روزی هیجان انگیز در پارک متاتسمیندا تفلیس

جاذبه‌های گردشگری تفلیس
روزی هیجان انگیز در پارک متاتسمیندا تفلیس

امروزه پارک‌ها به یکی از مکان‌های محبوب برای گردش و تفریح در میان کودکان و حتی بزرگسالان تبدیل شده است. این مکان‌ها در سفرهای خارجی نیز با استقبال تعداد زیادی از توریست‌ها روبرو می‌شوند. اگر بخواهیم یکی از بهترین پارک‌های شهر تفلیس را در تور گرجستان به گردشگران این مقصد معرفی کنیم پارک متاتسمیندا بهترین گزینه ممکن خواهد بود. بنابراین این بار قصد داریم تا به معرفی این پارک معروف در تفلیس بپردازیم.

 

معرفی پارک متاتسمیندا تفلیس (Mtatsminda Park)

پارک متاتسمیندا از جمله قدیمی‌ترین پارک‌های شهر توریستی تفلیس می‌باشد. این پارک با موقعیت مکانی که دارد توانسته است افراد زیادی را جذب خود کند. متاتسمیندا بر روی بلندترین قسمت شهر واقع شده است. به همین دلیل می‌توان کل شهر تفلیس را بر زیر پاهای خود احساس کرد. این پارک صرفا مکانی برای گشت و گذار نیست. بلکه می‌توانید در آن اوج هیجان در شهر بازی مجهز و پارک آبی قرار گرفته درون آن را تجربه کنید. این پارک به دلیل امکاناتی که دارد توانسته است به پرطرفدارترین و محبوب‌ترین پارک تفلیس در بین بومیان و گردشگران تبدیل شود.

 

بهترین فعالیت‌ها در روزهای بارانی تفلیس

Mtatsminda Park

قدمت پارک متاتسمیندا تفلیس

پارک متاتسمیندا قدمتی در حدود ۱۰۰ سال دارد. به این صورت که اولین بار در سال ۱۹۳۰ زمانی که گرجستان هنوز بخشی از جمهوری سابق شوروی بود پروژه ساخت آن عنوان شد. این پارک از همان سال‌های ابتدایی خود موفق شد تا به یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری تفلیس تبدیل شود. این پارک تا سال ۲۰۰۱ ساختار و ظاهر خود را حفظ کرده بود. اما در این سال‌ها شخصی به نام بدری پاتارکاتسیشویلی تصمیم می‌گیرد تا با پرداخت هزینه‌های آن به صورت شخصی به بازسازی و اعمال برخی تغییرات در آن بپردازد. برای این کار زمین پارک را خریداری کرده و ظاهر مدرن و امروزی را در آن ایجاد کرد. امروزه نیز زمین‌های این پارک به خانواده وی متعلق است. اما درهای آن برای بازدید و تفریح به روی عموم مردم باز است.

Mtatsminda Park

امکانات پارک متاتسمیندا تفلیس

پارک متاتسمیندا با داشتن حدود صد هکتار زمین بزرگ‌ترین پارک شهر تفلیس می‌باشد. شما می‌توانید در این مجموعه انواع امکانات تفریحی و رفاهی را پیدا کنید. از جمله این امکانات می‌توان به رستوران‌ها، کافه‌ها، سالن عروسی، محیط سرسبز با چشم انداز زیبا و ... اشاره کرد. با این حال در حالت کلی این پارک از ۵ بخش تشکیل شده است. هر یک از این بخش‌ها دارای ویژگی و امکانات متفاوت و متنوعی می‌باشند. هر یک از این بخش‌ها عبارتند از:

شهر بازی

اگر عاشق هیجان و تفریحات گوناگون هستید. اگر کودک درونتان هنوز زنده است و یا با کودکان خود سفر با تور گرجستان را انتخاب کرده‌اید هیچ جایی نمی‌تواند مهیج‌تر و جذاب‌تر از شهر بازی پارک  متاتسمیندا باشد. در این بخش انواع وسیله‌های تفریحی و هیجانی وجود دارد.

 

راهنمای خرید در بازارها و مرکزخریدهای تفلیس

Mtatsminda Park

ژوراسیک پارک

از جمله جذاب‌ترین بخش‌های این مکان می‌توان به ژوراسیک پارک اشاره کرد. با وارد شدن به این بخش می‌توانید به میلیون‌ها سال قبل برگردید و دایناسورها را از نزدیک مشاهده کنید.

پارک آبی

پارک آبی مفصلی با سرسره‌ها و تفریحات هیجان انگیزی در این پارک تعبیه شده است. اگر اهل تفریحات آبی هیجان انگیز هستید می‌توانید چندین ساعت را در این بخش به همراه خانواده خود سپری کنید.

Mtatsminda Park

مقبره‌های متاتسمیندا

بخشی از این پارک بزرگ جهت ایجاد مکانی برای زنده نگه داشتن نام برخی از افراد مشهور گرجی تعلق گرفته است. در صورت علاقه می‌توانید وارد این قسمت شده و با برخی از مهم‌ترین چهره‌های سرشناس ادبی، محقق، دانشمند و ... سرزمین گرجستان آشنا شوید.

کلیسای سنت دیوید

کلیساها یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری گرجستان هستند. شما با رفتن به پارک متاتسمیندا می‌توانید با یک تیر دو نشان زده و از یکی از مشهورترین کلیساهای شهر تفلیس که در این پارک واقع شده است دیدن کنید.

Mtatsminda Park

مسیر دستیابی به پارک متاتسمیندا

رفتن به پارک متاتسمیندا در سفر به شهر تفلیس چندان دشوار نخواهد بود. زیرا این پارک تقریبا در حوزه مرکز شهر واقع شده است. در نتیجه خیلی راحت با هر وسیله‌ای که دوست داشتید می‌توانید به آنجا بروید. آدرس دقیق برای رسیدن به آن به صورت زیر می‌باشد:

Mtatsminda Park

گرجستان، تفلیس، پارک کوهستانی متاتسمیندا

البته توجه داشته باشید که این پارک به صورت ۲۴ ساعته باز نیست و برای رفتن به آن باید بین ساعات ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب برنامه‌ریزی کنید. ناگفته نماند که برای وارد شدن به محوطه پارک احتیاجی به خرید بلیط ورودی نیست. اما برای استفاده از هر یک از امکانات و تفریحات پارک باید هزینه جداگانه‌ای پرداخت شود. این هزینه‌ها با توجه به نوع تفریح متفاوت خواهد بود.

۱۲ خرداد ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 25 بهمن 1399)

نظرات کاربران