زیباترین شهرهای ارمنستان

جاذبه‌های گردشگری ارمنستان
زیباترین شهرهای ارمنستان

ارمنستان در محل تقاطع اروپا و آسیا، کشوری کوچک اما بسیار جذاب و دوست داشتنی است که فرهنگ و تاریخی غنی و طبیعتی دیدنی و بکر دارد. به طور عمده این سال‌ها توجهات گردشگران به سمت کشورهای خطه قفقاز بیش از قبل شده گردشگری آن‌ها روند رو به رشدی داشته است. همانطور که پر واضح است بیشتر این سفرها از سراسر دنیا به ایروان صورت می‌گیرد در حالی که این شهر به عنوان پایتخت سیاسی تنها نقطه جذاب و گردشی این کشور کوچک نیست. اگر قصد سفر با تور ارمنستان را دارید می‌توانید به زیباترین شهرهای آن بروید.

 

 

گوریس

گوریس یکی از جذاب‌ترین شهرهای جنوبی ارمنستان است که در مسیر ناگورنو کاراباغ واقع شده است. این شهر در امتداد رودخانه‌ای قرار گرفته که دور تا دور آن با کوه‌های سرسبز محاصره شده است. اما آن چه که گوریس را از دیگر شهرهای ارمنستان متمایز کرده، تشکیلات سنگی نفسگیری‌ست که در حاشیه شهر واقع شده است. همچنین شما می‌توانید به غیر از کاوش در شهر به سمت غار روستای باستانی که به خندزورسک قدیمی شناخته می‌شود هم بروید. اما از اصلی‌ترین نقاطی که باید در این منطقه از آن بازدید کرد صومعه تاتو است. این صومعه در ارتفاع ۸۵۰ متری و بر فراز صخره قرار گرفته است. اما برای بازدید از این صومعه می‌توانید با سوار شدن در طولانی‌ترین تله کابین دنیا، هم از مناظر نفس‌گیر منطقه دیدن کنید و هم بدون دردسر به صومعه برسید.

 

 

 گوریس

 

 

سوان

شاید ارمنستان تنها یک دریاچه نداشته باشد اما دیارچه سوان یکی از مرواریدهای طبیعی این کشور است که به هر گردشگری توصیه می‌شود برای دیدن آن کوله و بار خود را ببندد. سوان شهری در ارتفاع ۱۹۰۵ متری است که تابستان‌ها از بهترین مقاصد ارمنستان برای تعطیلاتی فرح‌بخش و دلنشین محسوب می‌شود. آب و هوای تمیز و بی‌نظیر، دشت‌های وسیع و سبز و کوه‌های پس زمینه آن، قاب‌هایی کاملا پوستری به اینستاگرام شما ارزانی می‌دارد. هر زمان هم که شرایط آب و هوا مناسب شنا در دریاچه نبود می‌توانید دور آن پیک‌نیک کنید، از غذاهای خوشمزه بخورید و به ماهیگیری مشغول شوید. محبوب‌ترین جاذبه دیدنی این منطقه هم صومعه سواناوانک است. این صومعه تاریخی سنگ سیاه که در منظره‌ای خیره‌کننده قرار گرفته و برای بازدید عکاسی فوق‌العاده است.

 

 

 سوان

 

 

کاپان

کاپان بزرگ‌ترین شهر سیونیک است که در میان کوه‌های سر به فلک کشیده سرسبز و زیبا قرار گرفته و مناظر خیره‌کننده‌ای را ارائه می‌دهد. اسم کاپال از کلمه ارمنی kapel به معنی قفل می‌آید و اشاره به زنجیره کوهستانی دور شهر دارد. مرکز شهر پر از کافه‌های دوست داشتنی و دنج و پارک‌های زیبا و آرامش‌بخش است. به علاوه می‌توانید از صومعه سواناوانک که در فاصله ۷ کیلومتری شهر واقع شده است هم بروید و از زیبایی‌های آن دیدن کنید.

 

 

 کاپان

 

 

دیلیجان

دیلیجان بزرگ‌ترین شهر استان تاووش است که به چشمه‌های آب ریز زمینی موجود در سطح آن شهرت دارد. دیلیجان از شهرهای محبوب بین محلی‌هست که برای تعطیلات به آن سفر می‌کنند. شما می‌توانید در بین پارک‌های زیبا و مناطق تاریخی‌اش گردش کنید و به پیک‌نیک‌های دوستانه در طبیعت اطراف شهر بروید. زیبایی‌های طبیعی و بکر این منطقه باعث شده تا مردم ارمنستان از این شهر به عنوان سوئیس کوچک یا سوئیس ارمنستان یاد کنند. دیلیجان پر از معماری‌های سنتی ارمنی است که بیشترشان در شهر قدیمی واقع شده‌اند. این مناطق محلی عالی برای ئوچرخه‌سواری، قدم‌زنی و حتی پیک‌نیک‌های دوستانه هستند.

 

 

 دیلیجان

 

 

جرموک

جرموک شهری کوچک با آب و هوایی معتدل است که برای مقصدی شفابخش و آرامش‌بخش گزینه‌ای بی‌نظیر محسوب می‌شود. بیشتر بازدیدکنندگانی که به جرموک می‌روند اهداف درمانی دارند و برای استراحت و بازپسگیری قوای روحی و بدنی عزم سفر می‌کنند. به طور کلی در جرموک حدود ۴۰ چشمه آب گرم وجود دارد. به علاوه آبشار جرموک نیز با ۶۸ متر ارتفاع از دیگر جاذبه‌های این شهر است.

 

 

جرموک 

 

 

ایروان

بهترین میراث تاریخی ارمنستان و پایتخت این کشور، ایروان از دیگر مقاصد زیبای کشور برای تعطیلات و سفر است. بیشتر معماری‌های ناب شهر به دوران اولیه شوروی سابق برمی‌گردد و همچنین تعداد زیادی از شگفتی‌های پست مدرن هم در آن وجود دارد. به دلیل رنگ صورتی خاصی که در سنگ‌های به کار رفته در شهر وجود دارد، گاهی آن را شهر صورتی هم می‌نامند. ایراون میزبان چندین گالری هنری، موزه و نقاط تاریخی و فرهنگی است که می‌توانید از آن‌ها بازدید کرده و اطلاعات خوبی در باره سلیقه، فرهنگ و تاریخ مردم به دست بیاورید. اگر هم از لحاظ علاقه‌مندی به غذا فردی تنوع طلب و خوش اشتنها هستید پس خوش به حال شما، زیرا این شهر با طیف زیادی از کافه‌ها و رستوران‌ها غذاهای خوشمزه خانگی، محلی و سنتی و گزینه‌های غربی را ارائه می‌دهد.

 

 

 ایروان

۱۰ آذر ۱۳۹۷

نظرات کاربران