پل صلح تفلیس و ۱۰ جاذبه گردشگری برتر اطراف آن

جاذبه‌های گردشگری تفلیس
پل صلح تفلیس و ۱۰ جاذبه گردشگری برتر اطراف آن

تورگرجستان ، مقصد بسیاری از گردشگرانی است که قصد دارند ترکیبی از تاریخ، فرهنگ، زیبایی طبیعت و تلفیق آن با مدرنیته را در یک سفر مشاهده کنند. تفلیس، پایتخت و بزرگترین شهر گرجستان، که قدمت آن حداقل به قرن چهارم میلادی باز می‌گردد، حالا به عنوان پلی که دنیای تاریخی و دنیای مدرن را به هم ارتباط داده، به یکی از مراکز اصلی گردشگری برای تورهای گردشگری ایرانی تبدیل شده است.

تفلیس، شهری که در بیشترین فصل‌های سال، آب و هوای بسیار مطبوع و دل‌نشینی دارد، در دو سوی رودخانه متکواری یا همان رودخانه کورا در بخش جنوبی قفقاز واقع شده است. تفلیس زیبا که این رودخانه را در آغوش گرفته است، اکنون میزبان یکی از اعجاب‌انگیزترین ساخته‌های دست بشری به نام پل صلح است.

 

پل صلح در آغوش تفلیس، سرزمین رویایی گردشگران

تور تفلیس، به شما فرصت می‌دهد تا علاوه بر دیدن معماری قرون وسطی در بیشتر سازه‌های این شهر و تماشای مجسمه‌های باشکوه که قدمت تاریخی چشم‌گیری دارند، تلفیق معماری مدرن و کلاسیک را در جاذبه‌های گردشگری مدرن، ببینید.علاوه بر این، شهر تفلیس با چهار دریاچه زیبا و پارک‌های آبی مجهز یک سرزمین رویایی برای گردشگرانی است که عاشق آب و تفریحات آبی هستند. اما یکی از برترین جاذبه‌های این شهر که جای خود را در قلب تفلیس و مردم آن باز کرده، پل صلح تفلیس است. این پل، در سال ۲۰۱۰ میلادی بر روی رودخانه متکواری ساخته شد که اکنون شهرت جهانی کسب کرده است. این صلح تفلیس منطقه شاردنی را به رایک پارک و کاخ ریاست جمهوری گرجستان متصل کرده است.

 

راهنمای سفری ۴ روزه به تفلیس؛ شهر تاریخی و دیدنی

 

 

پل صلح تفلیس

 

 

 پلی برای پیاده‌روی و تماشای زیبایی‌های شهر برای گردشگران تور تفلیس

پل صلح تفلیس، یک پل مخصوص برای پیاده‌روی بر روی رودخانه متکواری یا همان رود کورا در تفلیس است که دو بخش قدیمی و جدید این شهر تاریخی-گردشگری را به هم متصل کرده است.رودخانه کورا، یکی از جذاب‌ترین زیبایی‌های طبیعی شهر تفلیس است که جای خود را در قلب گرجی‌ها و گردشگرانی از سراسر جهان، باز کرده است.

 

پنج مکان دیدنی در تفلیس که باید ببینید

 

 

پل صلح تفلیس

 

 

بخش داخلی و بخش خارجی پل صلح تفلیس

پل صلح تفلیس ، یکی از بهترین موقعیت‌هایی است که می‌توانید نمای زیبایی از شهر تفلیس را به شما نشان بدهد.بخش داخلی پل صلح تفلیس، از قطعات بسیار ظریف و کوچک و به صورت مشبک ساخته شده است که ترکیب خارق‌العاده معماری از ترکیب فولاد و شیشه است. پل صلح تفلیس، از یک سو به بازارچه قدیمی بزرگ و از سوی دیگر به پارک رایک گرجستان می‌رسد.

 

۱۰ تفریح رایگان و هیجان‌انگیزی که در تفلیس می‌توانید انجام دهید

 

 

پل صلح تفلیس

 

 

بیشتر حجم این پل را شیشه های قطور تشکیل می دهند. هر یک از قطعات شیشه‌ای که در این پل استفاده شده‌اند، به طور تقریبی در حدود ۷۵۰ کیلوگرم وزن دارد. بخش خارجی پل هم از یک سو نمایی از چرخ و فلک بزرگ در بخش مدرن شهر و کلیسای جامع سامبا در بخش قدیمی شهر تفلیس را پیشِ چشم‌تان می‌آورد.

 

 

طراحی، معماری و نورپردازی پل صلح تفلیس

پل صلح یک شاهکار معماری است که هارمونی خارق‌العاده‌ای از شیشه، فولاد و خلاقیت بشری را بر روی رودخانه کورا شکل داده است. طول این پل ۱۵۰ متر معادل ۴۹۰ فوت است. مقتدر سیر به شما پیشنهاد می‌کند اگر تور تفلیس را برای سفر خود به گرجستان انتخاب کرده‌اید، حتما بازدید از این پل زیبا را در برنامه خود جای دهید. بهتر است طوری برنامه‌ریزی کنید که هنگام شب و رقص نور و فواره‌ها خود را به این جاذبه گردشگری شهر برسانید.

 

 

پل صلح تفلیس

 

 

پل صلح تفلیس، به دست معمار معروف ایتالیایی به نام مایکل دی‌لوچی (Michele De Lucchi) ساخته شده است. جالب است بدانید که بسیاری از بناهای ساخته شده جدید در حوالی پل و به ویژه در سوی پارک رایک گرجستان هم، ساخته دست این معمار نام‌آور است. این معمار ایتالیایی ساختمان ریاست جمهوری و وزارات امور داخلی و خارجی گرجستان را هم در کارنامه آثار خود به ثبت رسانده است.

 

راهنمای گشت و گذار در محله‌های تفلیس، شهر زیبایی‌های مدرن و تاریخی

 

 

تفلیس

 

 

نورپردازی این پل حیرت‌انگیز را هم یک طراح نور فرانسوی، به نام فیلیپ مارتینود انجام داده است. این جاذبه گردشگری تفلیس، با بیشتر از هزار و دویست بسته نورانی تزئیین شده است که با غروب آفتاب، منظره‌ای زیبا و به یادماندنی از تفلیس را در خاطرات شما ثبت خواهد کرد.

 

 

زیباترین نمای شهر در شب‌های تفلیس برای گردشگران گرجستان

نورپردازی‌های هیجان‌انگیز بر روی پل صلح، در هنگام شب زیبایی این پل را دوچندان می‌کند. در واقع این پل زیبا که قسمت تاریخی شهر را به قسمت مدرن آن متصل کرده است، فرصتی را برای تماشای بسیاری از آثار تاریخی و مدرن این شهر فراهم کرده است.

اگر خودتان را به بالاترین قسمت پل صلح برسانید، شانس این را خواهید داشت که از یک سو مجسمه کارتلیس ددا (مجسمه مادر) را بر روی تپه‌ای بلند و کلیسای سامبا و اقامتگاه نخست وزیر گرجستان را ببینید.

 

طبیعت‌گردی در دریاچه لاکپشت تفلیس

 

 

پل صلح تفلیس

 

 

در آن سوی پل که به رایک پارک گرجستان می‌رسد، مجسمه پیانو و فواره‌های آب را خواهید دید که هر شب میزبان نمایشی از رقص آب و موسیقی کلاسیک در یک محیط دل‌نشین گردشگری هستند.

 

جاذبه‌های گردشگری بیشتر در نزدیکی پل صلح تفلیس

  1. کاتریس ددا و کیسای جامع سامبا
  2. بازار قدیمی
  3. رایک پارک
  4. ترامواری هوایی
  5. مجسمه پیانو
  6. چرخ و فلک تفلیس
  7. برج ناریکالا
  8. مجسمه واختانگ یکم (شخصی که به عنوان بنیانگذار کشور گرجستان شناخته می‌شود)
  9. پل باراتاشویلی
  10. کلیسای متخی

 

۲۱ خرداد ۱۳۹۸

نظرات کاربران