مقاصد ناب گردشگری رایگان در استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
مقاصد ناب گردشگری رایگان در استانبول

استانبول همیشه یک مقصد ایده‌آل برای مسافران ایرانی است. اگر می‌خواهید این سفر را به یک تجربه هیجان‌انگیز و به صرفه تبدیل کنید، پیشنهاد می‌کنیم سری به مقاصد گردشگری کمتر شناخته شده استانبول بزنید؛ دیدنی‌های که بازدید از آن‌ها رایگان است؛ حتی اگر با تور استانبول راهی ترکیه می‌شوید بازدید از این محل‌ها را در برنامه‌تان جای دهید.
با این پیشنهادها، بدون آنکه هزینه اضافه‌ای پرداخته باشید، می‌توانید در کنار تجربه دلنشین بازدید از این شهر، یک سفر ارزان به ترکیه داشته باشید. برای تجربه فرهنگ استانبول، در این‌جا پنج مقصد گردشگری رایگان استابول را به شما معرفی می‌کنیم.

 


۱- استانبول مدرن را ببینید


شاید شما هم شیفته‌ی خیابان‌ها و فضای مدرنی از استانبول هستید که در فیلم‌ها و سریال‌های ترکیه‌ای دیده‌اید، اما در سفرهای قبلی‌تان به استانبول تنها بخش سنتی شهر را دیده‌اید. اگر زمان و هزینه کافی برای دیدن همه بخش‌های شهر را ندارید، پیشنهاد ما به شما این است که به مرکز هنرهای معاصر به نام «مدرن استانبول» سری بزنید.این مرکز میزبان مجموعه قابل‌توجهی از آثار هنرمندان محلی و بین‌المللی است که با ترکیبی از آثار بین‌رشته‌ای، هویت فرهنگی ترکیه را برای‌تان نمایش می‌دهد.

 

۱۰ گالری معروف استانبول برای آنهایی که عاشق هنرهای معاصر هستند

 

 

مدرن استانبول

 


مرکز هنرهای معاصر ترکیه، هر پنج‌شنبه، بدون پرداخت بلیت ورودی، درهای خود را به روی گردشگران باز کرده است. این یعنی فرصتی که بدون پرداخت حتی یک لیر می‌توانید هنر مدرن و پر زرق و برق ترکیه را در یک مجموعه کامل تماشا کنید.

 


۲- پیک نیک در پارک سلطنتی ییلدیز


اگر از مشتاقان سفر به استانبول هستید، حتما نام پارک سلطنتی ییلدیز به گوش‌تان آشناست. این پارک، در ساحل اروپایی بسفر و در قلب استانبول قرار دارد. قدمت این پارک به دوره امپراتوری عثمانی باز می‌گردد. در دوره سلطنت سلطان عبدالحمید دوم تنها خانواده سلطنتی اجازه دیدار و استفاده از این پارک را داشتند اما حالا، شما به آسانی و به صورت رایگان می‌توانید در ییلدیز پارک، پیک نیک کنید.

 

 

پارک سلطنتی ییلدیز

 


این پارک رویایی یکی از مسیرهای پیاده‌روی گردشگری است که در آن می‌توانید نظاره‌گر پارک اردک‌ها و معماری قدیمی عثمانی باشید. ییلدیز پارک امروزه به محلی برای عرضه غذاهای سنتی ترکیه تبدیل شده است و فضای مناسبی برای پیک نیک است. این پارک پاتوق عصرگاهی بسیاری از ساکنان بومی استانبول است، پس اگر می‌خواهید در یک محل دنج این پارک تفریح کنید، بهتر است برای ساعت‌های پیش از عصر برنامه‌ریزی کنید.

 


۳- بازار عتیقه و دست‌دوم‌های استانبول در بومونتی


بازار بومونتی یکی از محل‌های کمتر شناخته شده اما منحصربه فرد در استانبول است. در این بازار می‌توانید همه چیز پیدا کنید؛ از دوربین‌های قدیمی و سوغاتی‌های ویژه تا لباس و اکسسوری‌های یونیک قدیمی. علاوه بر همه این‌ها می‌توانید از نوشیدنی‌های متنوع و غذاهای ترکی لذت ببرید.
این منطقه با متروی ایستگاه شیشلی فاصله اندکی دارد و به مراکز خرید، مراکز تاریخی و مراکز تفریحی دیگر استانبول هم بسیار نزدیک است.

 

این‌بار به دیدن عتیقه‌فروشی‌های مشهور استانبول بروید

 

 

بازار بومونتی

 


۴- بازدید از مسجد سلیمانیه


گردشگری استانبول بدون بازدید از مسجد سلیمانیه، یک سفر ناتمام است. عظمت مسجد سلیمانیه آن را به یکی از مجبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری استانبول برای گردشگرانی از سراسر دنیا و فرهنگ‌های متنوع تبدیل کرده است.قدمت این مسجد به دوره امپراتوری عثمانی در قرن شانزدهم میلادی می‌رسد. جالب است بدانید معمار مشهور ترکیه این مسجد را برای سلطان سلیمان طراحی و بنا کرده است. مقبره برخی از اعضای خانواده امپراتوری عثمانی در بخشی از این مسجد که به دیوارهای مقدس مشهور است، قرار گرفته است. بازدید از این شاهکار معماری برای گردشگران استانبول رایگان است.

 

 

مسجد سلیمانیه

 


۵- موزه فلورانس نایتینگل


این موزه به عنوان یادمانی برای یک پرستار انگلیسی که در جنگ ۱۸۵۴ برای پرستاری از سربازان ترکیه و نیروهای متفقین به استانبول آمده بود، بنا شده است. او برای مداوا و کمک به دو هزار و ۳۰۰ سرباز از ملیت‌های مختلف ترک، فرانسوی و بریتانیایی عازم استانبول شده بود و پیشگام شیوه جدید پرستاری برای سربازان جنگی بود.

 

مسجد رستم پاشا، گنجینه‌ای پنهان در استانبول

 

 

موزه فلورانس نایتینگل

 


این موزه اکنون محل نگهداری برخی از وسایل شخصی، تصاویر و مدال‌های فلورانس نایتینگل است. این موزه در یک منطقه حفاظت شده نظامی قرار دارد و دیدار از آن تنها در روزهای شنبه و به صورت رایگان امکان‌پذیر است.

۲۶ دی ۱۳۹۷

نظرات کاربران