برج روح، آسمان خراشی رها شده در دل بانکوک

جاذبه‌های گردشگری بانکوک
برج روح، آسمان خراشی رها شده در دل بانکوک

همه افراد(حتی خود من) وقتی برای سفر آماده می‌شوند، ابتدا لیستی از دیدنی‌های یک شهر را برای خود تهیه کرده و به دیدن نقاط گردشگری آن در طول سفر می‌روند.در لیست من موزه‌ها، مراکز خرید، مراکز گردشی و چیزهایی از این دست است و هیچگاه از یک مرز مشخص رد نمی‌شوم. اما این مرز شاید جایی باشد که برای تجربه‌ای متفاوت و منحصر به فرد از هر جایی که از آن دیدن می‌کنید، باید از آن رد شد. در بانکوک برج متروکه‌ای وجود دارد که مردم محلی باور دارند ارواح در آن خانه کرده‌اند. جایی که سال‌هاست رها شده و به آسمان‌خراشی متروکه بدل گشته است.
این برج دقیقا آن مرزی است که شاید با رد شدن از آن، هیجان و تجربه‌ای متفاوت را تجربه کنید. تجربه‌ای که مختص هر کسی نیست و تنها برای آن‌ها که با سلیقه‌شان جور در می‌آید پیشنهاد می‌شود در سفر با تور تایلند از آن دیدن کنند. اگر از ارتفاع یا راه‌روهای تاریک می‌ترسید، یا اینکه نمی‌خواهید به جایی کثیف ورود پیدا کنید، همینجا از خواندن ادامه‌ی مطلب صرف نظر کنید.

 


درباره برج Sathorn Unique


ساخت برج Sathorn Unique در سال ۱۹۹۰ آغاز شد و طراحی آن ۴۹ طبقه داشت که با نمایی منحصر به فرد قرار بود آسمان‌خراشی متفاوت در بانکوک باشد. بعد از ۸۰ درصد پیش‌روی در کار، در سال ۱۹۹۷ ساخت آن تعطیل و برج برای همیشه به حال خود رها شد. محلی‌ها به شدت اعتقاد دارند که این برج تسخیر شده‌ است و به همین خاطر آن را به اسم "برج روح" می‌شناسند و سعی می‌کنند شما را از ورود به آن بر حضر دارند، اما از آن‌جا که احتمالا شما هم مثل من به روح اعتقاد نداشته باشید (!) بر تصمیم خود برای رفتن به این مکان راسخ باشید.

 

معرفی بهترین هتل‌های محله‌ی پر جنب و جوش Ari در بانکوک

 

 

Sathorn Unique

 


این برج قرار بود در زمان خود، لاکچری‌ترین سازه‌ی بانکوک باشد. جایی با ۶۵۹ اتاق هتل و ۵۴ فروشگاه لوکس و نمایی پانوراما و زیبا از رودخانه چائو پرایا. بعدها مالکیت برج به پسر دکتر رانگسان صاحب اصلی این بنا رسید و او سعی کرد آن را با قیمت ۱.۸۰۰.۰۰۰.۰۰۰ بات (۶۰ میلیون دلار آمریکا) به فروش برساند اما موفق به این کار نشد.

 


چرا برج به حال خود رها شد؟


تایلند، مخصوصا بانکوک با رشد اقتصادی بسیار بالایی که در دهه ۹۰ تجربه می‌کرد، چندین پروژه‌ی بزرگ را به خود دید، تا اینکه آسیاس شرقی در سال ۱۹۹۷ با مشکلات اقتصادی بسیاری مواجه شد و تایلند به واسطه بدهی‌های زیادی خارجی، ورشکسته اعلام گشت و ارزش بات به شدت افت کرد. همین باعث شد تا کار برج هیچ گاه به اتمام نرسد و در دوران اوج گیری بانکوک، سهیم نباشد.

 

 

Sathorn Unique

 


چطور داخل شویم؟


مشکل اول اینجاست! در اصل وارد شدن به این مکان خیلی قانونی نیست، چون از نظر کلی رفتن به آن کاملا امن نخواهد بود. با این حال شما با پرداخت مبلغ کمی پول می‌توانید همراه با یکی از نگهبانان به دیدن بخش‌های مختلف ساختمان بروید. مسلما اگر ترس از ارتفاع دارید نباید داخل شوید چون در کناره‌های ساختمان هیچ مانعی وجود ندارد، اگر از جاهای تاریک می‌ترسید نباید وارد شوید چون راهروها تاریک است و با چراغ‌قوه باید راهتان را پیدا کنید و حیواناتی همچون سگ و گربه هم در طبقه اول مشاهده خواهید کرد.

 

راهنمای سفر انفرادی به بانکوک شهر همیشه بیدار تایلند

 

 

Sathorn Unique

 


... و اما داخل بنا


پس همه چیز با پول حل می‌شود و شما با حدود ۱۰۰ یا ۲۰۰ بات هزینه می‌توانید نگهبانان ساختمان را مجاب کنید تا شما را به بالای برج ببرند. وارد برج که می‌شوید، طبقات ابتدایی کاملا شبیه به فیلم‌های ترسناک هستند. کف‌پوش‌های کنده شده، سیم‌های آویزان، دیوارهای بعضا شکسته و فضایی تاریک و پر از سوراخ‌های جور و واجور. نگران مسائل مربوط به برق نباشید، چون کلا سیستم برق این برج دهه‌هاست که قطع است.

 

 

Sathorn Unique

 

 

پیشنهاد گشت‌وگذار یک روزه در بانکوک

 


۳۰-۴۰ طبقه اول کفپوش‌هایش هم حتی نصب بود و بعد ساخت آن رها شد، اما در طبقات پایانی کفپوش کاملا سیمانی است. باید مراقب زیر پایتان باشید تا در سوراخ‌های کوچک نیفتید و با دیدن از بخش‌های مختلف خود را به طبقات بالا برسانید. دمای هوا عموما در بانکوک حدود ۳۰ درجه با رطوبت بالاست و شما باید تا رسیدن به بالاترین قسمت برج، ۴۹ طبقه راه را طی کنید. اما ... این مسیر ارزشش را دارد وقتی نمای زیبایی از شهر و رودخانه‌ را مشاهده خواهید کرد. دقیقا در آن لحظه است که با خود می‌گویید: "چقدر حیف که Sathorn Unique به پایان نرسید تا برج روح جایگزین آن شود."

 


چه چیزهایی برای رفتن به این مکان لازم دارید؟


کفش راحتی، چون یک کوه‌پیمایی بلند مدت انتظار شما را می‌کشد. چراغ‌قوه برای روشنایی و صد البته میزان قابل توجهی آب برای نوشیدن.

۱۲ اسفند ۱۳۹۷

نظرات کاربران