۱۰ نکته‌ی ضروری که برای داشتن امنیت و سلامتی باید در بمبئی رعایت کنید

جاذبه‌های گردشگری بمبئی
۱۰ نکته‌ی ضروری که برای داشتن امنیت و سلامتی باید در بمبئی رعایت کنید

بمبئی یک از رویایی‌ترین شهرهای جهان، شهر بالیوود و قصه‌های عاشقانه‌اش، شهر آبشارها و پارک‌های فرح‌بخش جنگلی، یکی از پرطرفدارترین شهرهای جهان در میان گردشگران به حساب می‌آید. شهری که می‌شود شبانه‌روزی هیجان‌انگیز و خاص در آن سپری کرد. شهری که طعم غذاهای تند و تیزش هیچگاه از زیر زبان‌تان بیرون نخواهد رفت. در سفرتان با تور هند به این شهر شلوغ اگر به دنبال راهکارهایی برای افزایش امنیت‌تان هستید همراه ما باشید. همراه ما باشید تا ۱۰ نکته‌ی ضروری درباره‌ی حضور در هریک از بخش‌های عمومی این شهر خدمتتان بازگو کنیم.

 


۱- قطارهای شلوغ


قطار یکی از شلوغ‌ترین وسیله‌های حمل و نقل در هند به حساب می‌آید. وسیله‌ای که صبح‌ها و عصرها به اوج شلوغی خود به گونه‌ای که حتی جای سوزن انداختن در آن وجود ندارد می‌رسد. به طور کلی به شما توصیه می‌کنیم برای حمل و نقل از این وسیله استفاده نکنید اما اگر مجبور بودید حتما بلیت فرست کلاس بگیرید. چرا که قطارهای فرست کلاس این شهر شرایط‌شان اندکی بهتر از قطارهای معمولی است. و همچنین اگر خانم هستید و می‌خواهید از قطارهای این شهر استفاده کنید حتما به بخش‌هایی که برای خانم‌ها ایجاد کرده‌اند بروید.

 

چند نکته‌ی ضروری که پیش از سفر به بمبئی باید بدانید

 

 

قطارهای شلوغ

 


۲- کیف کمری را فراموش نکنید


بمبئی کیف قاپ‌های زیادی دارد. کیف قاپ‌هایی که در مکان‌های شلوغ به راحتی جیب شما را خالی می‌کنند و یا کیف‌تان را می‌زنند و می‌برند. بنابراین در گشت و گذارهای شهری و مخصوصا رفتن به اماکن شلوغ در این شهر به شما توصیه می‌کنیم کیف کمری داشته باشید تا هرلحظه چشم‌تان به پول‌ها و مدارک‌تان باشد و از آنها مراقبت کنید.

 

 

بمبئی

 


۳- مراقب راننده تاکسی‌ها باشید


تاکسی‌های این شهر ماشین‌های زرد و سیاهی هستند که بیشترشان تاکسی متر دارند و باتوجه به تاکسی متر کرایه‌ی سفرهای شما را حساب می‌کنند اما برخی از راننده تاکسی‌ها ممکن است مسیر شما را دور کنند تا کرایه‌ی بیشتری ازتان بگیرند و یا ممکن است به غیر از شما مسافر دیگری نیز سوار کنند و باز هم کرایه‌ی شما را کامل حساب کنند. بنابراین در سفرتان به بمبئی حواستان به این موارد حسابی جمع باشد تا کلاهی سرتان نرود.

 

 

بمبئی

 


۴- در خریدها چانه زدن را فراموش نکنید


اگر در بازارها و یا مغازه‌های این شهر گشت و گذار می‌کنید و می‌خواهید چیزی بخرید یادتان باشد چانه زدن را فراموش نکنید. چرا که غالبا فروشندگان این شهر قیمت‌های بالایی به گردشگران پیشنهاد می‌دهند و اگر چانه نزنید به نوعی سر شما را کلاه می‌گذارند.

 

راهنمای خرید لباس در بهترین بوتیک‌های بمبئی

 

 

بمبئی

 


۵- گشت و گذارهای شبانه


بمبئی یک شهر بیدار در شب‌ها به حساب می‌آید اما در گشت و گذارهای شبانه در این شهر حواستان باید خیلی جمع باشد. خصوصا اگر خانم هستید و تنها به این شهر سفر کرده‌اید. شب‌های این شهر را سعی کنید در جاهایی که توریست‌ها زیاد هستند و به نوعی مکان‌های شلوغ شهر به حساب می‌آیند سپری کنید و هوس ماجراجویی و رفتن به جاهای خاص و خلوت به سرتان نزند.

 

بمبئی شهر شب‌های زنده و سینمای جذاب بالیوود

 

 

بمبئی

 


۶- بادها و باران‌های موسمی


بمبئی شهر بادها و باران‌های موسمی است. بادها و باران‌هایی که شاید جذاب باشند اما نه وقتیکه در ترافیک و شلوغی هستید و نیز ایضا هجوم حشرات از جمله مالاریا به شما زیاد می‌شود. در این مواقع خودتان را سریع به جای امن برسانید و بیشتر مراقب خودتان باشید.

 

 

بمبئی

 


۷- مراقب ارتباطاتتان باشید


نه تنها در بمبئی بلکه به هرکجا که می‌روید باید مراقب مناسبات و ارتباطاتی که با آدم‌های جدید پیدا می‌کنید باشید. در سفرتان به بمبئی با آدم‌ها صمیمی و خوش برخورد باشید اما از دادن اطلاعات ضروری و مهم‌تان به آنها جدا خودداری کنید. نیازی نیست آنها بدانند شما چقدر پول همراه دارید، در کدام هتل ساکن هستید، چند نفر در این سفر شما را همراهی می‌کنند و...

 

 

بمبئی

 


۸- مراقب غذاهای خیابانی باشید


غذاهای خیابانی بمبئی نه اینکه آلوده و مسموم‌کننده باشند، نه، اما برای کسانیکه هاضمه‌ی حساسی دارند پیشنهاد نمی‌شود. چرا که ممکن است این افراد را به دردسر بیندازد و آنها را راهی درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها کند. چرا که این غذاها ادویه‌های فراوانی دارند و خیلی استرلیزه و بهداشتی طبخ نمی‌شوند.

 

خوشمزه‌ترین و متفاوت‌ترین غذاهای محلی هندی را در رستوران‌های بمبئی امتحان کنید

 

 

بمبئی

 


۹- آب زیاد مصرف کنید و مراقب باشید


در این شهر آب زیاد مصرف کنید اما حواستان باشد از آب معدنی استفاده کنید. آن هم آب معدنی‌های بهداشتی و استاندارد. در برخی از رستوران‌های کوچک این شهر آب شیر را در آب معدنی پر می‌کنند و به مسافران می‌دهند. بنابراین موقع خرید آب معدنی حواستان باشد در آن را بررسی کنید که پلمپ باشد.

 

 

بمبئی

 


۱۰- مراقب گرما باشید


بمبئی یکی از شهرهای گرم دنیا به حساب می‌آید. مخصوصا درفصل تابستان. بنابراین در روزهای گرم سال حواستان باشد گشت و گذارهای طولانی مدت در این شهر انجام ندهید و تا می‌توانید آب مصرف کنید.

۲۷ شهریور ۱۳۹۷

نظرات کاربران