معبد دیدنی غار فیل گوا گاجا بالی

جاذبه‌های گردشگری بالی

جزیره بالی یکی از زیباترین جزیره‌هایی است که هر گردشگری می‌تواند به آن سفر کند. این مکان در کشور اندونزی قرار گرفته و به دلیل داشتن سواحل بکر و زیبا سالانه گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. تور بالی گزینه‌ای بسیار مناسب برای داشتن سفری لوکس در دل طبیعت است. البته علاوه بر طبیعت فوق‌العاده آن می‌توان از جاذبه‌های گردشگری تاریخی و مذهبی بسیار زیادی نیز در این سفر دیدن کرد. از جمله این مکان‌ها معبدهای بالی هستند. معابد بالی دارای سبک معماری منحصر به فردی بوده و بازدید از آن‌ها به تمامی توریست‌های این جزیره توصیه می‌شود. از جمله جذاب‌ترین این مکان‌ها معبد غار فیل گوا گاجا نام دارد که در این مقاله به معرفی آن پرداخته‌ایم.

 

معبد گوا گاجا بالی (Goa Gajah Bali)

معبد غار فیل گوا گاجا یکی از معابد دیدنی مربوط به دین هندو در جزیره بالی است. این معبد بین بومیان بالی از ارزش و اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. معبد گوا گاجا در فاصله ۶ کیلومتری از منطقه اوبود بالی واقع شده و تمامی گردشگران می‌توانند به راحتی به آن دسترسی داشته باشند. طبق گفته تاریخ‌شناسان قدمت این مکان مقدس به قرن ۱۱ برمی‌گردد. فیل در اعتقادات هندوها حیوانی مقدس و ارزشمند است. همین موضوع باعث شده تا نمای بیرونی این معبد به شکل یک فیل طراحی شود. علاوه بر طراحی خاص این معبد قرار گرفتن آن بر روی تپه و درون یک غار سبب جذابیت بیشتر آن گردیده است. امروزه در مسیر این غار غرفه‌ها و مغازه‌های متنوع بسیاری قرار گرفته‌اند که توریست‌ها می‌توانند صنایع دستی و یادگاری‌های متنوعی را برای خود و آشنایان خریداری کنند.

 

تاریخچه معبد گوا گاجا بالی

گفته می‌شود معبد غار فیل گوا گاجا بالی در سال‌های مربوط به قرن ۱۱ میلادی ساخته شده است. البته قدمت خود غار چندان معلوم نیست. اولین تحقیقات در مورد این معبد در سال‌های ۱۹۶۴ انجام شد. در این تحقیقات مجسمه‌ها و تندیس‌های بسیاری مربوط به الهه‌های دین هندو کشف شد. همچنین در جوار این معبد رودخانه‌ای به اسم پتونا قرار دارد که گفته می‌شود گذشتگان آن را با نام رودخانه فیل می‌شناختند. فضای این معبد طوری طراحی و ساخته شده که تمامی افراد می‌توانند معنویت را در آن احساس کنند. به طوری که می‌توان افرادی که به مدیتیشن در آن مشغول هستند را در این بازدید مشاهده کنید.

 

از خرید در جاکارتا تا تفریحات بالی

 

بخش‌های دیدنی درون معبد غار گوا گاجا

معبد فیل گوا گاجا درون یک غار در جزیره بالی قرار گرفته است. این معبد به قدری برای توریست‌ها جذاب و دیدنی است که سالانه گردشگران بسیاری به بازدید از آن می‌روند. همین موضوع سبب شده تا همواره درون این غار کوچک شلوغ و مملو از گردشگران باشد. همچنین می‌توان در درون آن هندوها را مشاهده کرد که به مدیتیشن مشغول هستند. ورودی این معبد تاریک و باریک است. درون این غار می‌توان مجسمه‌های متنوعی از دین هندو و به خصوص فیل را مشاهده کرد. در گوشه‌ای از این معبد مکان کوچکی را برای عبادت هندوها تعبیه کرده‌اند. از آنجایی که این مکان وسعت کوچکی دارد بازدید از آن تنها چند دقیقه طول خواهد کشید. توجه داشته باشید که اجازه عکاسی درون معبد به هیچ کسی داده نمی‌شود و شما تنها می‌توانید از نمای بیرونی آن عکس بگیرید.

 

بهترین مکان‌ها برای غواصی در بالی

 

طریقه دسترسی به معبد غار گوا گاجا

معبد غار فیل گوا گاجا در فاصله ۶ کیلومتری از منطقه اوبود بالی قرار گرفته است. گردشگران برای دسترسی به این معبد باید از منطقه اوبود به سمت شرق رفته و حدود ۳ کیلومتر در این مسیر حرکت کنند. پس از آن مسیر گوا گاجا مشخص خواهد شد. در زیر آدرس دقیق رفتن به این معبد را آورده‌ایم:

 

کاهش هزینه‌ها در سفر به بالی

  • Bedulu Village, Jalan Raya Goa Gajah, Blahbatuh, Gianyar

 

علاقه‌مندان به بازدید باید توجه کنند که ساعت کاری این معبد در تمامی روزهای هفته از ۸ صبح تا ۴ بعد از ظهر است. در غیر این ساعت‌ها اجازه ورود به درون آن داده نخواهد شد. نکته قابل توجه دیگر اینکه توریست‌ها می‌توانند بعد از بازدید از این معبد غاری به چند جاذبه گردشگری جذاب که در همین حوالی قرار دارند رفته و از آن‌ها نیز دیدن کنند. در کنار تمامی این موارد معبد گوا گاجا به دلیل وجود رودخانه کوچک پتونا از طبیعت و چشم‌اندازی دیدنی برخوردار است. بنابراین می‌توان بعد از بازدید به پیاده‌روی در همین حوالی و لذت بردن از آب و هوا و طبیعت زیبای آن پرداخت.

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰