۱۰ نکته‌ای که قبل از رفتن به تاج‌محل باید از آن‌ها باخبر باشید

جاذبه‌های گردشگری آگرا
۱۰ نکته‌ای که قبل از رفتن به تاج‌محل باید از آن‌ها باخبر باشید

سفر با تور هند را نباید بدون دیدن تاج‌محل کامل دانست. این بنا نه تنها معروف‌ترین نقطه هند به حساب می‌آید، بلکه به عنوان یکی از عجایب هفتگانه در تمام دنیا از اهمیت خاصی برخوردار است و هر ساله تعداد بی‌شماری گردشگر برای دیدن پیکره مرمرینش به این نقطه از هند مسافرت می‌کنند.

مهم‌ترین چیزی که باید برای دیدار از تاج‌محل در نظر بگیرید این است که بهترین راه رفتن به این محل، استفاده از تورهای گردشی تاج‌محل است. اگر توری برای هند در نظر گرفته‌اید که برای تاج محل برنامه‌ای ویژه دارد که هیچ، در غیر این صورت حتما در خود هند باید به دنبال تورهای گردشی ویژه‌ی این محل باشید. اگر مشکلی بر سر بودجه نداشته باشید، GAdventures می‌تواند انتخابی عالی به این منظور باشد.


۱- قبل از هر چیز تاریخچه این مکان را بدانید


تاج‌محل اگر چه بنایی با شکوه است، اما بدون تاریخچه‌اش بخش زیادی از جاذبه‌اش را از دست می‌دهد. این مکان ۲۲ سال طول کشید تا ساخت آن کامل شود. ۲۰ هزار کارگر در طول این سال‌ها کار کردند تا مرمرهای تاج‌محل اینگونه با افتخار خود نمایی کنند و تمام این ماجراها به خاطر عشقی بود که به واسطه آن دستور ساخت بنا داده شد، مسجدی که شبیه به هیچ نقطه‌ی دیگری در جهان نیست.

 

 تاج محل؛ نماد عشق و از عجایب هفتگانه جدید دنیا 

 

 

تاج‌محل

 


۲- برای رفتن به تاج‌محل تور مثلث طلایی هند را انتخاب کنید


تاج‌محل بیش از ۲۰۰ کیلومتر از دهلی فاصله دارد. به همین خاطر است که اگر شما تور مثلث طلایی هند را انتخاب نکرده و از شهری همچون آگرا دیدن نکنید، رفتن به این مکان برایتان سخت و هزینه‌بر خواهد بود. همانطور که گفتیم راه رسیدن به این محل از شهرهایی همچون دهلی، استفاده از تورهای گردشی درون هند است که از شما چند روزی زمان خواهد برد.

 

 

تاج‌محل

 


۳-در هتل Oberoi Amarvilas Agra Hotel اقامت کنید


از پنجره‌های این هتل تاج محل به زیبایی پیداست. هتلی پنج ستاره و زیبا که سال‌هاست به عنوان برترین هتل نسبت به قیمتش در این منطقه شناخته می‌شود. تصور بیدار شدن در اتاقی زیبا که پنجره‌اش رو به تاج محل باز شود هم زیباست.

 

 

هتل Oberoi Amarvilas Agra Hotel

 


۴- ساعت‌های اول صبح را برای بازدید انتخاب کنید


درهای تاج محل ساعت ۶ صبح به روی عموم باز می‌‌شود و ساعتی بیشتر طول نمی‌کشد تا جمعیت زیادی به حیاط این محل وارد شوند. برای بسیاری خیل جمعیت مسئله‌ای نیست که نگرانشان کند، اما اگر از آن دست کسانی هستید که می‌خواهید در آرامش از این بنای زیبا دیدن کنید، حتما باید ساعت‌های اولیه صبح را برای ورود به تاج‌محل انتخاب کنید.

 

 

تاج محل

 


۵- یاد بگیرید جواب منفی دهید


باید در نظر داشته باشید اگر بلد نباشید نه بگویید در تاج‌محل دو مشکل عمده خواهید داشت. یکی در مواجهه با گدایان بسیاری که درمحل حضور دارند و یکی در مورد خواسته‌هایی که مردم از شما می‌کنند. منظور این نیست که برخورد بدی با کسی داشته باشید، اما در نظر بگیرید به اولین کسی که از شما خواست تا از او یا همراهش عکس بگیرید، باید انتظار داشته باشید که صفی برای عکس گرفتن با شما یه به وسیله شما در جلویتان شکل بگیرد.

 

 درباره آگرا ، زادگاه تاج محل

 

 

تاج محل

 


۶- هزینه ورود به تاج محل


خارجی‌ها برای ورود به تاج محل باید ۷۵۰ روپیه پرداخت کنند و خود هندی‌ها تنها ۲۰ روپیه. البته خارجی‌ها یک بطری آب رایگان و کاورهایی برای کفش‌هایشان دریافت خواهند کرد. در نظر بگیرید که در خود تاج‌محل باید همیشه این کاورها را پا کنید تا بتوانید به محل مسجد وارد شوید.

 

 

تاج محل

 


۷- نمی‌توانید با خوراکی وارد شوید


در ورودی‌ها کیف‌های مراجعه کنندگان بازدید می‌شود. جدا از موارد خطرزایی که در همه جا ممنوع است، در تاج‌محل از آوردن غذا به داخل محوطه نیز منع خواهید شد.


۸- گرمای هوا


البته این موضوع در تمام طول سال صدق نمی‌کند، اما بخش زیادی از سال گرمای هوا در تاج‌محل شما را آزار خواهد داد، پس حتما بطری آب اضافه همراه داشته باشید و لباس خنک بپوشید.

 

 

 تاج‌محل

 


۹- قلعه اگرا


حتما بعد در بازدید از تاج محل از قلعه آگرا که یکی زیباترین نقاط این شهر است بازدید کنید و سپس مسیر خود برای بازگشت به آگرا را پی بگیرید. دیدن این محل با توجه به نزدیکی از تاج‌محل به شدت توصیه می‌شود.

 

 دیدنی‌های آگرا جز تاج محل کدام‌ها هستند؟ 

 

 

 قلعه اگرا

 


۱۰- بهترین نقطه برای عکاسی، محوطه رودخانه است


تمامی عکس‌های زیایی که از تاج محل می‌بینید از نزدیکی رودخانه گرفته شده، پس اگر می‌خواهید شما نیز عکسی زیبا داشته باشید باید کمی از محوطه خود تاج‌محل فاصله بگیرید.

 

 

تاج محل

۲۸ مهر ۱۳۹۷

نظرات کاربران