اجاره خودرو در تفلیس ، بی‌دردسر در گرجستان گردش کنید

جاذبه‌های گردشگری تفلیس
اجاره خودرو در تفلیس ، بی‌دردسر در گرجستان گردش کنید

بسیاری از خانواده‌ها وقتی به کشوری سفر می‌کنند، سعی می‌کنند برای دسترسی به مناطق مختلف ماشینی اجاره کرده و با آن بدون صرف هزینه‌ی خیلی بالا، به سراغ نقاط خارج شهر رفته و از تمامی جاهایی که امکانش وجود دارد، بازدید کنند. البته عموما این کار برای کسانی که بیش از ۴ نفر سفر می‌کنند به صرفه خواهد بود و برای کم‌تر از این تعداد تنها برای راحتی مورد استفاه قرار می‌گیرد. تفلیس نیز از قاعده کرایه ماشین مستثنی نیست، تنها باید فراموش نکنید که حداقل مدرک درجه B رانندگی بین‌المللی نیازتان خواهد بود که اخذ آن چندان سخت نیست و در ایران به راحتی ممکن است.

 


چرا در تفلیس ماشین اجاره کنیم


حقیقت این است که اگر تنها قصد ماندن در خود تفلیس را دارید، اجاره ماشین اصلا برایتان به صرفه نیست. در خود تفلیس وسایل نقلیه عمومی به شکلی عالی کار می‌کنند و جدا از کم هزینه بودن، شما را از شر ترافیک و شلوغی‌های معمول خیابان در امان می‌دارند. اما گرجستان زیبایی‌های بسیاری دارد که تعداد زیادی از آن‌ها در حومه شهر واقع شده‌اند و بدون ماشین اجاره‌ای، هر بار برای دیدن هر بخش باید به وسیله تورهای گردشی به دیدنشان بروید. در صورتی که با اجاره ماشین و داشتن یک نقشه گوگل بر روی گوشی خود به راحتی می‌توانید همراه خانواده از آن‌ها دیدن نمایید. با توجه به هزینه‌های ارزی فعلی، در مجموع اجاره ماشین گران تمام می‌شود، اما همانطور که گفتیم اگر بیشتر از ۴ نفر به تفلیس سفر می‌کنید و قصد دیدن حومه شهر و زیبایی‌های آن را دارید، بهتر است به فکر اجاره‌ی یک وسیله‌ی نقلیه خوب باشید.

 

پنج مکان دیدنی در تفلیس که باید ببینید

 

 

 تفلیس

 


مدارک لازم برای اجاره ماشین


دو مدرک اصلی برای اجاره ماشین وجود دارد، اول داشتن گذرنامه معتبر که هر مسافری همراه داد و دومی هم همانطور که گفتیم، گواهینامه درجه B بین‌المللی. البته گواهینامه بعضی کشورها همچون تمامی کشورهای اروپایی، ترکیه، آذربایجان و ... نیز قابل قبول است که ایران در میان این کشورها وجود ندارد.
برای گرفتن ماشین حداقل باید ۲۱ سال داشته باشید و ۳ سال نیز از زمان اخذ گواهینامه گذشته باشد. اولی به هیچ وجه قابل مذاکره نیست اما برای دومی عموما مبلغی اضافه از مشتری کسب شده و ماشین به وی تحویل می‌گردد.هزینه‌های عمومی ماشین که در مبلغ اولیه گنجانده شده و شما با پرداخت مبلغی که برای هر ماشین پرداخت شده، خدمات زیر را دریافت می‌کنید:


1. ماشین
2. بیمه‌نامه
3. تایرهای سالمی که به ازای هر فصل تغییر می‌کنند
4. مالیات
5. جایگزینی ماشین در صورت بروز مشکل
6. پشتیبانی ۲۴ ساعته
7. کمک رسانی در صورت خرابی در جاده

 

راهنمای حمل و نقل در تفلیس؛ شهر سفرهای تاریخی

 

 

تفلیس

 


البته با توجه به شرکت‌های مختلف چند مورد ممکن است دارای تغییراتی باشند، اما در مجموع اوضاع به این ترتیب است.

چه مخارجی شامل پرداخت اولیه نمی‌شوند؟


1. شستشوی ماشین در هنگام تحویل
2. هزینه‌های پارکینگ در محل‌های مختلف
3. هزینه سوخت
4. آسیب‌هایی که شامل بیمه نمی‌شود
5. مفقود شدن بخشی از ماشین یا تجهیزات


در مورد بیمه، با توجه به ماشین، شرکت اجاره‌ی ماشین و میزان پرداخت شما، همه چیز تغییر می‌کند و نمی‌توان اطلاعاتی کلی در این رابطه داد. اما بسیار مهم است که در هنگام گرفتن ماشین، موارد پوشش بیمه را به دقت بخوانید.

 

راهنمای سفری ۴ روزه به تفلیس؛ شهر تاریخی و دیدنی

 

 

تفلیس

 


هزینه‌های اجاره ماشین


نکته جذاب در مورد گرجستان این است که این کشور ارزان‌ترین کشور اروپا برای اجاره ماشین به حساب می‌آید. خوشبختانه شما می‌توانید شرکت‌های بسیار معتبر و معروف اجاره ماشین همچون هرتز، آلامو یا دلار را در کنار کمپانی‌های بومی ببینید که عموما به جز تنوع ماشین، تفاوت عمده‌ای در قیمت‌ها با هم ندارند. میانگین قیمتی ماشین‌هایی که عموما در تفلیس اجاره می‌شود حدود ۶۸ دلار بوده، اما ماشین‌های خوبی در بازه قیمتی ۴۵ تا ۵۵ دلار نیز در لیست شرکت‌های معروف پیدا می‌شود.

 

 

تفلیس

 


البته اگر به سراغ این شرکت‌ها رفتید، می‌توانید با پرداخت مبلغ هنگفت و البته مبلغ تضمینی سنگین، ماشین‌های لوکس نیز اجاره کنید که به نظر کار عاقلانه‌ای در سفر به حساب نمی‌آید، چون عموما بیمه‌ها در بسیاری از موارد آن‌ها را تحت پوشش قرار نمی‌دهند.
در حال حاضر مدل‌های مختلف ماشین‌های تویوتا و هیوندا از محبوب‌ترین مدل‌های اجاره شده در تفلیس هستند.

 

۲۸ آذر ۱۳۹۷

نظرات کاربران