معرفی ۵ کافه‌‌رستوران معروف در منطقه تاریخی نیکوزیا

جاذبه‌های گردشگری قبرس
معرفی ۵ کافه‌‌رستوران معروف در منطقه تاریخی نیکوزیا

نیکوزیا تنها به این دلیل که تنها پایتخت دوپاره‌ی جهان است، شهری خاص به حساب نمی‌آید. این شهر زیبا را می‌توان تنها کلان‌شهر قبرس به حساب آورد که در حالی که بخش‌های مدرن آن و مراکز خرید و هتل‌های پنج‌ستاره درش خود نمایی می‌کنند، بخش‌های تاریخی و زیبایی‌های باستانی‌اش نیز از مهم‌ترین بخش‌های شهر هستند.همیشه  محله‌های قدیمی و باستانی شهر شلوغ‌تر و نزد گردشگران پرطرفدارتر هستند، پس اگر شما هم قصد سفر با تور قبرس به نیکوزیبا را دارید، بد نیست که در مورد بهترین کافه‌های این بخش بدانید.

 

 

۱- The Tria Fanaria Café

کافه‌ی The Tria Fanaria Cafe که به زبان فارسی معنی اسمش می‌شود "سه فانوس" در یکی از بهترین نقاط این منطقه قرار گرفته، جایی بسیار نزدیک به کلیسای فانرومنیس و موزه‌ی نومستاتیس که از جمله پرطرفدارترین مراکز محله تاریخی نیکوزیبا به حساب می‌آید. اگر در یک روز خوب و آفتابی به این منطقه رفتید، پیشنهاد ما به شما نشستن بر میزهای بیرونی این کافه است، میزهایی ساده و بی‌آلایش در منطقه‌ای پرجنب و جوش با فضایی گرم و دوست داشتنی. در این کافه جدا از قهوه ترک می‌توانید غذاهای محلی سفارش دهید، غذاها و نوشیدنی‌های کیفیت خوبی دارند و البته قیمت مناسبی نیز خواهند داشت.

 

 ۷ رستوران مخصوص گیاه‌خوارن در نیکوزیا پایتخت زیبایی‌های قبرس

 

 

 The Tria Fanaria

 

 

۲- The Il Forno

این مکان یکی از معروف‌ترین کافه‌رستوران‌های ایتالیایی در نیکوزیا مخصوصا این محله محسوب می‌شود. جایی نزدیک به دیوار ونتیان که می‌توانید در آن غذاها و نوشیدنی‌های ایتالیایی از جمله انواع پاستاها و همچنین پیتزاهایی که در تنور پخته می‌شوند را سفارش دهید. کافه در خیابانی بسیار زیبا واقع شده که سنگ‌فرش است و ماشین‌ها اجازه‌ی رفت و آمد در آن را ندارند، به همین خاطر نشستن بر روی میزهای بیرونی می‌تواند لذت خاصی داشته باشد. البته این میزها در زیر سایه‌بان قرار گرفته‌اند که شما را از آفتاب روزهای گرم نیز در امان می‌دارند. در مجموع اگر بخواهید نوشیدنی میل کنید یا اینکه غذایی عالی با هزینه‌ی نزدیک به ۱۵ یورو سفارش دهید، The Il Forno گزینه‌ای عالی در این منطقه برایتان محسوب می‌شود.

 

 

 The Il Forno

 

 

۳- The Ammochostou 27

یکی از اولین جذابیت‌های The Ammochostou 27 بنای تاریخی این کافه رستوران است که محله قدیمی نیکوزیبا واقع شده. جایی که به ارائه بهترین نوشیدنی‌ها معروف است و مجموعه‌ای جذاب از پنیرهای مختلف را در منویش دارد. آخر همه‌ی هفته‌ها در The Ammochostou 27 بساط موسیقی زنده به راه است و مشتریان آن می‌توانند از در فضای دلنشین آن از شنیدن موسیقی محلی لذت ببرند. این کافه رستوران به موزه CVAR و بسیاری از مناطق باستانی این ناحیه نزدیک است و به راحتی می‌توانید با چند دقیقه پیاده‌روی به آن‌ها برسید.

 

 در سفر به قبرس، کجای نیکوزیا بهترین برگرها را میل کنیم؟ 

 

 

 The Ammochostou

 

 

۴- The Piatsa Gourounaki

دلایل زیادی وجود دارد که بخواهید در هنگام دیدن از منطقه‌ی تاریخی نیکوزیا، سری به The Piatsa Gourounaki بزنید. اولین اینکه این کافه رستوران در قلب محله قدیمی شهر و در یکی از توریستی‌ترین نقاط آن قرار گرفته و تقریبا از محل آن به اکثر نقاط دیدنی و موزه‌ها یا حتی مراکز خرید تنها چند دقیقه فاصه است. دوم این که یکی از بهترین کافه‌ رستوران‌های شهر است که در ان می‌توانید غذاهای محلی و البته گوشتی سفارش دهید و دیگر اینکه The Piatsa Gourounaki از جمله بهترین قهوه‌های این منطقه را سرو می‌کند.

 

 

 The Piatsa Gourounaki

 

 

۵- The Byzantino

یکی دیگر از نقاطی که به سرو غذاها و نوشیدنی‌های محلی می‌پردازد و با توجه به اینکه به هتل سنتروم تعلق داشته، این مکان را می‌توان یکی از کافه‌رستوران‌های نسبتا گران‌قیمت این محدوده به حساب آورد. البته از نکات بسیار مثبت در مورد The Byzantino نزدیکی آن به موزه لوینتیس و چند صومعه و کلیسای معروف این منطقه از جمله تریپیوتیس و آگیوس ساواس است. اگر برای خوردن غذا به این مکان مراجعه کردید، با مجموعه‌ای بسیار جذاب از غذاهای محلی مواجهید که با کیفیتی بسیار عالی پخت می‌شوند و طعمی فوق‌العاده دارند.

 

 جذاب‌ترین فعالیت‌هایی که بهتر است در سفر به نیکوزیا، پایتخت قبرس انجام دهید

 

 

 The Byzantino

 

 

به طور کلی اگر تنها قصد خوردن قهوه داشته باشید، این منطقه مملو از کافه‌های کوچک و جذاب است، اما اگر بخواهید هم چیزی بنوشید و هم سفارش غذا دهید، حتما انتخاب‌های ما در این لیست را جدی بگیرید.

۲۲ آبان ۱۳۹۷

نظرات کاربران