زیباترین کلیساهای آیاناپا و پروتاراس در قبرس

جاذبه‌های گردشگری قبرس
زیباترین کلیساهای آیاناپا و پروتاراس در قبرس

آیاناپا و پروتاراس دو منطقه مهم و پرطرفدار گردشگری هستند که مسافران زیادی با تور قبرس به آن سفر می‌کنند و افراد محلی نیز برای گشت و گذار به آن‌ها نگاهی ویژه دارند. با وجود سواحل شنی فوق‌العاده، آبیه چشمگیر دریا و غذاهای غنی این دو منطقه بهترین تعطیلات آخر هفته را برای محلی‌ها و گردشگران فراهم می‌آورند. اما چیزهایی که در این مناطق خواهید دید بیش از این‌هاست. یکی از زیباترین جلوه‌های قبرس کلیساهای تاریخی در پس زمینه ساحل هستند که نمایی خیره‌کننده به وجود آورده‌اند.

 

 

Ayia Thekla

جایی میان  آیاناپا و روستای سوتیرا، کلیسای بسیار زیبای اییا تکلا بدون هیچ همسایه‌ای در فضای آزاد ساخته شده است. موقعیت‌ قرارگیری این کلیسا در محل، و همچنین سبک سنتی یونانی با رنگ‌های سفید و آبی نقطه عطفی شده برای جوانان طرفدار اینستاگرام و عکاسان شده است. حتی خیلی از جوانان نیز برای برگزاری مراسم عروسی به این کلیسا می‌روند. به علاوه یکی از زیباترین مناظر این کلیساها هنگام غروب آفتاب و صورتی شدن دریای مدیترانه است. اگر چند قدم آن‌ورتر بروید با کلیسای غار اییا تکلا روبرو می‌شوید که بر طبق افسانه‌ها، اولین مسیحیان منطقه این غار را به شکل کلیسا درست کردند تا این که بعدها کلیسای جدید در همان محل ساخته شد.

 

بهترین نقاط قبرس برای کمپینگ و لذت بردن از طبیعت بکر

 

 

Ayia Thekla 

 

 

Ayioi Anargyroi

با معماری و طراحی مشابه کلیسای کوچک Ayioi Anargyroi در بخشی از منطقه کیپ گرکوی قبرس واقع شده است. این کلیسا که در گوشه‌ای قرار گرفته مناظر فوق‌العاده‌ای به دو سمت دریا و ساحل ارائه می‌دهد. این کلیسا نه تنها به زیبایی و محیط آرامش شناخته می‌شود بلکه اگر از سنگ‌ها کمی پایین‌تر بروید به غاری با آب سرد می‌رسید. اگر اهل ماجراجویی هستید می‌توانید به راحتی وارد غار شوید. خیلی از مردم هم دوست دارند از صخره‌های این منطقه شیرجه بزنند. در واقع خیلی از تورهای گردشی دراینجا متوقف می‌شوند تا مردم هم از کلیسا بازدید کنند و هم در آب شیرجه بروند. آب‌ها شفاف و عمیق هستند و این یعنی تقریبا شیرجه رفتن بدون ایراد است. اما همیشه باید جانب احتیاط را رعایت کنید. این کلیسا با آب‌های آبی پس زمینه یکی دیگر از مکان‌های ایده‌آل برای برگزاری مراسم عروسی است.

 

 

 Ayioi Anargyroi

 

 

Ayioi Saranta

یکی از کلیساهایی که چشم شما را در منطقه خواهد گرفت بدون تردید کلیسای Ayioi Saranta است که در غاری کمی دورتر از پروتاراس مخفی شده است. نام این کلیسا به زبان یونانی یعنی ۴۰ قدیس و اشاره ۴۰ استالاگمیت روی سقف که به ۴۰ شهید Sebaste ربط داده شده، دارد. داخل این کلیسای غاری شکل فضایی کوچک با دیوارهای به رنگ سفید وجود دارد که با چند وسیله نمادین بر روی در و دیوارها و چندین صندلی پر شده است. شما می‌توانید کمی در اینجا بمانید و از آرامش محیط و تماشای دریا لذت ببرید. سارانتا که در زمره مرموزترین کلیساهای دنیا قرار گرفته با ساختار منحصر به فردش از پربازدیدترین نقاط منطقه شناخته می‌شود.

 

بهترین فعالیت‌هایی که در سفر به قبرس باید در شهر همیشه بیدار آیاناپا انجام دهید

 

 

 Ayioi Saranta

 

 

Ayios Nikolaos

در قسمت انتهایی پروتاراس که به پارالیمنی می‌رسد، در یک بندر ماهیگیری کلیسای شگفت‌انگیز و چشمگیر آیوس نیکلائوس قرار گرفته است. درست در مقابل ساحل طلایی هتل، بازدید کنندگان زیادی جمع می‌شوند تا از تماشای این کلیسای زیبا و ساده و صدای امواج دریا لذت ببرند. همانند دو کلیسای ذکر شده در بالا در اینجا نیز با کلیسایی سفید آبی طرف هستید که زوج‌های جوان بسیاری برای برگزاری مراسم ازدواج خود در آن برنامه‌ریزی می‌کنند. شما می‌توانید از این کلیسا دیدن کنید و بعد به ساحل لوما در همان نزدیکی بروید و غرق در کافه‌ها و رستوران‌های ساحلی آن با غذاهای منحصر به فرد شوید.

 

 

 Ayios Nikolaos

 

 

Profitis Ilias یا (Prophet Elias)

این کلیسا را که به اسم پروفت الیاس هم می‌شناسند، بالای تپه‌ای با چشم‌انداز عالی به شهر قرار گرفته است. این کلیسا به خاطر زیبایی‌های طبیعی و مناظر پانورامای اطراف از بازدیدکنندگان زیادی برخوردار است. در پشت کلیسا و در فاصله ۳۰۰ قدمی منظره بی‌نظیری از شهر وجود دارد که نباید تماشایش را از دست بدهید. اگر از عکسان حرفه‌ای و یا اینستاگرامی‌های خوش ذوق هستید اینجا چندین قاب زیبا برای عکاسی شما وجود دارد. کلیسا نشانه‌هایی از معماری بیزانس، نقاشی‌هایی از کتاب مقدس و نمادهایی بر در و دیوارها را به نمایش گذاشته است که می‌توانید از آن‌ها بازدید کرده و غرق زیبایی آن‌ها شوید. برخلاف موارد قبلی این کلیسا خیلی قدیمی نیست و قدمت آن به سال ۱۹۸۴ بر می‌گردد.

 

 

 Profitis Ilias

 

 

Ayios Georgios

این کلیسا در مرکز آیاناپا و در یک بندر ماهیگیری واقع شده و به راحتی قابل دسترسی است. این کلیسا یکی از مدرن‌ترین عبادتگاه‌های ارتدوکس یونانی است که ستون‌ها و آرک‌های متعددش سبک کلیساهای ارتدوکس را به نمایش می‌گذارد. در حیاط کلیسا نیز برای زیبایی از درختان نخل استفاده شده است. جرجیوس خیلی بزرگ و پر زرق و برق نیست اما در خلال پیاده‌روی بازدید از آن هم خالی از لطف نیست.

 

 ۷ نقطه‌ی فوق‌العاده در قبرس که می‌توانید غواصی کردن را در آنها تجربه کنید 

 

 

 Ayios Georgios

۲۸ آذر ۱۳۹۷

نظرات کاربران