۵ جزیره کوچک زیبا در نزدیکی بالی

جاذبه‌های گردشگری بالی
۵ جزیره کوچک زیبا در نزدیکی بالی

تور بالی به عنوان یکی از برجسته‌ترین مقاصد جنوب شرقی آسیا نیازی به معرفی ندارد. شما می‌توانید به راحتی مسیرتان را بین معابد تاریخی و سواحل اصلی شگفت‌انگیز پیدا کنید. با این وجود بالی نقاط دیگری نیز برای ارائه در اطراف خود دارد که می‌توانید به عنوان سفرهای کوتاه مدت و یک روزه به آن‌ها نگاه کنید. جزایر کوچک و زیبا با سواحل پنهانی، موقعیت‌های تفریحی و گردشی مختلفی در اختیار شما قرار می‌دهند. این جزایر نسبت به سرزمین اصلی بالی آرام‌تر هستند و موقعیت استراحت بیشتری فراهم می‌آورند.

 

 

نوسا پنیدا

این جزیره کوچک اما سرسبز بهترین مناظر را از ساحل کلینکینگ ارائه می‌دهد. جزیره خود به تنهایی به خاطر زیبایی‌های طبیعی همچون سواحل درخشان و درختان سرسبز گرمسیری موقعیت‌های خوبی برای قدم‌زنی و گشت و گذار فراهم می‌آورند. اما همه چیزی که می‌توان در این جزیره به دست آورد منوت به قدم‌زنی نمی‌شود بلکه طیف وسیعی از معبد غارهای نفسگیر، خطه ساحلی درخشان، آبگیرهای مخفی، سواحل کوچک، نقاطی برای غواصی و قایق‌سواری هم ارائه می‌دهد. نوسا پنیدا در اصل بزرگ‌ترین جزیره در بین جزایر سه‌گانه نوسا در قسمت جنوب شرقی بالی است. با توجه به طبیعت جذاب و مرموز این جزایر به نظر می‌رسد هنوز همه بخش‌ها کشف نشده‌اند. بنابراین توصیه می‌کنیم جدا از صندل‌های تابستانی که در ساحل به پا می‌کنید حتما کفشی راحت و محکم برای بالا رفتن از صخره‌ها و مسیرهای شیب‌دار هم همراه خود داشته باشید.

 

سواحلی زیبا در بالی که از نظرها پنهان مانده‌اند

 

 

 نوسا پنیدا

 

 

نوسا لمبونگان

اگر به دنبال آرامشی استوایی و گرمسیری در منطقه‌ای بهشتی هستید بدون تردید نوسا لمبونگان جایی هستید که باید به آن سفر کنید. البته سفر به این جزیره می‌توانید به عنوان سفری یک روزه عالی و بی‌نظیر باشد. در مسیرهای دیدنی و عالی قدم بزنید و قبل از این که برای غواصی و گردش در سواحل اقدام کنید به کشف جنگل‌های مانگرو بروید. به غیر از این که شانس دیدن جنگل‌های مانگرو و گردش در بین مسیرهای آبی را دارید این جزیره جایی برای گرفتن آرامش، در منطقه بالی اما کمی دور از آن است. هیچ ساحلی از شلوغی‌های گردشی پر نیست و با وجود تفریحات ساحلی باز هم منطقه از آرامشی نسبی و فراگیر بر خوردار است. یکی از بهترین زیبایی‌های جزیره تماشای غروب آفتاب از ساحل ماسه سفید آن است. اگر شرایط ماندن داشتید حتما غروب را در ساحل به تماشای زوال آفتاب بنشینید و بعد به بالی برگردید.

 

 

 نوسا لمبونگان

 

 

نوسا سنینگان

نوسا لمبونگان در همسایگی نوسا سنینگان واقع شده و خیلی راحت به واسطه پلی زرد رنگ به این جزیره متصل شده است. به عبارتی شما می‌توانید پای پیاده و به سادگی از لمبونگان به سنینگان برسید. با وجود این که سنینگان وسعت زیادی ندارد اما هچون دیگر خواهرهایش زیبا و پر از ماجراجویی‌های جذاب است. احتمالا وقتی وارد جزیره می‌شوید اصلا انتظارش را ندارید که بتوانید به پرش از صخره‌های آهکی بروید و با آدرنالین خونتان بازی کنید. پرش از صخره‌های بلند شما را به شیرجه در عمق ۱۳ متری آب هم دعوت می‌کنند. به علاوه کسانی که دوست دارند به تماشای مناظر چشمگیر اقیانوسی و ساحلی بنشینند از این جزیره بهشتی استقبال زیادی می‌کنند. به علاوه دنیای رنگی مرجانی زیر آب به شما بینشی عمیق نسبت به خلقت و گستره زیبایی‌های ممکن اعطا می‌کند که پیشنهاد می‌کنیم حدالامکان از دستش بدهید.

 

با ۵ هتل لاکچری و بی‌مانند در بالی آشنا شوید

 

 

 نوسا سنینگان

 

 

جزیره منجانگان

همانند تصویری کارت پستالی که چشمان شما را به خودش خیره می‌کند، جزیره منجانگان نیز حیات وحشی بهشتی دارد که نظیرش را در هیچ کدام از این مجمع‌الجزایر پیدا نخواهید کرد. این جزیره در واقع بخشی از پارک ملی بالی است که فقط از اسکله اصلی پارک قابل دسترسی است. اگر از عاشقان حیات وحش و تماشای حیوانات جنگلی هستید در بین این جزایر گزینه مناسب برای شما منجنگان است. شما می‌توانید در این جزیره به تماشای گوزن‌های درخشان و زیبا بنشینید، در مسیر سواحل زیبا و ماسه سفید قدم بزنید و عمق جنگل‌های انبوه گرمسیری و سرسبز را حس کنید. اگر به غواصی بروید هم شانس تماشای دیوارهای مرجانی رنگی و کشتی‌های غرق شده در همان حوالی را خواهید داشت، مواردی که بیش از هر چیزی گردشگران را به سوی خود می‌کشاند.

 

 

 جزیره منجانگان

 

 

گیلی تراوانگان

و اما عاشقان پیاده‌روی و غذاهای خوشمزه رنگی حتما باید از این جزیره دیدن کنند. این جزیره بیش از دو خواهر دیگر خود یعنی گیلی منو و گیلی ایر جاذبه‌های دیدنی و گردشی برای کاوش دارد. این تکه جدا شده از بهشت بیش از دیگر جزایر درگیر نوسات اقیانوسی بوده و پدیده‌ها و مناظر متعددی هم برای عکس‌های اینستاگرامی در خود پنهان کرده است. تنوع زیستی، دنیا زیر آب شگفت‌انگیز، و همچنین مناطق آرام و پر هیاهو برای تمامی سلیقه‌ها باعث شده تا جمعیت زیادی سالانه از این جزیره کوچک و زیبا دیدن کنند.

 

۵ ساحل شگفت‌انگیز در نزدیکی اوباد بالی

 

 

گیلی تراوانگان

۱۱ آذر ۱۳۹۷

نظرات کاربران