سفری به فلورانس مهد فرهنگ و هنر ایتالیا

جاذبه‌های گردشگری ایتالیا
سفری به فلورانس مهد فرهنگ و هنر ایتالیا

ایتالیا یکی از قدیمی‌ترین و باستانی‌ترین کشورهای جهان با فرهنگی غنی و آثار تاریخی بسیار است. اگر قصد سفر با تور اروپا به شهرهای مختلف این کشور فوق‌العاده را دارید و اهل فرهنگ و هنردوست هستید، فلورانس را جزو اولین گزینه‌های خود انتخاب کنید. در این شهر توریستی، شاهد عصاره هنر اروپایی خواهید بود. از هر کوچه و خیابانی که عبور کنید، جاذبه های دیدنی متفاوتی را خواهید دید که شما را به خود جذب کند. فلورانس شهر بزرگی نیست و شما خواهید توانست با صرف کمترین زمان، از همه جاذبه‌های توریستی آن بازدید کنید.

 

قلعه پیتی Palazzo Pitti

در سال ۱۵۵۰ قلعه پیتی توسط خانواده مدیچی به عنوان اقامتگاه رسمی دوک اعظم و نمادی از حکومت برجسته خانواده مدیچی بر توسکانی خریداری شد. اگر جزو افرادی هستید که به مد و فشن علاقه‌مندید، پیتی بزرگ‌ترین گنجینه‌ دوک بزرگ، گالری پلاتین، گالری هنر مدرن و موزه مد و لباس را در خود دارد.

 

۶ رستوران با منظره‌ی شهر فلورانس ایتالیا

Palazzo Pitti

 

میدان سانتا کروچه Piazza Santa Croce

در میدان سانتا کروچه بازارهای فصلی و مسابقات فوتبال برگزار می‌شود که ممکن است برای گردشگرها جالب باشد. کلیسای فرانسیسکن جهان یعنی باسیلیکای سانتا کروچه نیز در این میدان چند صد ساله واقع شده است. باسیلیکای سانتا کروچه در سال ۱۲۱۲ توسط سنت فرانسیس ساخته شده و ۱۶ نمازخانه دیدنی دارد. به علاوه مقبره بسیاری از افراد مشهور فلورانسی در این مکان قرار گرفته است. نمای این کلیسا به یادگار در قرن ۱۹ از سنگ مرمر ساخته شده و از قرن ۱۴ میلادی محل تجمع و رویدادهای مهم بوده است. همچنین افراد بزرگی چون میکل‌آنژ، گالیله و ماکیاولی نیز زمانی از این مکان دیدن کرده‌اند.

 

Piazza Santa Croce

 

باسیلیکای سن لورنزو Basilica di San Lorenzo

مشهورترین جاذبه‌های کلیسای سن لورنزو که از قدیمی‌ترین بناهای فلورانس است، اثری به نام مقدس جدید از میکل‌آنژ بووناروتی و مهمانی مدیچی است که بعداً به این کلیسا اضافه شده که در واقع این کلیسا زمانی متعلق به خانواده ثروتمند مدیچی بوده است. باسیلیکای سن‌لورنزو، نماد تقارن و هماهنگی معماری دوران با شکوه رنسانس است که از آن زمان تا به امروز بارها توسط هنرمندان تغییر یافته است. این یک بنای دیدنی زیبا و یک موزه قدیمی به حساب می‌آید. شما می‌توانید مجسمه‌های با ارزشی از دوناتلو، میکل‌آنژ و گنبد طراحی شده توسط برونلسکی را در داخل این بنا تماشا کنید.

 

معرفی ۳ کلیسای مشهور و باشکوه اروپا

Basilica di San Lorenzo

 

برج ناقوس جوتو Giotto’s Bell Tower

برج ناقوس جوتو جزوی از مجموعه دومو محسوب می‌شود و ارتفاعی حدود ۸۴ متر دارد و با سنگ‌ مرمر به رنگ‌های قرمز، سفید و سبز تزئین شده است و نماد اصلی معماری گوتیک قرن ۱۳ است. جزئیات طراحی این برج به قدری زیاد است که زیبایی آن شما را حیرت زده می‌کند. در واقع برج جوتو دارای ۵۶ نقش برجسته و ۱۶ مجسمه حکاکی‌ شده است که یکی از درخشان‌ترین آثار قرون وسطی به شمار می آید. شما می‌توانید به بالای این برج ناقوس بروید و ساعتی را به تماشای عظمت شهر تاریخی فلورانس بگذرانید.

 

Giotto’s Bell Tower

 

گالری اوفیتزی Uffizi Gallery

مجموعه‌ آثار گالری اوفیتزی از لحاظ تنوع و کیفیت تحسین برانگیز هستند. علاقه‌مندان نقاشی می‌توانند با بازدید از آثار از نقاشان قرن ۱۴ تا ۱۶ فلورانس از سفر خود و تماشای این گالری نهایت لذت را ببرند. هنرمندان رنسانسی که ایستایی تصاویر بیزانسی را شکستند و آثاری سرشار از پویایی و احساس خلق کردند. بنای گالری Uffizi فلورانس در امتداد رودخانه‌ای ساخته شده که در دوره ای متعلق به مدیچی بوده است. این بنا دارای یک تریبون زیبای هشت ضلعی است که در آن جواهرات گران بهای خاندان مدیچی نگهداری و نمایش داده می‌شود. این گالری، آثار هنرمندان بزرگی همچون بوتیچلی، کاراوادجو، میکل‌آنژ، داوینچی، رافائل و آثار هنرمندان آلمانی و فنلاندی مشهوری را به نمایش گذاشته است.

 

۵ جاذبه دیدنی در ۵ کشور اروپا

Uffizi Gallery

 

موزه ملی بارجللو National Museum of Bargello

موزه ملی بارجللو یکی از قدیمی‌ترین ساختمان‌های عمومی فلورانس است. در اواسط قرن نوزده، این ساختمان تبدیل به یک موزه‌ای شد که مجسمه‌های مهمی از دوران باستان و رنسانس، از جمله باکوس میکل‌آنجلو و داوود دوناتللو را در خود جای داده است. بازدید این موزه را به هیچ عنوان از دست ندهید. تماشای ۴ شاهکار میکل‌آنژ شما را حیرت‌زده خواهد کرد. همچنین یک اتاق منبت‌کاری از عاج نیز در این موزه وجود دارد که پر از مینا‌کاری و متشکل از طلا است که بازدید کنندگان را محو شکوه خود می‌کند.

 

National Museum of Bargello

 

تعمیدگاه سن جووانی The Baptistery of San Giovanni

تعمیدگاه سن جووانی ترکیبی هوشمندانه از تاریخ و هنر را در طرح هشت ضلعی منحصر به فرد خود، به نمایش می‌گذارد. فضای داخلی گنبد در قرن ۱۳ توسط توریتی با موزائیک تزئین و نمای بیرونی آن از سنگ مرمر ساخته شده است. معروف‌ترین قسمت تعمیدگاه، درهای برنزی آن است که در ضلع شرقی قرار دارد و میکل آنجلو از آن به عنوان دروازه بهشت یاد کرده است.

 

۷ مقصد عالی برای سفر به ایتالیا در زمستان ۲۰۲۰

The Baptistery of San Giovanni

۰۵ اسفند ۱۳۹۸

نظرات کاربران