از خرید در جاکارتا تا تفریحات بالی

جاذبه‌های گردشگری بالی
از خرید در جاکارتا تا تفریحات بالی

سفر با تور بالی، یکی از زیباترین جزایر جنوب شرقی آسیا واقع در اندونزی، شما را با بهشت روی زمین آشنا می‌کند. در این سرزمین با مناظری زیبا، تفریحات هیجان‌انگیز و آرامشی بی‌پایان رو به رو می‌شوید، به طوری که دلتان نمی‌خواهد سفرتان تمام شود. از جاکارتا ارزان خرید می‌کنید و در بالی انواع ماساژ را برای آرامش خاطرتان تجربه می‌کنید. این مقصد گردشگری به هر صورتی که بروید، چه خانوادگی، عاشقانه و چه دوستانه، می‌تواند یکی از خاطرات فراموش نشدنی شما باشد.


پرواز به جاکارتا و بالی

اگر بالی یکی از مقاصدی است که دلتان می‌خواهد در اولین فرصت پس از باز شدن مرز کشورها به دلیل شیوع ویروس کوید ۱۹، به آن سفر کنید. بهتر است بدانید پرواز مستقیم از ایران به مقصد بالی وجود ندارد و معمولا هواپیماها از مقصد تهران با توقف در شهرهای دیگر مانند دبی یا دوحه به سمت جاکارتا به پرواز در می‌آیند. به همین دلیل، با یک برنامه‌ریزی خوب می‌توانید چند روزی را در جاکارتا سپری کرده و سپس با پروازهای داخلی اندونزی، به سوی بالی روانه شوید.

 

معرفی بهترین کافی شاپ‌های بالی

آشنایی با مراکز خرید و بازار جاکارتا Jakarta

جاکارتا با ۱۰ میلیون نفر جمعیت، پایتخت کشور اندونزی دارای پیشینه‌ تاریخی و فرهنگی غنی است. در صورتی که اگر علاقه‌مند باشید می‌توانید به تماشای میدان مِردکا و موزه ملی بروید. یکی دیگر از جاذبه‌های این شهر بازدید و خرید از بازار و پاساژها است که عموم گردشگران را برای گشت‌ و گذاری چند ساعته ترغیب می‌کند. مراکز خرید جاکارتا انقدر جذاب هستند که حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشید برای تماشای ویترین‌ها می‌ایستید تا نگاه کنید. به عنوان مثال با چند مرکز خرید بزرگ جاکارتا و بازار سنتی آن آشنا شوید.
مرکز خرید بزرگ اندونزی یا همان گرند اندونزی مال، هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب باز است و موقعیت مکانی خوبی دارد. این مرکز خرید در وسط شهر قرار گرفته و دسترسی به آن راحت است و علاوه بر فروشگاه‌های مختلف، امکانات دیگری همچون سوپرمارکت، سینما، عابربانک، سالن زیبایی و رستوران دارد.

 

میوه‌های خوشمزه و عجیب بالی

مال تامان انگرک یک مرکز خرید ۷ طبقه است که در حدود ۵۰۰ فروشگاه مختلف دارد. در نزدیکی این مرکز خرید، ۸ برج بزرگ وجود دارد و هر روز تا ساعت ۱۰ شب باز هستند. شما می‌توانید در آنجا به بزرگ‌ترین پیست اسکی یخی سرپوشیده بروید و یا یک بلیط کنسرت بخرید. همچنین در یکی از سالن‌های این مرکز، بزرگ‌ترین صفحه نمایش LCD جهان قرار دارد که تماشای تصاویر آن برای شما جالب خواهد بود.
علاوه بر این، می‌توانید گشتی در شهر بزنید و از مراکز خرید مختلفی همچون پلازا سنایان، پوندوک ایندا، گانداریا سیتی و بازار سنتی پاسار بارو Pasar Baru دیدن کنید. این بازار قدیمی در جاکارتا با عنوان هند کوچک شناخته می‌شود که از سال ۱۸۲۰ فعالیت خود را آغاز کرده و همواره یکی از شلوغ‌ترین بازارهای این شهر محسوب می‌شود. این بازار تلفیقی از فرهنگ چند کشور مختلف از جمله اندونزی، هند، هلند و چین است. معماری و فروشگاه‌های این بازار برگرفته از این چهار کشور است.علاوه بر فروش محصولات این کشورها، رستوران‌های این بازار نیز غذاهای چینی، هندی، هلندی و اندونزیایی به همه گردشگران ارائه می‎دهند.

 

۷ توصیه مهم که پیش از سفر به بالی باید بدانید

آدرس: Jl. Pasar Baru, Sawah Besar, Jakarta

 

آشنایی با تفریحات بالی Bali

بالی معروف به جزیره خدایان و بهشت روی زمین، با مناظری خارق العاده و آتشفشان‌های خاموش، سواحل زیبا و آب‌های تمیزی دارد که گردشگران را ترغیب به آفتاب گرفتن بر روی شن‌های ساحل، موج‌سواری در دریا، کایت سرفینگ و غواصی می‌کند. این شهر، مردمانی مهمان‌نواز به همراه فرهنگی غنی دارد که انرژی بخصوصی را برای گذران روزها در این جزیره به شما انتقال می‌دهد.
یکی دیگر از تفریحات مورد علاقه گردشگران در بالی، رفتن به پارک آبی ‏Waterbom Bali است. این پارک آبی با رعایت استانداردهای بین‌المللی یکی از بهترین پارک‌های آبی آسیاست. بازدید از مزارع پلکانی برنج بالی نیز یکی از خاص‌ترین چشم‌اندازها را در ذهن شما ثبت می‌کند.
در بالی از معابد مشهور و مختلف شهر دیدن کرده و به اصول اخلاقی و مذهبی آنها احترام بگذارید. معبد ‏Besakih به عنوان معبد مادر در بالی شناخته می‌شود که در دامنه کوه‏Agung ‎‏ واقع شده است. این معبد از ۸ صبح تا ۵ بعد از ظهر برای بازدیدکنندگان آزاد است. معبد تانالوت ‏Tanah Lot و معبد ‏Uluwatu نیز از دیگر معابد دیدنی این شهر هستند. همچنین در سفرتان، بازدید از تمام جاذبه‌های دیدنی منطقه اوبود را فراموش نکنید.

۱۶ فروردین ۱۴۰۰

نظرات کاربران