کافه‌های هنری تفلیس؛ با نوای موسیقی در فضای کافه غرق شوید

جاذبه‌های گردشگری تفلیس
کافه‌های هنری تفلیس؛ با نوای موسیقی در فضای کافه غرق شوید

تفلیس به عنوان پایتخت گرجستان شهریست که در هر جای آن گنجی پنهان قرار گرفته است. آپارتمان‌های کنار همی که تراس‌های فرفورژه با صندلی‌های رنگی دارند، بالکن‌های فرفورژه پیچی در خانه‌های چوبی رنگی، نانوایی معمولی و تنورهای سبک گرجی، و کافه هنرهای معاصر از نمادهای اصلی شهری است که برای دیدنش با تور گرجستان به آن رفته‌اید. در این کافه هنرهای معاصر هنرمندان محلی گرجی به اجرای برنامه و موسیقی می‌پردازند تا شما همراه خوردن غذا هم از فضای هنری لذت ببرید و هم غرق در موسیقی شوید. ما در این مقاله کافه هنرهای تفلیس را بررسی می‌کنیم.

 

 

Geras Bina

هر کافه هنر در تفلیس دارای شخصیت مجزای هنری است به طوری که حالت و سلیقه به کار رفته شده در آن مستقیما با صاحبان آن‌ها در ارتباط است. بسیاری از کافه‌ها گردشگران را به خود جذب می‌کنند تا میراث فرهنگی گرجی را به دنیا ارائه و نشان دهند. مثلا کافه  Geras Binaمعرف سبک و سیاق خانه‌های گرجستانی است. در این کافه از پرده‌های توری و صندلی‌های چوبی تیره و شومینه استفاده شده که یادآور زنان قدیمی و سبک خانه‌داری، سلیقه و پخت و پزشان کنار آتش است.

 

۷ کافه‌ی شبانه مشهور تفلیس که شب‌هایتان را می‌سازند

 

 

 Geras Bina

 

 

کافه لیلا

این غذاخوری، رستورانی به سبک خانه، در کشوری است که غذاهای خوشمزه رستورانی نمی‌توانند به راحتی جایگزین غذاهای خانگی مثل گوشت خانگی خینکالی، دلمه گوشت گرجستانی، خاچاپوری و پیتزای محلی تهیه شده در ظروف سفالی شوند. کافه لیلا یکی از نقاط کاملا متفاوت در تفلیس است که سبک دکوراسیون داخلی آفریقاییش شما را در زمان و مکان سفر می‌دهد و به تجربه‌ای متفاوت و دور از این شهر دعوت می‌کند. یکی دیگر از جنبه‌های متفاوت و حایز اهمیت در کافه لیلا سبک غذاها و آشپزی‌اش است. در شهری که محور رستوران‌ها و غذاهایشان بر گوشت و دستورات گوشتی است کافه لیلا منویی گیاه‌خواری خوشمزه ارائه داده است. منوی کافه لیلا شامل موادی مثل انار، بادمجان، چغندر، هویج و نخود سبز می‌شود. در تهیه غذاها از انواع سبزیجات مقوی استفاده می‌شود.

 

 

 کافه لیلا

 

 

Art-Cafe Home

بین کافه‌ هنرهای تفلیسی این کافه با کاشی‌های زیبا و چشمگیرش، نرده‌های چوبی و راه پله‌های کلاسیکش در سه طبقه حکم موزه‌ای زنده از فرهنگ و سلیقه گرجستانی را دارد. به علاوه این کافه هنر میزبان نقاشی‌های رنگی زیبا و چشمگیر فراوانی است. رشته‌های فلفل خشگ شده، گیلاس و سیب‌هایی که از پنجره‌ها، بالکن‌ها و دیوارها آویزانند به خوبی یک خانه موروثی گرجستانی را به تصویر می‌کشند. در منو شما می‌توانید سوپ‌های فوق‌العاده خوشمزه و نوشیدنی‌های خلاقانه و چشمگیری پیدا کنید که بخواهید امتحانشان کنید. شما می‌توانید هر زمان از روز که خواستید آهنگ‌های مورد علاقه‌تان را از دستگاه پخش کنید و از بودن در چنین جایی و خوردن عصرانه‌ای لذت‌بخش پر از حس خوب عصری تابستانی و صمیمی شوید.

 

کافه‌های جذاب تفلیس برای لذت بردن از موسیقی زنده

 

 

 Art-Cafe Home

 

 

کافه گالری

درست در خیابان اصلی خرید تفلیس کافه گالری قرار گرفته که روی دیوارهایش را قطعات هنری و پنجره‌هایش را پرده‌های نازک بلند پوشانده‌اند. یکی دیگر از کافه‌های جذاب تفلیس، کافه گالری است که می‌توانید از منوی منحصر به فردش لذت ببرید و از فضای جذاب و آرامش بخشش عکس‌های اینستاگرامی خوبی بگیرید و با دوستان‌تان به اشتراک بگذارید. شما در این کافه می‌توانید غذاهایی مثل سوپ کدو تنبل را در کنار لوبیای سنتی گرجی در فضای باغ سفارش دهید. به علاوه حضور خوانندگان محلی و دی‌جی از این کافه، نقطه‌ای محبوب بین جوانان ساخته است. فضای کافه بزرگ، روشن و کاملا دلباز است تا شما بر روی آن میزهای چوبی تیره احساس راحتی کاملی بکنید.

 

 

 کافه گالری

 

 

فکتوری 27

کافه‌های هنری جوهای مختلفی از فرهنگ و هنر و البته موسیقی گرجستانی را بیش از کافه‌های معمولی ارائه می‌دهند. مثلا کافه O, Moda, Moda که در خیابان بوتیک‌های گرجستانی قرار گرفته با فضای سبز باغ حس و حال سنتی گرجستان را به شما نشان می‌دهد. شما می‌توانید از عصرانه‌تان در این کافه لذت ببرید و بعد برای خرید لباس و سوغاتی به بازار کوچک این محله بروید. فکتوری 27 واقع در خیابان هنر، نوشیدنی‌های رنگین کمانی چشمگیری ارائه می‌دهد و فضای بیرونی با طرح گرانیتی اثر هنرمند معروف گرجستانی به نام TamOonz است. شما می‌توانید عصر گرم تابستان را در این کافه با ذوق و سلیقه بگذرانید و با خوردن نوشیدنی‌های رنگی خنک شوید.

 

۷ کافه‌ی روشنفکری تفلیس که در فضای خاص آنها ساعت‌ها می‌توانید بنشینید، بخوانید و بنویسید

 

 

 فکتوری 27

 

 

کافه Linville

در آخر این کافه با دیوارهایی پر از قاب عکس و کاغذ دیواری، دکوراسیون داخلی مبله و لوازم زندگی متداول، سبک یک خانه لوکس گرجی را به نمایش می‌گذارد. به علاوه منوی غذا با انواع نوشیدنی‌های خوشمزه و اصیل به شما قدرت انتخاب بالایی در امتحان کردن گزینه‌های جدید می‌دهد. مسافران گرسنه در این کافه از غذاهای تازه و نوشیدنی‌ها گرجستانی لذت می‌برند.

 

 

۲۵ شهریور ۱۳۹۷

نظرات کاربران