معرفی ۶ بنای نمادین اروپا

جاذبه‌های گردشگری اروپا

کشورهای اروپایی معمولا به طبیعت و مناطق طبیعی و روستایی خود معروف هستند اما در عین حال آسمان خراش ها و برج های بلندی نیز در کشورهای اروپایی وجود دارد که لیستی از آنها را در این متن برای شما گردآورده ایم.

 

برج ایفل

برج ایفل تقریبا به طور سالانه میزبان 7 میلیون نفر گردشگری است که از سراسر جهان خود را به پاریس می‌رسانند تا از این بنای فلزی زیبا دیدن کنند. بنایی که در 31 مارس 1889 کار ساخت آن به اتمام رسید و تا 41 سال پیش هنوز بلندترین بنای جهان بود. خیلی‌ها بر این باورند که برج ایفل یکی از مهم‌ترین دلایل جذب این مقدار گردشگر در پاریس است، پاریسی که به خودی خود زیباست و ایفل را باید نمادی برای این زیبایی‌ها به شمار آورد.

 

سفری به فلورانس مهد فرهنگ و هنر ایتالیا

برج پیزا

یکی از نمادهای معروف ایتالیا برج کج پیزا است. برجی کج شده که کمتر گردشگری در سفر با تور اروپا با این سازه جالب و کج شده عکسی نینداخته است. این برج در شهر پیزا یکی از شهرهای مهم ایتالیا قرار گرفته است، شهری که دارای بناهای قدیمی از جمله کلیساهای و کاخ های دیدنی است، اما این برج پیزا است که با کج بودنش دست زیادی در معروف شدن این شهر داشته است و بسیاری از گردشگران پیر و جوان را به تماشای خود می کشاند.

درواز براندنبورگ

دروازه ای تاریخی که در قرن هجدهم به عنوان نماد صلح ساخته شد معروف ترین اثر تاریخی برلین است. دروازه براندربرگ مهم‌ترین نماد برلین است، چون تنها دروازه‌ی قدیمی این شهر بوده که در هنوز پا برجاست و توانسته از جنگ‌ها و درگیری‌های داخلی نجات پیدا کند. این دروازه در زمان جنگ سرد و پیوستن دوباره برلین شرقی و غربی نیز نمادی مهم محسوب می‌شد و ردپای آن در تاریخچه‌ی مدرن شهر کاملا چشم‌گیر است.

 

۱۰ مکان ترسناک در اروپا برای هالوین

موزه لوور

البته پاریس تنها به برج ایفل معروف نیست، بلکه یکی از مهم‌ترین موزه‌های جهان نیز در این شهر واقع شده که به شهر هنر و عشق معروف است. موزه لوور با آن بنای هرم مانند شیشه‌ای، تعداد بی‌شماری آثار هنری در زمینه‌های مختلف را در خود نگهداری می‌کند که تنها بخشی از آن شامل 35 هزار نقاشی از بزرگان هنر دنیاست و از مشهورترین موزه‌های اروپا به‌شمار می‌رود. این موزه سالیانه حدود ۱۰ میلیون نفر بازدیدکننده دارد. دلیل این محبوبیت مجموعه‌ای از ۳۵۰۰۰ شاهکار هنری و آثار کهن پر ارزش، از جمله آثار باستانی ایران در لوور است. این موزه آثاری از ۱۱۰۰۰ سال قبل تا قرن نوزدهم میلادی را در معرض دید بازدیدکنندگان گذاشته است.

کولوسئوم

کولوسئوم یکی از برترین جاذبه‌های گردشگری جهان در ایتالیا و بزرگ‌ترین تماشاخانه در رم است. این بنا دارای معماری، مهندسی و همچنین گذشته‌ی بسیار شگفت‌انگیزی است که اکنون آن را به نمادی برای کشور ایتالیا و رم مبدل کرده است. تماشاخانه کولوسئوم شاهد اعدام‌ها و نبردهای خونین گلادیاتورها با یکدیگر و یا با حیوانات وحشی بوده است تا باعث سرگرمی تماشاچی‌ها، امپراطور و اشرفایان باشد.

این بنای باشکوه زیر نظر امپراطوری به نام «تیتوس فلاویوس وسپاسیانوس» در سال ۷۲ میلادی در قسمت شرقی رم ساخته و هشت سال بعد، در زمان امپراطوری جانشین و پسر بزرگ او «تیتوس فلاویوس سابینوس وسپاسیانوس» ساخت آن کامل شد.

 

بهترین مقاصد گردشگری اروپا در تابستان

آکروپولیس

آتن پایتخت کشور یونان، دارای تاریخی متنوع و غنی است که برای سال‌هاست، مردم مشتاق زیادی را از سراسر این پهنه‌ی خاکی به خود جذب می‌کند. مناظر زیبای این شهر شامل باقی‌مانده‌ی سازه‌های باستانی، احساسی از ترس و وحشت به همراه دارند. گفته می‌شود که زیبایی در چشم بیننده است، اما این مورد برای آتن صدق نمی‌کند، چرا که همه چیز در آن کنار هم زیبا و مقدس به نظر می‌رسد. باشکوه‌ترین سازه‌ی تاریخی در آتن، آکروپولیس است. آکروپولیس‌های زیادی در یونان وجود دارد، اما این یکی دارای روح کلاسیک یونانی و با افتخار، گواه ماهیت امپراطوری قدرتمندش است. آکروپولیس به حدی شهرت و محبوبیت دارد که نام آن مترادف با شخصیت انسانی در آتن شده است. واژه‌ی Acropolis برگرفته از لغت یونانی akron به معنی لبه و polis به معنی شهر است. بنابراین، به عبارت دقیق‌تر، آکروپولیس معنی "شهر روی لبه" می‌دهد. آکروپولیس آتن، روی تپه‌ ماهور سنگ آهکی بنا شده که مشرف به شهر آتن است. به دلیل موقعیت این مجموعه روی لبه‌ی تپه، از آن به عنوان بلند شهر یا یک ارگ که توسط دیواری بسیار مستحکم محصور شده بود، هم یاد می‌شده است.

۰۹ اسفند ۱۳۹۹