معرفی مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی رم

جاذبه‌های گردشگری ایتالیا
معرفی مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی رم

رم، یکی از مهم‌ترین شهرهای دنیا و از قدیمی‌ترین پایتخت‌های فرهنگی جهان است که سالانه میلیون‌ها نفر برای دیدنش به تور اروپا می‌روند. شهری که مملو از نشانه‌های جذاب از افسانه‌های خدایان و امپراطوری بزرگی که بخش زیادی از دنیا را به اشغال خود در آورد.

در این نوشته ما به نقاط مهمی از رم خواهیم پرداخت که حتما در سفر خود باید از آن‌ها بازدید کنید. پس با ما همراه باشید!

 

کولوسئوم (Colosseum)

یکی از جذاب‌ترین داستان‌ها درباره روم باستان، نبردهای گلادیاتورها است. آن هم در کولوسئوم که ساختار باشکوهش یکی از زیباترین ابنیه تاریخی در رم است که در سال‌های ۷۰ تا ۸۰ قبل از میلاد مسیح ساخته شده و گنجایشی تا ۸۰ هزار نفر را داشته است.

 

معرفی بهترین سواحل ایتالیا

میدان سنت پیتر (St Peter’s)

رم یک کشور کوچک در خود میزبانی می‌کند. ایالت خودمختار واتیکان مهم‌ترین مکان مذهبی برای مسیحیان دنیا است و میدان سنت پیتر، نماد این بخش از ایتالیا به حساب می‌آید. این میدان درست در جلوی واتیکان واقع شده و مکانی بسیار بازرگ با تندیس‌هایی فوق‌العاده زیباست که بنایی جذاب نیز ان را احاطه کرده است. میدان سنت پیتر بدون شک یکی از زیباترین نقاط ایتالیاست که بازدید از آن را برای هر کس که به این کشور سفر می‌کند، پیشنهاد می‌کنیم.

باسیلیکا سنت پیتر ( Peter’s Basilica)

این بنای زیبا، یکی از شناخته شده‌ترین ابنیه مذهبی در جهان است که دهه‌هاست بزرگان کاتولیک جهان در آن به خدمت مشغولند. باسیلیکا سنت پیتر درست در نقطه پایانی میدان سنت پیتر واقع شده و در زمان ورود به این بنا، تندیس بزرگ آپوستلس و مسیح را مشاهده خواهید کرد.

 

سفری به فلورانس مهد فرهنگ و هنر ایتالیا

پانتئون (Pantheon)

پانتئون یکی از بناهای مهم رومی است که به خوبی از آن نگهداری شده و از جمله محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری در رم به حساب می‌آید. بنایی که در سال ۱۱۸ قبل از میلاد مسیح ساخته شده و در واقع یکی از نمادهای مهم سازه‌های رومی است که با ستون‌های زیبایش، به خوبی خودنمایی می‌کند.

فواره تروی (Trevi)

کم‌تر فواره‌ای در دنیا را پیدا خواهید کرد که تا این حد زیبا و شگفت انگیز باشد. این بنای زیبا در سال ۱۷۶۲ ساخته شده و سعی داشته تا با نمایش خدای باستانی اقیانوس‌ها یک صحنه دراماتیک و جذاب را خلف کند. این فواره‌ی دیدنی با پیکرتراشی بی‌نظیر خود، از جمله دیدنی‌های مهم رم به حساب می‌آید.

 

۶ رستوران با منظره‌ی شهر فلورانس ایتالیا

پله های اسپانیایی

۱۳۵ پله کان که در سال ۱۷۲۵ ساخته شده و شما از طریق آن‌ها می‌توانید بین دو میدان معروف پیزا دی اسپاگنا و پیزا ترینیتا حرکت کنید. این پله کان به شکلی خاص درست شده و در بالای آن نیز کتیبه‌هایی می‌بینید که در دل سنگ حکاکی شده‌اند.

انجمن رومی (Roman Forum)

اما در نهایت، اگر به تور رم رفتید حتما باید از این ویرانه‌های رومی دیدن کنید. انجمن رومی مجموعه‌ای از چندین بنا‌ست که بسیاری از آن‌ها به خوبی حفظ شده‌اند. این ابنیه شامل معابد خدایان باستانی همچون ساترن، تیتوس، وستا و ... غیره می‌شود.  این مکان در نزدیکی کولوسئوم واقع شده و در زمان بازدید از آن جا می‌توانید از این مجموعه نیز بازدید به عمل آورید.

کلیسای سیستین (Sistine)

این کلیسا بخشی از مجموعه‌ی موزه‌ی واتیکان محسوب می‌شود. جایی حیرت انگیز که اگر کمی ذوق دیدن آثار هنری را داشته باشید، ساعت‌ها می‌توانید در این مکان ایستاده و به آثار پرتعداد این بنای فوق‌العاده نگاه کنید. این کلیسای قدیمی در سال‌های ۱۴۰۰ میلادی بازسازی شده است و نباید فراموش کنید، این جا جایی است که پاپ جدید انتخاب و معرفی می‌شود.

 

۷ اثر مهم هنری در گالری Uffizi فلورانس ایتالی

موزه‌های واتیکان

در بخش دیگری از واتیکان، موزه‌هایی وجود دارد که در آن‌ها می‌توانید بیش از ۷۰ هزار اثر هنری را مشاهده کنید که از دوره‌های مختلفی تاریخی به جا مانده‌اند. در سفر به رم، حتما بلیط‌های دوگانه را دریافت کنید که قیمت پایین‌تری دارند و با آن‌ها هم می‌توانید از کلیسای سیستین دیدن کنید و هم از این موزه‌های زیبا که آثار هنرمندانی همچون رافائل، داوینچی و ... در آن به نمایش گذاشته شده، بازدید نمایید. ایتالیا میزبان بهترین موزه‌های اروپا است، بدون شک رفتن به موزه‌ها جز اولین تفریحات توریستی هر مسافری باید باشد.

قلعه سنت آنجلو (Saint Angelo)

این مکان که با نام "مقبره هادریان" نیز شناخته می‌شود، از بسیاری جهات با دیگر نقاط دیدنی رم که تا به حال برایتان برشمردیم، متفاوت است. این قلعه، مجموعه‌ای دایره‌ای شکر است که زمانی بلندترین بنای شهر به حساب می‌آید. قلعه‌ای که در سال ۱۲۹ قبل از میلاد مسیح ساخته شده و به عنوان پایگاهی مهم در اختیار امپراطور هادریان بود.

تپه پالاتین (Palatine)

تپه پالاتین یکی از قدیمی‌ترین نقاط باستانی رم است که حدودا ۴۰ متر بالاتر از دیگر بناهای معروف باستانی بر روی تپه‌ای سرسبز و زیبا واقع شده است. در اسطوره‌های باستانی، از این مکان به عنوان جایی اسم برده شده که رومولوس و رموس از آن‌جا زمینی را دیده و سپس رم را در آن زمین ساختند.

 

سفر به اروپا و بازدید از آکروپلیس آتن

گالری بورگز (Borghese)

این گالری در مجموعه‌ی ولای زیبای بورگز واقع شده و یکی از مهم‌ترین موزه‌های هنری در جهان است که در آن آثار مهمی در زمینه نقاشی، پیکر تراشی و ... به نمایش در آمده است. این موزه از سال ۱۹۰۳ کار خود را آغاز کرده و جدا از جاذبه‌های هنری در داخل، از بنای فوق‌العاده‌ای نیز بهره می‌برد که خود یک جذابیت مهم برای این مکان به حساب می‌آید.

۲۳ دی ۱۳۹۹

نظرات کاربران