برترین جاذبه‌های گردشگری کلمبو، سریلانکا

جاذبه‌های گردشگری سریلانکا

چیزی که باعث شده کلمبو، محبوب‌ترین مقصد گردشگری در تور سریلانکا باشد، ترکیب زیبای تاریخ و فرهنگ غنی این شهر با بخش‌های مدرنی بوده که در سال‌های اخیر در آن‌جا ساخته شده است. شهری در کرانه‌ی دریا که مناظر زیبایی نیز برای شما به تصویر خواهد کشید. در کلمبو شما هم می‌توانید از مراکز تاریخی متعدد، موزه‌های فوق‌العاده و همچنین پارک‌های متفاوت دیدن کرده و از طرف دیگر به مراکز خرید لاکچری بروید یا در پارک‌های بازی به تفریح بپردازید.

اگر شما هم قصد سفر به سریلانکا را دارید، لیست امروز ما درباره برترین جاذبه‌های گردشگری کلمبو را مرور نمایید.

 

برج نیلوفر آبی

یکی از جذاب‌ترین جاهایی که در کلمبو می‌توانید مشاهده کنید، همین برج زیبای نیلوفر آبی است که با ۳۶۸ متر ارتفاع، منظره‌ای زیبا از دریا و همچنین شهر را برایتان به ارمغان آورد. همچنین شب‌ها می‌توانید برای تماشای نمایش چراغ‌های LED که بر روی این برج نصب شده نیز، به این مکان رفته و از خارج از برج آن را تماشا نمایید.

موزه ملی کلمبو

همانطور که گفتیم، کلمبو موزه‌ها و مراکز فرهنگی متعددی دارد که می‌توانید از آن‌ها بازدید به عمل آورید و یکی از مهم‌ترین آن‌ها، موزه ملی سریلانکا در این شهر است. جایی که در آن شما داستان هزاران ساله مردم سریلانکا را در آن مشاهده خواهید کرد. اشیاء متعددی از جمله لباس‌، زیورآلات، سکه‌ها، وسایل جنگی و آثار هنری از گذشتگان در این‌جا به نمایش گذاشته شده است.

پلنترایوم سریلانکا

شک نکنید که اولین و تنها پلنترایوم بزرگ سریلانکا در کلمبو، از جمله جذاب‌ترین فعالیت‌هایی است که در فضای سرپوشیده در این شهر می‌توانید انجام دهید. این سالن بزرگ و مجهز در دانشگاه کلمبو واقع شده و نمایش‌های بی‌نظیری در آن برگزار می‌شود و همچنین این امکان را دارید تا عکس‌های اینستگرامی خوبی نیز در آن فضا بگیرید.

 

بازدید از معبد غار دامبولا در سریلانکا

پارک ویهاراماهادِوی

اگر به دنبال یک فضای سبز بزرگ و آرامش بخش هستید، می‌توانید به این پارک زیبا در مرکز شهر بروید که با درختان بزرگ خود، شما را از تابش آفتاب دور نگه می‌‌دارد و همچنین هوایی عالی را برایتان به ارمغان خواهد آورد. این مکان یک باغ وحش کوچک، تندیس بزرگ بودا و چندین دیدنی دیگر در خود دارد که می‌توانید از آن‌ها نیز بازدید به عمل آورید.

منطقه دهیوالا

این منطقه در واقع خارج از شهر واقع شده اما یکی از مهم‌ترین نقاط سریلانکا از نظر گردشگران است. جایی که هم باغ وحشی بسیار مهم و بزرگ با بیش از ۳ هزار حیوان در آن‌جا واقع شده و هم می‌توانید از پناهگاه معروف فیل‌ها بازدید به عمل آورید. جایی که فیل‌های نجات پیدا کرده به صورت آزادانه در طبیعت می‌چرخند، غذا رسانی می‌شوند و گردشگران می‌توانند همراه آن‌ها در رودخانه آبتنی نمایند.

 

گشت و گذار در مناطق زیبای سریلانکا

سالن تئاتر (Nelum Pokuna Mahinda Rajapaksa)

این سالن تئاتر بزرگ و مهم در کلمبو، در طول سال اجراهای مهم موسیقی، رقص و برنامه‌های فرهنگی را به خود می‌بیند و هنرمندان مهمی از خود سریلانکا یا کشورهای متفاوت در آن‌جا به هنرنمایی می‌پردازند. تنوع اجراهای این سالن از اوپراهای کلاسیک تا هنرمندان موسیقی پاپ کره‌ای را در بر می‌گیرد، پس در زمان سفر به سریلانکا، حتما ببینید چه برنامه‌ای در "نلوم پکونا ماهیندا راجاپاکسا" برگزار می‌شود و یک شب از تور خود را به رفتن به این سالن اختصاص دهید.

ساحل کوه لاوینیا

نزدیک‌ترین و البته محبوب‌ترین منطقه ساحلی در کنار کلمبو، کوه لاوینیا نام دارد که البته جایی عالی برای آبتنی و لذت بردن از سواحل بزرگ شنی است. شما می‌توانید یک بعد از ظهر خود را برای رفتن به این منطقه اختصاص دهید و جدا از شنا و فعالیت‌های آبی، از منطقه طبیعی محافظت شده آن‌جا نیز دیدن نمایید. به این مکان که رفتید، می‌توانید تا ساعت ۶ بعد از ظهر در آن‌جا بمانید و سپس به کلمبو برگشته و خود را برای تفریحات شبانه در پایتخت آماده نمایید!

موزه ملی تاریخ طبیعی

یکی از جذاب‌ترین موزه‌های تاریخ طبیعی در آسیا که از ماموت‌های باستانی تا باقی‌مانده‌هایی از انواع جانوران و حتی گیاهان در آن به نمایش گذاشته شده است. این مکان نه تنها جایی ارزشمند برای بزرگسالان است، بلکه نوجوانان نیز از بودن در این موزه تاریخ طبیعی، لذت بسیاری خواهند برد.

معبد گانگارامایا

این موزه بودایی متعلق به قرن ‍۱۹ میلادی، جایی زیبا برای بازدید گردشگران محسوب شده که البته یک موزه کوچک نیز در خود دارد که آثار ارزشمندی در آن به نمایش گذاشته شده است. بهتر است ساعاتی که عبادت کنندگان به معبد می‌آیند برای بازدید نروید تا راحت‌تر بتوانید از جاهای مختلف گانگارامایا دیدن کنید.

دریاچه بِره (Bere)

در نهایت فراموش نکنید از این دریاچه‌ی مصنوعی در کلمبو نیز بازدید به عمل آورید. این مکان همچون پارکی آرامش بخش ساخته شده و امکانات متنوعی از جمله چندین رستوران و کافه در اطراف آن ساخته شده است.

 

سوغاتی‌های سنتی سریلانکا

۰۱ شهریور ۱۴۰۰