چهره‌های مشهور جهان چه رستوران‌هایی راه‌اندازی کرده‌اند!

اطلاعات مفید

 تنها در ایران نیست که اشخاص معروفی چون بازیگران یا خواننده‌ها به باز کردن رستوران و کسب‌و‌کارهای این‌چنینی علاقه دارند. در واقع وقتی به لیست این افراد نگاه می‌کنید تعداد آن‌ها تمامی ندارد. به همین خاطر ما سعی کردیم لیستی تهیه کنیم از افراد خیلی معروف که رستورانشان هم شهرت خوبی داشته باشند.

 رایان گاسلینگ از آن‌هایی‌ست که به رستوران خود اهمیت ویژه‌ای می‌دهد. رستوران او با تم مراکشی در بورلی هیلز محبوبیت فراوانی دارد و با تم شرقی و شمع‌هایی که در آن کار شده شبی عاشقانه را برای میهمانان خود رقم می‌زند. خود گاسلینگ هم بسیاری روزها را در این مکان می‌‌گذراند و بارها در کارهای مختلف رستوران به عوامل کمک می‌کرد و احتمالا اگر به آنجا سر بزنید او را در حال فعالیت خواهید دید.

 

 


 

 

به لطف استخدام یکی از بهترین آشپزان ژاپنی دنیا و البته معروفیت رابرت دنیرو، رستوران "نوبو" یکی از معدود رستوران‌های مخصوص سوشی و غذاهای ژاپنی است که رزرو میز در آن بی‌نهایت مشکل است. این مکان حالا به یک رستوران لاکچری تبدیل شده شعبه‌های دیگری در کشورهای مختلف باز کرده است.

 

 


 

 

جاستین تیمبرلیک بزرگ شده ممفیس است، پس درک درستی از دو چیز دارد : موسیقی و باربیکیو! سال ۲۰۰۷ این بازیگر و خواننده بسیار معروف و محبوب رستوران خود را در نیویرک باز کرد تا مردم این شهر شلوغ هم طعم باربیکیو درست و حسابی را بچشند. در ساعت‌های سرو غذا در این رستوران جای سوزن انداختن نیست و با توجه به این موفقیت به تازگی شعبه دیگری از Southern Hospitality در کلورادو بازگشایی کرده است.

 

 


 

 

وقتی می‌شنوید کویینتن تارانتینو رستورانی دارد، فضا و غذاها را نمایی از یکی از فیلم‌های پالپ‌فیکشن فرض می‌کنید اما واقعیت این است که با توجه به علاقه این کارگردان بزرگ به فرهنگ شرق آسیا، باز کردن یکی از بهترین رستوران‌های کره اصلا دور از انتظار نبود. غذای فوق‌العاده، باربیکیوهای کوچک کره‌ای روی میز و رزرو عذاب‌آور از مهم‌ترین خصایص این رستوران به حساب می‌آیند. دکورد این رستوران چطور است ؟ مسلما پوستر فیلم‌های قدیمی!
 

 

 

Jay Z سال ۲۰۰۳ و قبل‌تر از خیلی‌های دیگر رستورانش را باز کرد و 40/40 CLUB چیزی نیست جز سلیقه او در دکوراسیون‌های پرزرق و برق و موسیقی و نورپردازی درخشان. مکان این رستوران بزرگ است و به دو بخش عمومی و بخش مخصوص اعضا تقسیم می‌شود. مکانی بسیار خوب که در موقع پخش بازی‌های ورزشی مملو از جمعیت می‌شود. حتی اسم این رستوران هم به یکی از موقعیت‌های بیسبال تعلق دارد.

 


 

جان بون جویی از اسطوره‌های راک محسوب می‌شود و بر خلاف بسیاری از هنرمندان این رسته زندگی شخصی بسیار آرام و خوبی دارد. او به همراه همسرش Soul Kitchen را افتتاح کرد تا به نوعی مبارزه اخلاقی او با فقر و گرسنگی را نشان دهد. در این رستوران جلوی هیچ کدام از غذاهای موجود در منو مبلغی نوشته نشده و کسانی که برای غذا می‌آیند می‌‌توانند مبلغ بیست دلار بهای غذا را بدهند و اگر کسی پولی ندارد می‌تواند هر کدام از غذاهای داخل منو را سفارش دهد بدون اینکه پولی پرداخت کند. مبالغ دریافتی برای پخت غذاهای عام‌المنفعه صرف می‌شود. در وصف این رستوران بون جویی می‌گوید: " تمام کارهای این رستوران را همسرم انجام می‌دهد. تنها اسم من باعث شده همه چیز را پای من بنویسند!". جان و همسرش شعبه‌ی جدیدی از این رستوران را نیز سال پیش افتتاح کردند.

 

 

همانطور که گفته شد شخصیت‌های بسیاری هستند که چه در صنعت هالییود، چه خواننده و چه حتی هنرمندان شرقی رستوران‌ها و کافه‌های خود را دارند که بسیاری از آن‌ها به عنوان رستوران هم فوق‌العاده‌اند اما مطمئنا نمی‌شد از همه اسم برد.

۱۱ شهریور ۱۳۹۶