گشتی در پارک ریکه تفلیس

جاذبه‌های گردشگری تفلیس

گرجستان با داشتن آب و هوایی لذتبخش، طبیعتی رویایی و جاذبه‌های متنوع، کشور شگفتی‌ها محسوب می‌شود. به طوری که در این کشور قدم زدن و تنفس هوایی مطبوع هم یک تفریح جذاب به حساب می‌آید. یکی از جاذبه‌های شهر تفلیس پارک ریکه است که به زیبایی هرچه تمام‌ ساخته شده است. اگرچه مدت زمان زیادی از ساخت این پارک نمی‌گذرد اما به یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری تفلیس تبدیل شده است. بدون بازدید از این پارک سفر شما با تور گرجستان به تفلیس ناتمام خواهد ماند. پس این تجربه‌ به یادماندنی را از دست ندهید.

 

آشنایی با پارک ریکه تفلیس

پارک ریکه یک پارک باشکوه و دوست داشتنی است که امکانات تفریحی فراوانی را در بر دارد. هرگاه به این پارک می‌روید شهر تفلیس را در زیر پای خود خواهید یافت که به یکی از محله‌های قدیمی این شهر اشراف دارد. پس از تفریح و لذت بردن از این پارک می‌توانید به دیدن این محله سنتی و زیبا بروید. همچنین با استفاده از تله کابین از قلعه ناریکالا در بلندی‌های تفلیس دیدن کنید.

تابستان یکی از فصول محبوب گردشگران تور تفلیس برای بازدید از پارک اریکه است؛ چرا که در طبیعت این پارک به نظاره زندگی خواهید نشست و از موسیقی زنده و رقص و آواز نهایت لذت را خواهید برد. حمام آفتاب در زیر نور طلایی رنگ خورشید از دیگر تفریحات پرطرفدار این پارک است. رقص آب آمیخته با نورهای رنگارنگ جلوه‌ای افسونگر را به این پارک هدیه می‌دهد. در حین گردش در پارک ریکه تفلیس با پله‌های مارپیچی شگفت‌انگیز کودکان، دیوار صخره‌ای و مکان‌های جذاب دیگری نیز روبرو خواهید شد. در این پارک نه تنها اوقات خوشی را در کنار خانواده و دوستان خود تجربه خواهید کرد بلکه مکانی رمانتیک برای زوج‌های جوان و قرارهای عاشقانه است.

 

اقامت در ویلاهای لوکس و مدرن تفلیس

تاریخچه پارک ریکه

ساخت این پارک به سال ۲٠۱۳ برمی‌گردد. به طوری که در همان سال افتتاح شد و در دسترس عموم قرار گرفت. امکانات رفاهی و گردشگری متعددی برای این پارک ساخته شده که به صورت مداوم در حال پیشرفت است. از مهمترین امکانات این پارک می‌توان به امکاناتی جهت دسترسی بهتر همچون پل صلح تفلیس اشاره کرد که یک میانبر مهم محسوب می‌شود. پارک ریکه به علت زیبایی و شهرتی که دارد مورد توجه گردشگران زیادی از نقاط مختلف دنیا واقع گشته و روز به روز شاهد افزایش محبوبیت آن هستیم.

جذابیت‌های پارک ریکه

علاوه بر فضای فوق‌العاده زیبا به همراه محیط بی‌نظیر پارک اریکه، توریست‌ها می‌توانند از جذابیت‌های متعددی در حین بازدید خود بهره‌مند شوند. یکی از مهم‌ترین این موارد برگزاری فستیوال سالانه تبلیسوبا در آن است. چرا که از مهمترین و هیجان انگیزترین اتفاق‌های گرجستان می‌توان به فستیوال بتلیسوبا اشاره کرد. به طوری که سالانه مردم بسیاری در انتظار این رویداد بزرگ هستند و گردشگران زیادی از سراسر دنیا برای دیدن فستیوال‌‌های هیجان‌انگیز تفلیس به این شهر سفر می‌کنند. این فستیوال در آخرین یکشنبه ماه اکتبر و در پارک اریکه برگزار می‌شود.

از دیگر جذابیت‌های پارک اریکه می‌توان به سالن تئاتر و موسیقی اشاره کرد. در پارک ریکه تفلیس علاوه بر فضاهای دلنشین و زیبا یک سالن تئاتر و موسیقی مجلل و باشکوه برای دوستداران هنر ساخته شده است. گردشگران می‌توانند در آن به نظاره بهترین و حرفه‌ای‌ترین تئاترهای گرجستان و موسیقی‌ زنده بنشینند و با آثار هنری سایر ملت‌ها آشنا شوند. این بنای مدرن به صورت خیره‌کننده و جالب توجه و به شکل دو لوله‌ی بزرگ ساخته شده است. این مجموعه تماشایی سالانه میزبان رویدادهای هنری بسیاری است که آن را به مراتب جذاب‌تر می‌کند. مثلا در فصل تابستان نمایشگاه‌های بسیار هیجان‌انگیزی برگزار می‌شود که علاقه‌مندان می‌توانند از این نقاشی‌های افسانه‌ای دیدن کرده و در صورت تمایل به خرید آن‌ها بپردازند.

این مکان فرهنگی از منظره‌ی زیبایی هم برخوردار است به این صورت که در روبروی طبیعت سرسبز رودخانه‌ قرار دارد. در این مکان یک سالن تئاتر موزیکال با ظرفیت ۵۶۶ نفر وجود دارد. کافه تریای این مجموعه در فضای باز قرار داشته و همگان را ترغیب به بازدید از آن می‌کند.

 

بهترین کافه‌های ارزان در تفلیس

موقعیت جغرافیایی پارک ریکه

یکی از مهمترین امتیازهای مثبت یک مکان گردشگری از نگاه گردشگران و به ویژه توریست‌های خارجی دسترسی به آن مکان است. خوشبختانه پارک ریکه از دسترسی بی‌نظیری برخوردار است. این پارک در قلب شهر تفلیس قرار دارد که به ساده‌ترین شکل ممکن می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. از هر نقطه‌ شهر تفلیس که قصد بازدید از این پارک را داشته باشید خیلی راحت به آن خواهید رسید. کاخ ریاست جمهوری از مهمترین چشم‌اندازهای این پارک است. همچنین این پارک در سمت چپ رودخانه متکواری قرار دارد که به زیبایی‌های این مکان افزوده است.

یک پل شیشه‌ای و آهنگی که لحظات خارق‌العاده‌ای را به تصویر می‌کشد دسترسی به این پارک را راحت‌تر کرده است. به شما توصیه می‌کنیم بازدید از این پارک را جز اولویت‌های سفر خود با تور گرجستان قرار دهید و زمان زیادی را به بازدید از آن اختصاص دهید؛ زیرا زیبایی و شگفتی‌های پنهان پارک ریکه تمام شدنی نیست و در یک زمان کوتاه نمی‌توان آن‌ها را کشف کرد. راه دسترسی به این پارک از یک پل شیشه‌ای و آهنی صورت می‌گیرد که منظره‌ای فوق‌العاده‌ برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند.‌ زیبایی‌های نهفته در درون پارک ریکه تفلیس گرجستان تمام ناشدنی است.

۳۰ تیر ۱۴۰۰