معرفی عجیب‌ترین و گرانقیمت‌ترین ساختمان‌های دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی
معرفی عجیب‌ترین و گرانقیمت‌ترین ساختمان‌های دبی

بدون تردید تور دبی یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در دنیا است. این شهر مدرن در طول تنها یک دهه و نیم آنچنان تغییراتی به خود دید که از آن مقصدی بهتر و جذاب‌تر ساخته است. شما می‌توانید با نگاهی گذرا به پارک‌ها، ساختمان‌ها، جزایر مصنوعی و مواردی از این دست این موضوع را به راحتی ببینید و درک کنید. دبی نه تنها میزبان بلندترین آسمان خراش و هتل در دنیاست بلکه بزرگ‌ترین مجموعه جزایر مصنوعی را هم در خود جای داده است. ما تصمیم داریم در این مقاله به گران‌ترین چیزهای دبی بپردازیم.

 

 

۱- جزایر خصوصی The World

اگر فکر می‌کنید پالم بزرگ‌ترین و پرهزینه‌تر پروژه دبی بوده پس باید تجدید نظری روی شهر انجام دهید. مجمع‌الجزایر خصوصی جهان با ۳۰۰ جزیره خصوصی با ارزش ۱۴ میلیارد دلاری احداث شد. احداث زمین خود به تنهایی ۲ میلیارد دلار هزینه برای پروژه تراشید. هر کدام از این جزایر کوچک به صورت خصوصی مورد تملک قرار می‌گیرد. هر جزیره این مجموعه حدودا ۹ کیلومتر طول و ۶ کیلومتر عرض دارند. تنها راه ارتباطی جزایر به وسیله هوا و دریا بوده و ارزش هر کدام‌شان از ۷ میلیون تا ۱.۸ میلیارد دلار متغیر است.

 

 

The World

 

 

۲- جزایر پالم

بدون شک جزیره پالم بزرگ‌ترین تغییر و تحولات املاک در دنیا را ایجاد کرده است. اصلا جای تعجبی ندارد که این سازه مصنوعی حالا در کنار عجایب دنیا نام برده می‌شود. به عبارتی توسعه و پیشرفت شگفتی‌هایی بیش از دیوار چین را هم می‌تواند ایجاد کند. این جزیره دارای برخی از بهترین هتل‌ها، ساختمان‌های آپارتمانی، ویلاها، سالن‌های تفریحی، سواحل، رستوران‌ها و خرده‌فروشی ها در سراسر جهان است. حتی محبوب‌ترین هتل دبی یعنی آتلانتیس نیز در این مجموعه واقع شده است. تنها با یک گشت‌زنی ساده می‌توانید درک کنید چطور بیش از ۱۲ میلیارد صرف این پروژه عظیم شده است.

 

 

جزایر پالم

 

 

۳- دبی مارینا

دبی مارینا را به عنوان بزرگ‌ترین جاذبه دریایی دنیا می‌شناسند و هیچ عجیب نیست که چرا در این فهرست جای گرفته است. فاز دوم دبی مارینا ۳۳۳ میلیون دلار هزینه در بر داشته که انتظار می‌رود پروژه تا پایان کار هزینه‌ها به ۱۰ میلیارد دلار برسد. دبی مارینا در پایان کار برندی جدید با ۴.۵ کیلومتر ناوبری مصنوعی را به شهر معرفی خواهد به طوری که انتظار می‌رود تا ۱۲۰ هزار نفر را به راحتی پذیرا شود. دبی مارینا میزبان برج‌ها، ساختمان‌های آپارتمانی، مراکز خرید و مجتمع‌ها، رستوران‌ها، کافه‌ها، و مناطق تفریحی است.

 

 

دبی مارینا

 

 

۴- برج خلیفه

برخ خلیفه به عنوان بلندترین آسمان خراش ساخت بشر جایگاه ۴ام این فهرست را از آن خود کرده است. این برج ۸۲۹.۸۴ متری با هزینه ۱.۵ میلیاردی برای ساخت، رکوردی منحصر به فرد را به ثبت رسانده است. این برج مرتفع بعد از ۶ سال ساخت و ساز در ژانویه ۲۰۱۰ به صورت رسمی به روی مردم افتتاح گردید. برج خلیفه ۲۰۸ طبقه را با برخی از بهترین مجتمع‌های ناهارخوری، خرید و تفریحی در دبی و جهان ارائه می‌دهد.

 

 

برج خلیفه

 

 

۵- دبی مال

هیچ تردیدی وجود ندارد که دبی مال بزرگ‌ترین و گران‌ترین مرکز خرید در سراسر دنیا است. با صرف ۷۰۰ میلیون دلار این مرکز خرید میزبان مجموعه بزرگی از امکانات و ویژگی‌هاست که آن را تا مرتبه گران‌ترین مرکز خرید دنیا بالا برده است. در مجموع ۱۴۰۰ مغازه و ۱۶۰۰۰۰ پارکینگ برای این مرکز خرید در نظر گرفته شده است. دبی مال در مساحتی ۱۱۲۴۰۰۰ متر مربعی ساخته و در سال ۲۰۰۸ افتتاح شد. پیست اسکی المپیکی و یکی از بزرگ‌ترین آکواریوم‌های دنیا از ویژگی‌های برجسته این مرکز خرید هستند.

 

 

دبی مال

 

 

۶- برج العرب

شما نمی‌توانید از هتل‌های عالی دبی صحبت کنید و برج العرب را جای بیاندازید. این هتل با ارتفاع ۳۲۱ متری در جایگاه چهارم بلندترین هتل دنیا نیز نشسته است. برج العرب با هزینه‌ای بالغ بر ۶۵۰ میلیون دلار ساخته شد و در دسامبر سال ۱۹۹۹ افتتاح گردید. این هتل مجلل دارای ۶۰ طبقه است که با ۱۸ آسانسور در دسترس قرار می‌گیرند. جدا از این که شکل ظاهری آن به طرز شگفت‌انگیزی از قایق بادبانی الهام گرفته شده، این هتل روی جزیره‌ای مصنوعی ساخته شده است.

 

 

برج العرب

 

 

۷- هتل Jw Marriott Marquis

اما جایگاه ۷ام فهرست ما می‌رسد به بلندترین هتل دنیا یعنی Jw Marriott Marquis. این هتل ۴۹۰ میلیون دلاری با چراغ‌های عجیب طلایی‌اش در پهنه افق دبی به طرز زیبایی می‌درخشد. این هتل که ۱۶۰۸ اتاق در رنج‌های مختلف را ارائه می‌دهد از مجلل‌ترین اقامتگاه‌های دبی شمرده می‌شود. هتل مارکوس حتی از برج ایفل هم حدود ۳۰ متر بلندتر است.

 

 

هتل Jw Marriott Marquis

 

۰۹ دی ۱۳۹۷

نظرات کاربران