راهنمای سفر به لارناکا در قبرس

جاذبه‌های گردشگری قبرس
راهنمای سفر به لارناکا در قبرس

اگر قصد سفر با تور قبرس را داشته باشید، لارناکا می‌تواند مقصدی عالی برای شما باشد. این شهر پایتخت قبرس نیست و حتی بزرگ‌ترین شهر این کشور نیز محسوب نمی‌شود اما زیبایی‌های دارد که در تمام کشور بی‌نظیرند. بخش زیادی از کسانی که به صورت دریایی به قبرس سفر می‌کنند، لارناکا را تنها دروازه‌ای برای دیدن از دیگر شهرهای قبرس می‌دانند، اما این شهر شما را شگفت‌زده خواهد کرد، آنقدر که بخواهید تمام طول سفر خود رادر آن بگذرانید.

 

 

لارناکا

مسلما زیبایی سواحل لارناکا که در بند بعدی آن را شرح خواهیم داد، بخشی از دلیل سفر به این شهر است. اما لارناکا در محیط خیابانی‌اش هم با آن سنگ‌فرش‌های زیبا، خیابان‌هایی که با درخت نخل یا پرتقل دور گرفته شده‌اند و ساختمان‌هایی به سبک قدیمی‌ هم چشم شما را معطوف به خودش خواهد کرد. در نهایت وقتی از محیط شهری بازدید کردید، سواحل را با آن آب درخشان از نزدیک دیدید و از غذاهای خوشمزه‌ی این شهر خوردید، تازه نوبت به دیدن از ویرانه‌های تاریخی و فوق‌العاده این مکان می‌رسد.

 

۹ نقطه فوق‌العاده در لارناکا برای خرید بهترین سوغاتی‌های سفر به قبرس

 

 

لارناکا

 

 

لارناکا کجاست؟

قبرس چهار شهر پرجمعیت دارد که بالاتر از ۱۴۰ هزار نفر جمعیت دارند، سومین شهر پرجمعیت این کشور نیز لارناکاست. جایی در جنوب شرقی جزیره که با آیاناپا یکی از پرطرفدارترین شهرهای ساحلی قبرس برای خوشگذرانی، تنها ۴۵ دقیقه فاصله دارد. برای رفتن به نیکوزیا یا لیماسول نیز نیاز نیز فاصله چندانی طی کنید و اگر در لارناکا اقامت داشتید، یک صبح تا بعد از ظهر می‌توانید به دیدن آن شهرها نیز رفته و دوباره برگردید.

 

 

لارناکا

 

 

 بهترین سواحل لارناکا

یکی از چیزهایی که این شهر به آن معروف‌ است، سواحل زیبای آن بوده که با آب شفاف و هوایی همیشه گرم، روزهای بی‌نظیری را برای مسافران رقم می‌زند.

 

McKenzie

محبوب‌ترین ساحل لارناکا که تنها ۵ دقیقه از فرودگاه فاصله داشته و با تجهیزات رفاهی عالی، ساحل بزرگ و پهن و آب عالی، اولین گزینه‌ی شما برای شنا در دریا خواهد بود. از طرفی انواع تجهیزات ورزش‌های آبی از اسکی روی آب و جت‌اسکی بگیرید تا غواصی سطحی در این ساحل آماده شده است.

 

۱۰ جاذبه‌ی گردشگری لارناکا که در سفر به قبرس باید از آنها دیدن کنید

 

 

لارناکا

 

 

Phinikoudes

یکی دیگر از سواحل محبوب و شلوغ لارناکا که اسم آن را به خاطر درخت نخل کوچکی که در سال ۱۹۲۲ در این محل کاشته شده بود و حالا به درختی بسیار بزرگ بدل شده، نام‌گذاری کرده بودند. این محل را به عنوان ساحلی خانوادگی می‌شناسند که به نزدیک به مراکز خیابان‌های تجاری و مراکز خرید شهر است و بعد از تفریح به سادگی می‌توانید به آن‌ها سر بزنید.

 

 

Phinikoudes

 

 

Yanathes

این ساحل نزدیک‌ترین مکان به محیط شهری بوده و بیش از ۲ کیلومتر طول دارد. مکانی که در راستای یک پارک و یک محیط تفریحی بنا شده و در مجاورت خلیج لارناکا واقع است. این مکان نیز از تجهیزات کامل برای ورزش‌های آبی و ساحلی برخوردار است و برای تفریح بهترین مکان در میان سواحل مختلف محسوب می‌شود.

 

۱۰ دلیل که شما را مسافر قبرس می‌کند

 

 

Yanathes

 

 

تور پیاده روری رایگان لارناکا

اگر قرار نباشد که محیط شهری را به تنهایی و با نقشه گوگل طی کنید، می‌توانید یک وقت دو ساعته‌ی آزاد پیدا کنید و به تورهای شهری که توسط شهرداری راه‌اندازی می‌شوند بروید. در این تورها یک راهنمای انگلیسی زبان نیز شما را همراهی کرده تا بتوانید اطلاعات کاملی از ابنیه مهم شهر داشته باشید. برای شرکت در این تور حتی نیاز نیز جایی رزرو کنید، کافی است که ساعت ۱۰ صبح در محل شروع حاضر شوید. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید از این لینک استفاده کنید.

 

 

لارناکا

 

 

غذاهای متنوع و دوست داشتنی

اگر تنها یک روز در لارناکا بودید، حتما به جای رفتن به فست‌فودها یا رستوران‌های خارجی، به سراغ غذاهای محلی این شهر بروید. حتی تورهای غذایی نیز در این شهر برگزار می‌شود که آن‌ها هم حدود دو ساعت به طول می‌انجامد و شما را به مکان‌هایی خاص برده تا بهرین‌های لارناکا را بچشید.

 

۹ رستوران ویژه لارناکا؛ شهر ساحل‌ها و تفریح‌های آبی قبرس

 

 

لارناکا

 

 

بازدید از دیدنی‌های شهر

بعد از تفریح در سواحل لارناکا، غذا خوردن و بازدیدهای شهری و خرید، بدون شک باید به سراغ ابنیه تاریخی این شهر رفت. مکان‌هایی همچون کلیسای سنت لازاروس که به زمان بیزانس باز می‌گردد یا آبراه کامارس که به دوران عثمانی‌ها باز می‌گردد. درون شهر یا در اطراف شهر دیدنی‌های تاریخی زیادی هستند که می‌توان از آن‌ها بازدید کرد و شگفتی‌های تاریخ قبرس را به چشم دید.

 

 

لارناکا

 

 

از طرفی به جز مراکز خرید، گالری‌های هنری یا حتی یک موزه پزشکی نیز در لارناکا وجود دارد که خود می‌واند جذابیتی دو چندان به سفرتان ببخشد. در نهایت اینکه با تمام این اوصاف بعید است، تنها یک روز کفاف دیدن از این شهر زیبا را بکند و برای دیدن و کند و کاو در زیبایی‌هایش باید چند روزی در لارناکا وقت بگذرانید.

۱۴ بهمن ۱۳۹۷

نظرات کاربران