۶ پیشنهاد برای لذت بردن از سفر در روزهای بارانی بالی

جاذبه‌های گردشگری بالی
۶ پیشنهاد برای لذت بردن از سفر در روزهای بارانی بالی

اگر چه همه‌ی ما با توجه به عکس‌ها و فیلم‌هایی که از بالی منتشر می‌شود، این مکان رویایی را با آفتاب گرم و سوزان به یاد می‌آوریم، اما همیشه و در همه حال این جزیره به این شکل نبوده و مخصوصا در فصول بارانی، روزهای خیس زیادی به خود می‌بیند. اما حتی در بارانی‌ترین حالت ممکن نیز در این جزیره چیزهای زیادی پیدا می‌شود که سفر شما با تور بالی را لذت‌بخش و مفرح نگه دارد و ما در این مقاله تنها به ۶ مورد آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

 


اسپا


بالی به داشتن اقامتگاه‌هایی همراه اسپاهای بسیار عالی معروف است و اگر حتی در این مکان‌ها ساکن نیستید، به راحتی می‌توانید یک اسپای خوب و لوکس در جزیره پیدا کنید تا باران و سر و صدا در یک آن از ذهنتان پاک شده به محیطی تماما آرامش بخش ورود پیدا کنید. روش‌های درمانی متفاوت و بعضا نامتعارفی در این مکان‌ها کار می‌شود. از ماسک‌های صورت میوه‌ای تا طلای ۲۴ عیار بگیرید تا کرم‌های عجیب و باور نکردنی دیگر! ماساژها نیز که دیگر روش‌هایشان از تعداد انگشتان دست و پا گذشته و تنها باید خود را به دستان هنرمند بسپارید تا در نهایت یک روز بی‌نهایت عالی را پشت سر بگذارید. Rumah Spa یا Goldust Beauty Lounge از بهترین‌ها در بالی هستند اما واقعیت این است که تعداد اسپاهایِ بسیار خوب در بالی خیلی بیشتر از این‌هاست که بتوانیم همه را یک جا لیست کنیم.

 

۱۰ نقطه‌ی فوق‌العاده بالی برای انواع گردش‌ها و پیاده‌روی‌ها

 

 

 اسپا در بالی

 


کلاس آشپزی


یکی از لذت‌بخش‌ترین کارهایی که در روزهای بارانی می‌توانید انجام دهید، شرکت در کلاس‌های آشپزی‌ست تا در این دوره‌های کوتاه نیم‌روزی بتوانید پخت چند نوع غذای اندونزیایی و البته غذاهای مختص بالی را یاد بگیرید. شرکت در این کارگاه‌های آموزشی شامل گشتن در بازارهای سنتی بالی و خرید مواد اولیه، یادگیری انواع گیاهان طعم دهنده و ادویه جات و در نهایت یادگیری پخت غذا را شامل می‌شود. غذاها نیز عموما شامل گادو گادو، ساته لیلیت یا پِپِس ایکان هستند. از بهترین جاها برای تجربه چنین کلاس‌ایی، Jambangan در اوبود است اما اگر اهل ماجراجویی و سخت کردن کار هستید به آملاپورا رفته و در کلاس‌های Bali Asli شرکت کنید، جایی که تمام غذاهای محلی در اجاق‌هایی با سوخت چوب به شما آموزش داده می‌شود.

 

 

بالی

 


ذهن خود را به چالش بکشید


در روزهای بارانی، شرکت در بازی‌هایی که در سالن‌های سر پوشیده انجام می‌شود، می‌تواند گزینه‌ی بسیار خوبی به حساب بیاید. از جمله‌ی این بازی‌ها می‌توان به "اتاق فرار توتم" در سمینیاک اشاره کرد. یک بازی هیجان انگیز و نسبتا ترسناک که در آن با حل کردن معماها باید راه خود را به خارج از هر اتاق باز کنید تا در نهایت از ساختمان بیرون بیایید.

 

تجربه‌ی متفاوت کلاس‌های یوگا در سمینیاک، بالی

 

 

بالی

 


البته بودن در Dream Museum Zone نیز انتخاب بسیار خوبی است جایی که طرح‌های سه بعدی جذاب در آن کار شده و شما می‌توانید در کنارشان به عکاسی مشغول شوید. دنیایِ وارونه‌ی Denpasar نیز جای دیگری است تا بتوانید هم در آن تفریح کنید و هم اینکه عکس‌های خنده‌داری در محیط کاملا وارونه‌ی آن بگیرید.

 


دنیای زیر آب


چیزی که هیچ بارانی نمی‌تواند در آن خدشه وارد کند، دنیای زیر آب است. با تنوع زیستی حیرت انگیزی که در آب‌های این جزیره وجود دارد، رفتن به زیر آب‌های بالی به اندازه گشتن در خشکی می‌تواند جذاب باشد. تورهای غواصی بسیار متنوعی در بالی انجام می‌شود که بر اساس مناطق و عمق‌های مختلف کاملا از هم متفاوت بوده و از تورهایی برای افراد مبتدی و حتی کم سن و سال تا افراد حرفه‌ای متغیر خواهند بود، به شکلی که همه بتوانند از این فعالیت، لذت ببرند.

 

 

بالی

 


خرید


بالی به مرور در حال اضافه کردن مراکز خرید متنوع در خاک خودش است و بعد از Beachwalk و Discovery، حالا چندین انتخاب دیگر دارید که می‌توانید به آن‌ها سر بزنید. با این حال برای روزهای بارانی Lippo Mall Kuta و Mal Bali Galeria را به شما پیشنهاد می‌کنیم که محیطی سرپوشیده و غربی داشته و در محیطشان جدا از فروشگاه‌های مختلف، دارای رستوران‌ها و کافه‌هایی نیز هستند تا بتوانید غذا و نوشیدنی نیز میل کنید.

 

سواحلی زیبا در بالی که از نظرها پنهان مانده‌اند

 

 

بالی

 


موزه و گالری


بخش زیادی از گالری‌های هنری در قلب فرهنگی بالی، اوبود واقع شده است. در صورتی که موزه‌ها را بیشتر می‌توانید در دنپاسار پیدا کنید. البته در خود اوبود نیز موزه‌های Blanco Renaissance نیز پیدا می‌شود که مکانی دیدنی محسوب می‌شود. در مجموع موزه‌های بالی با اینکه جذابیت‌های خاص خود را دارند اما نسبت به موزه‌های خوب شهرهای مختلف از درجات پایین‌تری برخوردارند. اما گالری‌های هنری بالی جاهایی هستند که به هیچ وجه نباید آن‌ها را از دست بدهید.

 

 

بالی

۲۶ دی ۱۳۹۷

نظرات کاربران