بهترین شهرهای دنیا برای عاشقان شکلات

اطلاعات مفید

شکلات برای بسیاری از افراد تنها یک چیز خوشمزه نیست، بلکه یادآور خاطراتی خوش، لبخند‌های به لب آمده و تجربه‌های شگفت انگیز است. خیلی از ما عاشق این شیرینی خوشمزه و مفید هستیم و دوست داریم در سفرهایمان، شکلات‌هایی از جاهای مختلف دنیا را امتحان کنیم. اما آیا به این فکر کرده بودید که در کدام شهرهای دنیا، کاکائو کشت می‌شود یا اینکه کجاها به داشتن بهترین و خوشمزه‌ترین شکلات‌ها معروفند؟ می‌خواهید این شهرها را بشناسید؟ پس با ما در ادامه‌ی مطلبی که امروز برای مقتدرسیر آماده کرده‌ایم همراه شوید.


آسیا و اقیانوسیه


توکیو، ژاپن


ژاپن را نمی‌توان تنها به عطش سیری ناپذیر آن‌ها به نوآوری و تکنولوژی‌های آینده شناخت، بلکه مردم این کشور به شدت علاقه‌مند به شکلات هستند. همانقدر که خوردن نوشیدنی‌های گرم در این کشور رواج دارد، شکلات نیز با رنگ‌ها و طعم‌های مختلف به روی میزها گذاشته می‌شود و حتی یک فستیوال سالانه‌ی بسیار بزرگ برای این شیرینی خوشمزه نیز برگزار می‌شود. از ساپورو تا اوکیناوا می‌توانید شکلات‌هایی با طعم‌ها بی‌نظیر پیدا کنید، اما فراموش نکنید که همه‌ی محصولات در توکیو به صورت یک جا پیدا می‌شوند.

 

 تجربه‌ی غذا خوردن در رستوران‌های معلق دنیا

 

 


جاهایی که حتما باید از آن‌ها دیدن کنید: Minimal Chocolate Shop، Dandelion Chocolate Cafe

 


سیدنی، استرالیا


وقتی پای شکلات به میان بیاید، بوهای خوب و خوشمزه‌ای از یدنی بلند می‌شود و با اینکه این کشور کمپانی معروف و بزرگی در عرصه تولید شکلات ندارد، با این حال چندین کارخانه کوچک و بزرگ در کشور فعالند که محصولات سالانه کاکائو را ذخیره کرده و در طول سال به شکل‌ها و رنگ‌های مختلف به بازار می‌فرستند. این کشور هم دارای یک فستیوال سالانه برای شکلات است و هم مدرسه‌ای برای تحصیل در این رابطه دارد.

 

 بهترین شهرهای آسیا برای کسانی که به دنبال غذاهای خوشمزه می‌گردند

 

 


جاهایی که حتما باید از آن‌ها دیدن کنید: Zokoko Chocolate، Belle Fleure Fine Chocolates

 


هوشی مین، ویتنام


ویتنام کشوری فروتن به شمار می‌آید، اما این کشور به واسطه زیبایی‌های خیره‌کننده‌اش، بدون شک یکی از زیباترین کشورهای دنیا و در زمینه شکلات یکی از بهترین سرزمین‌هایی است که می‌توانید به آن پا بگذارید. کاکائو قرن‌هاست که در ویتنام کشت می‌شود اما در ۲۰ ساله اخیر، هکتارها زمین تازه زیر کشت این محصول رفته و کارخانه‌های ساخت شکلات، محصولاتی فوق‌العاده را روانه‌ی بازار کرده‌اند. چندین کارخانه معروف شکلات سازی ویتنام در هوشی مین قرار گرفته‌‌اند و می‌توان به شما اطمینان داد که به عنوان یک طرفدار شکلات، لحظاتی عالی با تور ویتنام را تجربه خواهید کرد.

 

 

 


جاهایی که حتما باید از آن‌ها دیدن کنید: Maison Marou، Belvie Chocolate Café

 


اروپا


مادرید، اسپانیا


اسپنیا اولین کشوری بود که دانه‌های کاکائو را از آمریکای جنوبی به اروپا آورد و به همین جهت هم هست که شکلات نقشی اساسی در دسرهای این کشور دارد. فروشگاه‌های شکلات آنقدر در مادرید زیادند که شاید هیچ جای دنیا به این شکل نباشد و کارخانه‌های کوچک شکلات سازی زیادی در این شهر فعالیت می‌کنند. نکته دیگر اینکه با اینکه برندهای مختلفی از شکلات در مادرید به فروش می‌رسد، اما مردم محلی به نوشیدنی کاکائو و شکلات داغ بیشتر علاقه دارند و به همین خاطر مدل‌های مختلف نوشیدنی‌های این چنینی در مادرید به فروش می‌رسد.

 

 شهرهایی مملو از غذاهای خوشمزه در قاره‌های مختلف 

 

 


جاهایی که حتما باید از آن‌ها دیدن کنید: Be Chocolat ، Chök ، Cacao Sampaka

 


پاریس، فرانسه


همه می‌دانیم که پاریس باید در لیستمان قرار می‌گرفت. "شهر عشق" از سال‌های پیش به یکی از قطب‌های ارائه شلات‌های خوشمزه معروف بود و هست و صدها فروشگاه مختلف در سطح این شهر فعالیت دارند که شکلات‌هایی عالی از سازنده‌های کوچک و بزرگ فرانسوی و برندهای برتر دنیا را به فروش می‌رسانند. در پاریس قبل از اینکه به سراغ خرید برندهای معروف بین‌المللی بروید، باید چند مورد از بهترین‌های خود فرانسه همچون Mendiants را امتحان کنید که طعمی بی‌نظیر دارد.

 

 

 


جاهایی که حتما باید از آن‌ها دیدن کنید: ichel Cluizel Shop ، Francois Pralus Shop

 


بروکسل، بلژیک


بروکسل هم درست شبیه به پاریس، یکی از انتخاب‌های واضح در اروپا محسوب می‌شود. در واقع از نظر شکل و نحوه‌ی ارائه شکلات و تنوع آن، بروسکل تنها جایی در دنیاست که می‌توان آن را با پاریس مقایسه کرد. صدها فروشگاه مختلف انواع برندها و طعم‌ها را در این شهر به فورش می‌رسانند و انتخاب را برایتان سخت می‌کنند. تنوع شکلات‌ها از دسرهای رستوران‌های بسیار گران‌قیمت که به شکل‌ها و طعم‌های عجیب ارائه می‌شوند تا شکلات‌ فروشی‌های کوچک که مملو از مدل‌های مختلف هستن را شامل می‌شود.

 

  عادات غذایی سرزمین‌های مختلف را بشناسید 

 

 


جاهایی که حتما باید از آن‌ها دیدن کنید: Mike & Becky ، Pierre Marcolini

 


آمریکا


نیویورک، آمریکا


نیوروک از آن کلان‌شهرهایی هست که هر چیزی در آن پیدا می‌کنید. اما در زمینه شکلات، نیویورک ارائه کننده تمامی برندها، طعم‌ها و شکل‌های مختلف شکلات است که در آمریکا تولید می‌شود. فروشگاه‌های شکلات فروشی این شهر از شمارش خارجند و هر کدامشان ظاهر و شکلی متفاوت دارند. یکی دیگر از چیزهایی که نیویورک در سال‌های اخیر به آن شهرت پیدا کرده، شکلات‌های تماما گیاهی آن است که طرفداران بسیاری نیز برای خود پیدا کرده.

 

 

 


جاهایی که حتما باید از آن‌ها دیدن کنید: Raaka Chocolate Factory ، Fine & Raw Chocolate Maker

 


کیتو، اکوادور


کیک‌های شکلاتی بخش مهمی از مصرف شکلات در اکوادور هستند. وقتی به کیتو در اکوادور سفر می‌کنید، مغازه‌های زیادی را پیدا می‌کنید که انواع کیک‌های شکلاتی را در اندازه‌های مختلف به فروش می‌رسانند. با این حال مزارع زیادی که کاکائو کشت می‌کنند، کارخانه‌های متنوع شکلات سازی این کشور را تغذیه کرده و آن‌ها نیز شکلات‌های متنوع با برندهای مختلف را به بازار عرضه می‌کنند. مهم‌ترین دلیلی که کیتو برای علاقه‌‌مندان به شکلات می‌تواند جایی عالی باشد، استفاده از دانه‌های بومی و بسیار خوشمزه در محصولات داخلی آن است که تجربه‌ای بی‌نظیر را برایتان می‌سازد.

 

  با عجیب‌ترین فستیوال‌هایی که در آسیا برگزار می‌شوند آشنا شوید!

 

 


جاهایی که حتما باید از آن‌ها دیدن کنید: Kallari Chocolate Cafe ، To’ak Chocolate & Art Cafe

 


لیما، پرو


در آمریکای جنوبی تنهایی جایی که می‌تواند پا به پای کیتو بیاید، لیما است. جایی که هر ساله فستیوالی بزرگ در زمینه شکلات را به خود می‌بینید و دسرهای شکلاتی آن نیز از نظر طعم و عطر در دنیا زبانزد هستند. چندین کارخانه‌ی بزرگ شکلات سازی در پرو فعالیت می‌کنند که اولین مقصد ارائه محصولاتشان در لیما است.

 

 

 


جاهایی که حتما باید از آن‌ها دیدن کنید: ChocoMuseo Lima ، Misk Chocolatier


اگر شما نیز در سفرهایتان به جاهایی رسیده‌اید که ممکن است علاقه‌مندان به شکلات از آن جاها خوششان بیاید، حتما آن‌ها را با ما و دیگر بازدیدکنندگان در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

۲۰ مرداد ۱۳۹۸