بهترین شهرهای هند برای خوردن تندترین غذاها!

جاذبه‌های گردشگری هند
بهترین شهرهای هند برای خوردن تندترین غذاها!

بدون شک همه با غذاهای تند هندی آشنایی دارند و هر کس که به هر کجای این کشور سفر کرده باشد، می‌داند که اکثر غذاها در هند مملو از انواع ادویه جات و البته تند هستند. اما یک واقعیت مهم در این باره وجود دارد و آن این است که مقدار استفاده از ادویه و صد البته فلفل، در تمام مناطق و استان‌های هند به یک صورت نیست و بعضی از استان‌ها در خود هند نیز به خوردن غذاهای تند معروفند. قبل از اینکه به معرفی این مناطق بپردازیم باید گوشزد کنیم که غذاهای خوب این منطقه تنها تند نیستند، بلکه خوشمزه و مملو از انواع طعم‌هایی هستند که به واسطه استفاده زیاد از ادویه جات سبب می‌شوند.

 


آندرا پرادش


غذاهای آندرا را همه به عنوان تندترین و البته پر ادویه‌ترین غذاهای هند و حتی دنیا به حساب می‌آورند. این موضوع اصلا عجیب نیست وقتی ببینید که این ایالت پیشتاز تولید فلفل قرمز است و بخشی اعظمی از این تولید را خود مصرف می‌کند! رایالاسیما در آندرا پراش به استفاده از پودر فلفل تند در تمام غذاهایش معروف است و اگر بخواهید تجربه‌ای جذاب از خوردن تندترین غذاهای هندی داشته باشید، احتمالا بهترین راه رفتن به این بخش ایالت باشد. آن‌ها تقریبا در هر غذایی که دارند پودر فلفل قرمز می‌ریزند، از انواع غذاهای گوشتی و گیاهی بگیرید تا حتی ترشی‌جات و خیارشور!

 

 ۹ غذای خیابانی هند که شما را عاشق طعم فلفل می‌کند

 

 

 آندرا پرادش

 


معروف‌ترین غذاهای تند گوشتی این منطقه شامل مرغ ۶۵ بریونی و چاپلا پولوش (ماهی) هستند و برای گیاه‌خواران نیز غذاهایی همچون رسام، کوریز و کاراپو آرام پیشنهاد می‌شود که این آخری یکی از تندترین غذاهای هند است و در آن از فلفل‌های سبز تند خاصی استفاده می‌شود که بسیار در بین مردم این منطقه طرفدار دارد.

 


کولهاپور


کولهاپور برای مدت‌های بسیار طولانی بخشی از ماهاراشترا و امپراطوری ماراتا بود و به همین واسطه بسیاری از غذاهای این منطقه نشات گرفته از مردم ماراتا است. همین باعث می‌شود تفاوت ویژه‌ای در غذاهای کولهاپور وجود داشته باشد. غذاهای این منطقه بسیار تند و البته پر ادویه هستند اما وجه تمایزشان این است که اغلب گیاهی نیستند و در آن‌ها از گوشت قرمز زیاد استفاده می‌شود. در بخش زیادی از غذاها مخلوطی از ۵ ادویه خاص استفاده شده و گوشت‌ها به صورت آرام‌پز آماده می‌شوند و رنگ و لعاب آن برای آشپز بسیار اهمیت دارد.

 

 

 کولهاپور

 


دو سوپ تامبدا راسا و پاندرا راسا که هر دو مملو از فلفل هستند از معروف‌ترین غذاهای این منطقه‌اند که گاهی در کنار غذای اصلی هم قرار می‌گیرند. کولپوری موتون دیگر غذای معروف کولهاپور است که گوشت کبابی‌ست که در مخلوطی از چندین ادویه و فلفل خوابانده شده. در مجموع اگر به غذاهای کولهاپور نگاه بندازید، در همه فلفل یا مخلوطی از فلفل‌ها را می‌بینید!

 


ناگالند


اگر عمیق به غذاهای ناگالند نگاه کنید، تلفیق غذاهایی از چین، بوتان و میانمار را در آن مشاهده خواهید کرد که همیشه همراه با سس‌های مختلف تند سرو می‌شوند. این منطقه به تولید یکی از تندترین فلفل‌های دنیا به نام "چیلی روح" معروف است و برای آن‌ها که عاشق غذاهای تند هستند همچون بهشتی مملو از انتخاب‌های متنوع به حساب می‌آید. با توجه به کمبود تنوع در غذاهای تلفیقی در هند، غذاهای ناگالند ارزش و البته طرفداران بیشتری نیز جمع کرده‌اند.

 

 ۱۳ غذای خوشمزه‌ی هندی که می‌توانید در دهلی میل کنید 

 

 

 ناگالند

 


همانطور که گفتیم سس‌های تند ناگالندن متنوع و بسیار معروفند و هم برای غذاهای گوشتی و هم گیاهی می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند. غذاهای ناگالند نیز بسیار متنوعند و از هر چیزی که فکر کنید در آن‌ها استفاده شده و از این جهت بسیار شبیه به چین هستند. برنج، انواع سبزی‌ها، مرغ، اردک، مار و حتی کرم ابریشم در غذاهای این منطقه به چشم می‌خورد و همه چیز در مخلوط‌های آبکی تند مملو از فلفل و دیگر ادویه جات مخصوصا زنجبیل خوابانده می‌شود.

 


ویداربا


این منطقه که در شمال شرقی ماهاراشترا قرار گرفته به غذاهای بیش از حد تندش معروف است که بسیاری آن‌ها را به خاطر تندی بیش از حد نمی‌خورند! البته همه‌ی غذاهای به این شکل نیستند و به طور کلی بخش بزرگی از غذاهای ویداربا بسیار هم در هند پر طرفدارند اما غذایی همچون تاری پوها را هم داریم که نه تنها خود به شدت تند است، با فلفل‌های تند سبز در بالایش تزیین می‌شود که باید به همراه خود غذا خورده شود!

 

 

 ویداربا

 


با این حال معروف‌ترین و پرطرفدارترین غذای ویداربا مرغ سائوجی است. مرغ بسیار تندی و پر ادویه کاری که مدتی در این ادویه‌جات خوابانده شده و سپس کباب می‌شود و در نهایت در مخلوط رقیقی از سس فلفل قرمز تند قرار می‌گیرد. غذایی بسیار خوشمزه که اگر کمی تحمل داشته باشید می‌توانید آن را بخورید، در عوض اگر در بین غذاها کاشاتریاس را دیدید و هر چقدر هم که از طرفداران بسیار شنیده باشید، اگر تحمل بیش از حدی برای فلفل تند ندارید، به هیچ وجه سراغ این غذا نروید که مخلوط مرغ خیلی خیلی تندی به حساب می‌آید.

 


گوا


منطقه ساحلی گوا که یکی از نقاط توریستی هند به حساب می‌آید نیز در زمینه غذاهای تند ید طولایی دارد و غذاهای دریایی پر ادویه فراوانی در منوی رستوران‌های آن دیده می‌شود. غذاهای دریایی خاصی که با فلفل زیاد و استفاده از سرکه و به صورت آرام پز پخت می‌شوند و طعمی متفاوت و بسیار خوشمزه دارند که بخش زیادی از گردشگران از آن به عنوان شگفتی‌های سفر خود یاد می‌کنند. ترکیب ماهی تازه، رستوران‌های عالی و غذای تند خاص هندی در کنار سواحل زیبا چیزی نیست که در هر جایی از دنیا گیرتان بیاید. البته نباید غذاهایی که ریشه پرتغالی دارند را نیز فراموش کرد که با ترکیب فلفل‌ها و ادویه جات هندی، غذاهایی متفاوت و عالی را پدید آورده‌اند.

 

 معرفی برترین رستوران‌های غذاهای گیاهی در گوا 

 

 

 گوا

 


کوسی آمبو تیک یکی از معروف‌ترین غذاهای دریایی گوا است که از ترکیب گوشت کوسه سرخ شده با پیاز، فلفل قرمز تند، گوجه و ماسالا پدید می‌آید. خوشبختانه آن‌ها که خیلی طرفدار غذاهای گیاهی نیستند هم می‌توانند غذاهای همچون ژاکوتی یا ویندالو را سفارش دهند که ترکیب گوشت‌های مختلف به همراه فلفل، سیر، ادویه جات مختلف و سرکه هستند. یکی از نکات بسیار خوب تنوع غذاهای گیاهی تند در لیست غذاهای گوا است که باعث می‌شود آن‌ها که گیاه‌خوار هستند نیز از این سفره‌ی تندِ خوشمزه هندی عقب نمانند.

 

 

۱۷ مهر ۱۳۹۷

نظرات کاربران