای یکی از چیزهای شگفت‌انگیزی است که دهلی به شما ارزانی می‌دارید. در بازار پر هرج و مرج قدم بزنید و برای رفع خستگی به این غذاخوری بروید و از ساندویچ‌های لذیذش چیزی انتخاب کنید. گرچه همیشه ژامبون و سالامی به نظر گزینه‌های جذاب‌تری می‌آیند اما اگر به توصیه ما توجه دارید پس حتما از ساندویچ مرغ سفارش دهید. این ساندویچ مملو از تیکه‌های گوشت مرغ مخلوط در پنیر فراوان است که می‌تواند هر کسی را شیفته خودش کند. یکی دیگر از گزینه‌های بسیار قوی و محبوب در اینجا همبرگر مرغ آن است که به شدت لذیذ بوده و بافتی نرم و آب‌دار دارد.

 

۱۳ غذای خوشمزه‌ی هندی که می‌توانید در دهلی میل کنید

 

 

ساندویچ مرغ

 

 

آدرس: 29, Defence Colony Market, New Delhi

 

 

انواع شاوارما در Lebanese Point

دهلی امروزه میزبان انواع رستوران‌ها و غذاها در سراسر دنیا است. یکی از غذاهایی که در کشورهای آسیایی نفوذ فراوانی کرده، گزینه‌های لبنانی هستند. یکی از جاهایی که می‌توانید در دهلی غذاهای اصیل و خوشمزه لبنانی را پیدا کنید لبنانس پویت است. البته این منطقه در سال‌های اخیر خیلی پرتردد نبوده اما نگران نباشید به راه‌تان ادامه دهید و غذاخوری را پیدا کنید. دور یکی از میزها بنشینید و از منو چیزی برای سفارش انتخاب کنید. شاوارما یکی از غذاهای پرطرفداری است که می‌توانید انتخاب کرده و از خوردنش لذت ببرید. در مقایسه با غذاهای ناآشنای هندی شما در این رستوران می‌توانید احساس راحتی بیشتری کنید زیرا خیلی از موارد برای ذائقه ما آشنا هستند.

 

 

انواع شاوارما

 

 

آدرس: Gf-7, Pvr Complex, Saket, New Delhi - 110017

۲۱ اسفند ۱۳۹۷

نظرات کاربران