زیباترین مقاصدی که برای سفر به هند می توانید انتخاب کنید

جاذبه‌های گردشگری هند
زیباترین مقاصدی که برای سفر به هند می توانید انتخاب کنید

هند از آن دست کشورهایی است که به واسطه تنوع کم‌نظیر زمین شناسی، مناطق مختلفی در خود دارد که از دره‌های همیشه سرسبز تا کوه‌های همیشه برفی را شامل می‌شود. کشوری که به اندازه صحراهایش دریا دارد و رودخانه و برکه‌های مختلف. سرزمینی مملو از گوناگونی که از مردم تا زمین‌هایش را شامل می‌شود. در چنین کشوری انتخاب میان مکان‌های مختلف کمی سخت به نظر می‌رسد، به همین دلیل بد ندیدیم زیباترین مقاصد را برای یک سفر ایده‌آل با تور هند به شما معرفی کنیم.

 


۱- لداخ


شاید در میان مردم، زیبایی یک مسئله نسبی باشد و خیلی‌ها این مکان را زیباترین نقطه هند ندانند، اما همه بدون شک آن را جزوی از زیباترین نقاط این کشور محسوب می‌کنند. جایی در شرق هند که حدود ۱۳۰۰ تا ۵۰۰۰ هزار متر در جاهای مختلفش از دریا ارتفاع دارد. مکانی بسیار زیبا که به واسطه کوهستان‌های باشکوه، برکه‌های جذاب، دشت‌های زیبا و همچنین معابد خاص بودایی‌اش شهرت دارد که از بهترین‌ها برای عکاسی به حساب می‌آیند. آب و هوای این منطقه کمی به مسافران سخت می‌گیرد، اما همین باعث شده آرامش خاصی در منطقه حاکم بوده و خیل جمعیت از زیبایی‌های این مکان نکاهد.

 

زیباترین معابد هند که هرگز اسمی از آن‌ها نشنیده‌اید

 

 

 لداخ

 


۲- هیماچال


هیماچال پرادش، منطقه‌ای در نقاط شمالی هند است که با مناظر طبیعی لبریز شده و در میان کوهستانش زمستان‌ها چندین پیست اسکی عالی برای خدمات دهی تدارک دیده می‌شود. چندین اقامتگاه خاص کوهستانی در این مکان تعبیه شده تا گردشگران بتوانند از زیبایی‌های این منطقه در هر زمانی از سال دیدن کنند و به سراغ خانه‌های تبتی‌ها و معابد کم‌نظیر بودایی بروند. برکه‌ی لیمیپید، رودخانه‌ای که به آن میریزد و دشت پیرامونش از دیدینی‌های این منطقه در کنار دره سولانگ، منطقه شیملا و بسیاری جاهای دیگر محسوب می‌شود. این‌ها را بگذارید کنار دهکده‌های کوهستانی بکر تا در نظر بگیرید با چه بهشتی در دل کوهستان هند مواجهید.

 

 

هیماچال

 


۳- دره کشمیر


این دره را با نام "بهشتی بر روی زمین" نیز می‌شناسند و الحق که این اسم برازنده این زمین زیباست. این مکان که در دنیا به واسطه مناظر بی‌نظیرش معروف است، یکی از توریستی‌ترین نقاط هند بعد از مکان‌هایی است که در آن بناهای معروف این کشور بنا شده است. سالانه تعداد زیادی گردشگر برای دیدن مناظر طبیعی، دهکده‌های آن و همچنین تماشای معابدی همچون واشنو دوی به این مکان می‌آیند. یکی از نقاط بسیار معروف و دیدنی این منطقه برکه‌ی دال است که نباید بدون دیدن آن، از کشمیر خارج شد.

 

بهترین حیات وحش و کلبه‌های جنگلی در هند

 

 

 دره کشمیر

 


۴- اوتراخاند


جدا از زیبایی‌های بسیار چشم‌نواز اوتراخاند، این ناحیه به داشتن معابد زیادش معروف است و چهار مورد از مهم‌ترین معابد بودایی هند یعنی بادرینات، کدرانات، یامونتری و گانگوتری در این محل قرار گرفته است. با این حال شاید این معابد زیبا و منحصر به فرد باشند، اما در کنار جلوه‌های طبیعی اوتراخاند بعید است خیلی چشم شما را بگیرند. مخصوصا اگر به دشت‌های پر از گل این منطقه رفته که در میانه‌ی پارک ملی گل‌ها قرار دارند و بخشی از میراث جهانی یونسکو محسوب می‌شوند. اوتراخاند آنقدر بخش‌های مهم دارد که به واسطه منابع طبیعی‌اش معروفند که به هیچ وجه نمی‌توان تنها در یک بند آن‌ها را معرفی کرد.

 

 

 اوتراخاند

 


۵- کرالا


کرالا یکی دیگر از نقاط زیبای هند است که به واسطه سواحل زیبا و همچنین نقاط طبیعی پرتعداد از جمله محبوب‌ترین مقاصد سفر در این کشور محسوب می‌شود. بر خلاف بسیاری از نقاط هند که به واسطه ابنیه تاریخی مروف هستند، کرالا تنها به واسطه اکوتوریسم است که تا این حد گردشگر به خود می‌بیند، اما این منطقه آنقدر دیدنی‌های بسیار دارد که هر مسافری می‌تواند تا روزها به نقاط جدیدی برود. اگر در سفر به کرالا به دنبال نقاط ساحلی عالی می‌گشتید، سواحل کوالام و وارکالا را از یاد نبرید که در کل هند زبانزد هستند. سافاری‌های بسیار خوبی نیز در این منطقه برگزار می‌شود تا بتوانید به وسیله آن‌ها به دیدن ببرهای معروف کرالا بروید.

 

معرفی برترین و زیباترین پارک‌های ملی هند

 

 

 کرالا

 


۶- جزایر لاکشادویپ


آن‌هایی که با جغرافیای هند آشنایی ندارند، خیلی اوقات این جزایر زیبا را از قلم می‌اندازند. جزایری بسیار زیبا در دریای آندمان که مجموعه‌ی آن‌ها به ۳۹ خشکی می‌رسد و در زبان سانسکریت به معنای "هزاران جزیره" است. جزیره مسکونی و اصلی این مجموعه تنها ۶۴ هزار نفر جمعیت داشته و دورش آبی شفاف و کریستالی است و در بسیاری موارد اگر از جزایر تایلند یا کاراییب زیباتر نباشد، مشخصا چیزی کم نخواهد داشت. مهم‌ترین جزایر این مجموعه کاواراتی، آگاتی، مینیکوی و امینی نام دارند و از جمله مهم‌ترین فعالیت‌هایی که در آب‌های این جزایر می‌توانید به انجام برسانید، غواصی، قایق‌سواری، اسکی روی آب، ماهی گیری و بسیاری فعالیت‌های آبی دیگر است.

 

 

 جزایر لاکشادویپ

 


۷- گوا


گوا نیز یکی دیگر از مقاصد گردشگری ساحلی هند است که در تمام دنیا و همچنین نزد مردم ما به شدت محبوب بوده، سالانه تعداد بسیار زیادی گردشگر را به خود می‌بیند. گوا به چند چیز معروف است، اولی سواحل زیبایش، دومی طبیعت بکری که در حوالی شهر مامن زیبایی‌های بسیار از جمله چندین آبشار مختلف است، جشن‌های بی‌پایانی که هر شب تا صبح در سواحل آن ادامه خواهد داشت و البته بناهای تاریخی که از دیرباز، مخصوصا دوره‌ی استقرار پرتغالی‌ها در این منطقه باقی مانده‌اند. گوا به واسطه همین سال‌های اشغال، فرهنگی متفاوت از خیلی جاهای هند داشته و حتی در زمینه غذا نیز از بسیاری جهات، متفاوت‌تر از دیگر مناطق هند است.

 

 

گوا

 


۸- راجستان


راجستان بزرگ‌ترین استان هند است و بیش از هر چیزی به صحرای بزرگ هند شهرت دارد. با این حال این استان بزرگ دیدنی‌های بسیار زیادی دارد که می‌توان از آن‌ها دیدن کرد و به همین واسطه گردشگران زیادی نیز هر ساله از آن دیدن می‌کند. بهترین کار برای دیدن از زیبایی‌های حیات وحش راجستان، شرکت در سافاری‌های مختلف و رفتن سراغ ببرها و دیگر حیواناتی است که در طبیعت این کشور زندگی می‌کنند. چند معبد و کاخ زیبا نیز در راجستان وجود دارد که دیدن آن‌ها نیز خالی از لطف نخواهد بود.

 

 

راجستان

۱۶ دی ۱۳۹۷

نظرات کاربران