خرید در بازارهای سنتی بالی

جاذبه‌های گردشگری بالی
خرید در بازارهای سنتی بالی

خرید کردن همواره بخشی از سرگرمی‌های گردشگران در طول سفر است. اما گشت و گذار در بازارهای سنتی حس و حالی متفاوت دارد. چرا که با رفتن به این مکان‌ها نه تنها می‌توانید خریدهای خود را انجام دهید بلکه زندگی مردم بومی آن منطقه را نیز از نزدیک مشاهده کنید. در این مقاله قرار است به معرفی بازارهای سنتی بالی بپردازیم. با ما باشید تا قبل از سفر با تور بالی با این بازارها آشنا شوید.

 

بازار محلی اوبود (Ubud Art Market)

بازار محلی اوبود که بومیان منطقه آن را با نام"Pasar Seni Ubud" می‌شناسند، یکی از جذاب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین بازارهای سنتی بالی است. به طوری که همیشه شلوغ بوده و جمعیت زیادی از توریست‌ها و افراد محلی برای خرید و بازدید به سمت آن می‌روند. این بازار به قدری در منطقه اوبود معروف است که نقش بسیار مهمی را در اقتصاد آن ایفا می‌کند. چرا که باعث چرخش بازار و اشتغال‌زایی در آن شده است. Ubud Art Market از دو قسمت کلی تشکیل شده است. در یکی از این بخش‌ها اقلامی چون موارد خوراکی و نیازهای روزمره به فروش می‌رسد و در بخش دیگر آن می‌توان به خرید سوغاتی‌های ویژه بالی، صنایع دستی، پوشاک و مواردی از این قبیل پرداخت.

این بازار به قدری در اوبود بالی معروف است که تا کنون چندین بار از آن به عنوان مکانی برای فیلم‌برداری در فیلم‌های هالیوودی استفاده شده است. رفتن به آن در تمامی روزهای هفته از ساعت ۸ صبح تا ۵ عصر امکان‌پذیر خواهد بود. آدرس دقیق این بازار در زیر آورده شده است:

 

بهترین کارهای غیرتوریستی در بالی

 

آدرس: Jalan Raya Ubud main road, opposite the Puri Saren Ubud palace

 

بازار محلی سوکاواتی (Sukawati Art Market)

بازار محلی سوکاواتی در نزدیکی‌های منطقه اوبود بالی قرار گرفته و بین بومیان منطقه با نام "Pasar Seni Sukawati" شناخته می‌شود. این بازار یکی از قدیمی‌ترین بازارهای سنتی بالی است به همین دلیل بسیاری به آن عنوان مادر بازارهای بالی را داده‌اند. علت نامگذاری این بازار به سوکاواتی قرار گرفتن آن در مجاورت روستایی به نام سوکاواتی است. این روستا در بین مردم بالی به دلیل داشتن هنرمندان سرشناس شهرت زیادی دارد. اگر به فکر خرید یادگاری و سوغاتی برای دوستان و آشنایان خود هستید و در عین حال دوست دارید از مکانی متفاوت و جذاب دیدن کنید رفتن به بازار سوکاواتی را هرگز فراموش نکنید. این بازار در تمامی روزهای هفته از ساعت ۸ صبح تا ۷ عصر مغازه‌های خود را باز می‌کند و شما می‌توانید از ان دیدن و خرید کنید. آدرس دقیق این بازار در زیر آورده شده است:

آدرس: Jalan Raya Sukawati, Gianyar

 

بازار محلی گووانگ (Guwang Art Market)

بازار محلی گووانگ یکی دیگر از بازارهای سنتی بالی است که در جوار منطقه اوبود قرار گرفته است. این بازار از لحاظ بافت و اجناس شباهت بسیار زیادی به بازار محلی سوکاواتی دارد. به همین دلیل بسیاری از بومیان به آن لقب خواهر بازار سوکاواتی را داده‌اند. نام محلی این بازار که اکثر بومیان آن را با این نام می‌شناسند "Pasar Seni Guwang" است. از مزیت‌های انتخاب کردن این بازار به عنوان مکانی جهت خرید و گردش می‌توان به قرار گرفتن رستوران‌های محلی با غذاهای لذیذ اشاره کرد که گزینه خوبی برای شکم‌گردی توریست‌ها خواهد بود. آدرس دقیق این بازار عبارت است از:

 

خریدی ارزان در فروشگاه Grand Lucky بالی

آدرس: Banjar Cemenggaon, Desa Guwang, Sukawati, Gianyar

 

بازار محلی کومباساری (Kumbasari Art Market)

بازار محلی کومباساری که بیشتر با نام محلی آن یعنی "Pasar Kumbasari" شناخته می‌شود از جمله بازارهای سنتی بالی است که در شهر دنپاسار قرار دارد. گردشگران می‌توانند هر آنچه را که تصور می‌کنند نظیر وسایل برقی، پوشاک، خوراک، سوغاتی‌ها و ... را در این بازار پیدا کنند. متاسفانه فروشندگان این بازار در مورد قیمت‌ها بسیار سفت و سخت هستند و هیچ تخفیفی را برای اجناس خود لحاظ نمی‌کنند. البته ناگفته نماند که اجناس این بازار تقریبا از قیمت مناسبی برخوردار هستند. ساعات کاری این بازار در روزهای مختلف سال متفاوت است و قبل از رفتن به آن بهتر است از بومیان در مورد ساعات کاری سوال کنید. برای دسترسی راحت‌تر آدرس این بازار در زیر آورده شده است:

آدرس: Jalan Gajah Mada

 

بازار محلی کوتا (Kuta Art Market)

همان طور که از نامش می‌توان متوجه شد بازار محلی کوتا در ساحل کوتا بالی قرار گرفته است. این بازار به دلیل قرار گرفتن در یکی از توریستی‌ترین مناطق بالی از شهرت بسیار بالایی برخوردار است. اگر کمی حوصله به خرج دهید در این بازار سنتی می‌توانید اجناس بسیار شیک و زیبایی را پیدا و خریداری کنید. به طوری که حتی اجناسی از برخی برندهای معروف دنیا نیز در آن به چشم می‌خورند. مثل سایر بازارهای سنتی بالی این بازار نیز دارای نامی رایج در بین بومیان است. "Pasar Seni Kuta" نامی اسنت که اغلب بومیان آن را با این نام می‌شناسند. ساعات کاری آن در تمامی روزهای سال از ۸ صبح تا ۱۰ شب می‌باشد. برای دفتن به آن کافی است آدرس زیر را دنبال کنید:

 

گردشی دخترانه در بهترین نقاط خرید در بالی

آدرس: Jalan Bakung Sari, Kuta

۱۲ آبان ۱۳۹۹

نظرات کاربران