بهترین نقاط دبی برای کمپ زدن زیر آسمان زیبای صحرا

جاذبه‌های گردشگری دبی
بهترین نقاط دبی برای کمپ زدن زیر آسمان زیبای صحرا

وقتی از سفر با تور دبی برایتان می‌گویند، چه چیزی به ذهنتان خطور می‌کند؟ هتل‌های ۵ ستاره لوکس؟ مراکز خرید و ماشین‌های اسپورت؟ اما واقعیت این است که دبی زیبایی‌های طبیعی شگفت‌انگیزی هم دارد که بسیاری از مسافران به این شهر حاشیه خلیج فارس آن را نادیده می‌گیرند. زیبایی‌های طبیعی، که باعث می‌شوند کمپ زدن در این شهر لذت خاص خودش را داشته باشد. اگر خواستید یک روز خود در دبی را به این کار اختصاص دهید، پیشنهادات ما در این باره را در ادامه بخوانید.

 


چه زمانی برای کمپ زدن در صحرای دبی مناسب است


بین ماه‌های نوامبر تا دسامبر یا حتی تا اواسط ماه مارس با توجه به وضیعت آب و هوایی برای این کار مناسب است. تابستان‌ها شرایط این کار به خاطر گرمای بیش از اندازه واقعا سخت می‌شود، به همین خاطر در این ایام اصلا پیشنهاد نمی‌شود.

 

راهنمای سفر ۴ روزه به دبی؛ شهر هیجان تفریح در شن‌های صحرا و آبی دریا

 

 

کمپ زدن در دبی

 


چه چیزهایی برای کمپ زدن در دبی احتیاج دارید


بسته به میزان زمانی که می‌خواهید بمانید یا جایی که قصد ماندن در آن را دارید، این وسایل ممکن است متفاوت باشد. اما به هر میزان که بخواهید در حال کمپ زدن بمانید، بسته کمک‌های اولیه، پتو برای شب‌های سرد صحرا، شارژر موبایل، چراغ قوه، لباس گرم و وسایل پیاده روی احتیاج خواهید داشت. در کنار غذا میزان زیادی آب هم باید همراه داشته باشید که کلید شاد بودن در صحرا، نوشیدن آب به میزان لازم است.

 

 

کمپ زدن

 


بهترین مکان‌ها برای کمپ زدن در دبی


۱- ساحل الظفرا


ساحل الظفرا در جاده‌ی منتهی به ابوظبی، یکی از بهترین نقاط کل امارات برای کمپ زدن به حساب می‌آید. این ساحل کم‌تر از نیم ساعت با دبی فاصله داشته و شما می‌توانید در نقطه‌ای بسیار خوش‌ آب و هوا با دیدنی‌های تنوع، یک روز ود را در طبیعت سر کنید. در این بخش از دبی، با اتصال صحرا به دریا، امکان تفریح در هر دو بخش را خواهید داشت. می‌توانید در دریا شنا کنید، غواصی کنید یا به قایق سواری مشغول شوید و هم اینکه در نقاط خشک به گردش بپردازید. پینشهاد ما به شما این است که تجهیزات ماهیگیری کرایه کرده، در دریا ماهی بگیرید و شب را به کباب کردن ماهی در زیر ستارگان زیبای شب بپردازید.

 

تور یک روزه سافاری صحرای دبی تجربه‌ای هیجان‌انگیز در دل صحرا

 

 

 ساحل الظفرا

 


۲- دریاچه مصنوعی الکودرا


این دریاچه مصنوعی که در بیابان باب‌الشمس واقع شده است، از جمله پرطرفدارترین مکان‌ها برای کمپ زدن در دبی محسوب می‌شود. جایی آنقدر نزدیک به شهر که اگر از مرکز خرید امارات در دبی سوار ماشین شوید، نیم ساعت دیگر در حال برپایی کمپ خواهید بود. این دریاچه درست در میانه‌ی صحرا قرار گرفته و دور تا دور شما را شن‌های طلایی پوشانده است. اگر خوش شانس باشید می‌توانید شترهای صحرایی وحشی را هم تماشا کنید. با توجه به وجود دریاچه و همچنین سهولت مسیر، بهترین گزینه برای مسافران، در کنار همین دریاچه خواهد بود.

 

 

دریاچه مصنوعی الکودرا

 


۳- صخره فسیل


اگر به دنبال کمپ زدن در یک صحرای کامل هستید و می‌خواهید شب هنگام آسمان پرستاره‌ی صحرا به تماشا بنشنید، به نظر بهتر است به سراغ این مکان بروید که در نزدیکی شارجه قرار گرفته است. البته برای گروه کوچک این مکان سخت است اما خب تورهای گردشی برای کمپ زدن در آن ترتیب داده می‌شود که شما را با ماشین‌های چهار محوره به این مکان آورده و امکانات مختلف را برایتان تدارک می‌بینند.

 

۸ تفریح هیجان‌انگیز که در صحراگردی دبی باید انجام دهید

 

 

 صخره فسیل

 


۴- ساحل ام القوین


اگر خیلی اهل سختی نیستید و می‌خواهید فقط کمپ زدن را در دبی تجربه کنید، در این ساحل این امکان را خواهید داشت تا در هر نقطه‌ای که می‌خواهید چادر برپا کرده و شب را در آن سر کنید. تنها باید مواظب باشید که چادرتان را خیلی نزدیک به رودخانه‌ی این منطقه نگذارید که ممکن است در زمان جذر و مد به مشکل بخورید. این منطقه امکانات زیادی دارد که باعث می‌شود با خانواده هم بتوانید در آن سر کنید. این ساحل دارای حیات وحشی زیبا نیز هست و احتمالا بتوانید در ایام بودن در کنار این ساحل، فلامینگوها را هم ببینید.

 

 

ساحل ام القوین

 


۵- کوهستان هاجر


این کوهستان بین عمان و امارات کشیده شده است و یکی از بهترین نقاط نزدیک دبی برای کمپ زدن در محیطی کوهستانی محسوب می‌شود. در میان لیست ما این کوهستان سخت‌ترین مسیر برای هماهنگی و رفتن به عنوان مسافر را داشته اما از طرفی، زیباترین مناظر را برایتان همراه خواهد داشت.

 

 

کوهستان هاجر

۱۴ اسفند ۱۳۹۷

نظرات کاربران